Kaut arī gala lēmums vēl nav pieņemts, nākamgad Satiksmes ministrijas budžets varētu būt par 15 miljoniem latu mazāks nekā šogad, publiski izskanējušo skaitli apstiprināja bezpartejiskais Satiksmes ministrs Aivis Ronis.
Par pieciem miljoniem tiks samazināti līdzekļi pasažieru pārvadājumiem, bet autoceļu uzturēšanai paredzēto līdzekļu apjoms varētu sarukt par 10 miljoniem latu, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas sēdē norādīja A. Ronis. Lielākā daļa no pasažieru pārvadājumiem samazinātās summas gulsies uz valsts pleciem, bet apmēram 1,7 līdz 1,8 miljoni latu būs jāatrod pašvaldībām, sacīja Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Anrijs Matīss, kurš pēc A. Roņa lūguma atbildēja uz vairākiem deputātu jautājumiem.
Mērķis ir resursu piesaiste ekonomikai, konkrēti aviācijas, dzelzceļa, ceļu un ētera jomā, savā uzrunā deputātiem skaidroja satiksmes ministrs. Gaisa satiksmes jomā viņš sagaida vīziju no jaunā airBaltic vadītāja Gausa, lai nacionālā aviosabiedrība iekarotu aizvien lielāku tirgus daļu. AirBaltic un lidostai Rīga jādarbojas koordinēti, un ir abiem ir nepieciešamas investori un sadarbības partneri, kas, viņaprāt, meklējamas ārpus Eiropas Savienības un Krievijas.
Latvijas dzelzceļš līdz šim ir strādājis labi un profesionāli, ņemot vērā ievērojamo kravu pārvadājumu apjomu. Valdībai šis darbs jāatbalsta, lai tiktu atrastas arvien jaunas kravas Austrumāzijā un Dienvideiropā.
Ceļi kā vienmēr ir problēma, atzina A. Ronis, tādēļ jāuzlabo to būvēšanas un uzturēšanas plānošana, kā arī jāsabalansē valsts un Eiropas fondu līdzfinansējums, jo ir zināms ieguldāmo līdzekļu apjoms, pie kura izmaksas sadārdzinās un uzņēmēji vairs nespēj pasūtījumus veikt.
Savukārt ētera (telekomunikāciju) jomā satiksmes ministrs plāno veikt funkcionālo auditu, kaut arī tā ir visai regulēta joma.