Seksualitāte, bērni un dzīvnieki – trīsvienība, kuru vēl nesen reklāmas nozarē piesauca kā teju vai veiksmīgas pārdošanas garantu. Laiki mainās un tikumi arī. Nielsen starptautiskais pētījums par to, kāda veida reklāmai patērētāji uzticas visvairāk, atklāj gluži citu ainu. Arī kanālu uzticamības ziņā uzvaras laurus plūc pārbaudītas vērtības.
Humors ir tas elements, ko patērētāji Baltijā un arī Eiropas Savienībā kopumā norāda kā vairāk uzrunājošu no ziņojumu veidiem reklāmās. Interesanti, ka lielākie jokotāji mīt Igaunijā – tur 72% respondentu humoru nosauca kā iespaidīgāko elementu reklāmās, piešķirot tam pārliecinošas līderpozīcijas, salīdzinot ar citiem āķiem. Latvijā šis īpatsvars ir 45%, ES valstīs kopumā – 51%. Lietuvā humors visvairāk uzrunā vien 39% aptaujāto, ierindojoties otrajā vietā.
Lietuvas patērētājus visvairāk uzrunā reklāmas, kur attēlotas reālajai dzīvei pietuvinātas situācijas – 48%. Tādas ir iecienītas arī Latvijā, kur tām uzticas 37%, Igaunijā (45%) un ES kopumā (41%). Likumsakarīgi, ka visai mazu uzmanību izpelnās reklāmas, kur izmantots slavenību vai zināmu sportistu piemērs. Latvijā un ES kopumā reklāmas ar sabiedrībā populāru cilvēku piedalīšanos par uzticamām nodēvējuši vien 7% aptaujāto, Igaunijā – 5%, Lietuvā – 4%. Iespējams, tas skaidrojams ar to, ka pēdējos gados šis bijis ļoti izplatīts piesaistes paņēmiens daudziem zīmoliem, un nu reiz ir gana.
Tikai 5% respondentu Latvijā atzina – sekss reklāmā viņus uzrunā. Tas ir zemākais rādītājs Baltijas valstīs, tomēr arī kaimiņi šo elementu vērtē gana līdzīgi. Igaunijā seksualitāte reklāmās iesaista 7% respondentu, Lietuvā – 10%. ES vidēji šis īpatsvars ir 9%. Ne īpaši labi sokas arī tādiem reiz iecienītiem auditorijas uzmanības piesaistes elementiem kā sentiments (Latvijā tas piesaista 5%), bērni (piesaista 9%) un konkurences aspekts (10%).
Visu viedokli Seksualitāte vairs nepārdod, tagad topā humors lasiet 22. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.