Autopārvadātāju firma Aips no nākamās nedēļas piedāvās pasažieriem jaunu autobusu maršrutu no Bauskas caur Codi uz Iecavu un Dzimtmisu, kurā cena par braucienu būs lētāka par Satiksmes ministrijas konkursā uzvarējušās firmas Blagovest tur pakalpojumiem.
Bauskas rajona padome 8. janvārī rīko ārkārtas sēdi par SIA Aips eksperimentālo reisu uzsākšanu.
Kopš Satiksmes ministrijas rīkotajā konkursā uzvarēja firma Blagovest tur, reisi sadalīti parastajos un eksprešos, kuros brauciens ir ievērojami dārgāks, ziņo laikraksts Diena. «Autobusi no Bauskas uz Rīgu sadalīti parastajos, kas pietur visās pieturās, un eksprešos. Parastajā autobusā biļete braucienam līdz Codei maksā 70 santīmu, ekspresī — 1,80 latu. Divas trešdaļas reisu ir ar ekspresautobusiem. Stāvi pieturā un zīlē, kurš autobuss nāks — parastais vai ekspresis. Autobusu atiešanas laiki mainīti, tie salikti, neizpētot pasažieru plūsmu, pieturās sarakstu nav,» laikrakstam pastāstījusi Codes iedzīvotāja Olga Kaņepa.
Vietējā firma Aips kā alternatīvu no nākamās nedēļas piedāvās pasažieriem jaunu autobusu maršrutu no Bauskas caur Codi uz Iecavu. Autobuss kursēs sešas reizes dienā, un septiņus kilometrus garais brauciens līdz Codei ar šo autobusu maksās sešas reizes lētāk nekā ar Rīgas ekspresi — 30 santīmu, kā tas šobrīd ir arī citos rajona maršrutos. Reisu uzturēšana pilnībā būs uz SIA Aips rēķina, dotācijas netiks prasītas, norādījis Aips valdes prieksšēdētājs Uldis Kolužs. Eskperimentālie reisi plānoti trīs mēnešus, kuros izvērtēs pasažieru plūsmu un finanšu rādītājus, ziņos par to rajona padomei, kas tālāk lems par šo reisu turpmāko likteni.
Firmas Blagovest tur valdes priekšsēdētājs Vitālijs Saulītis norāda, ka pret eksperimentālo reisu no Bauskas līdz Codei viņam iebildumu nav, jo viņš nenoliedz, ka septiņu kilometru brauciens par 1,80 latiem ar ekspresi ir dārgs. Taču reisu līdz Iecavai viņš neatbalsta, jo baidās, ka daudzi braucēji varētu ar lētāko vietējo reisu braukt līdz Iecavai un tad pārsēsieties ekspresī braucienam līdz Rīgai. Šādi paralēlie reisi varētu kropļot izveidoto pārvadājumu sistēmu.