Jaunākais izdevums

Spēcīgas vētras Meksikā laupījušas 41 cilvēka dzīvību un izraisījušas pēdējo desmitgažu spēcīgākos plūdus, liekot evakuēt tūkstošus.

Viesuļvētra Ingrīda no Meksikas līča puses turpina virzīties tālāk cietzemē, bet tropu vētras Manuels atlieku izraisītie plūdi skāruši populāro Akapulko kūrortu valsts Klusā okeāna piekrastē. Lai gan abu vētru spēks ir ievērojami samazinājies, to atnestās lietusgāzes turpinājušas nodarīt plašus postījumus, izraisot zemes nogruvumus kalnos un pārpludinot upes.

Liela daļa bojā gājušo mitinājušies Akapulko apkārtnē, kur pieredzēti vērienīgi zemes nogruvumi, kas aprakuši daudzus mājokļus, atsaucoties uz Meksikas varasiestādēm, vēsta Reuters. Vētras dēļ slēgtas šosejas un atcelti vairāki lidojumi, kas tādējādi ietekmē tūkstošiem tūristu ceļojumu plānus.

«Vētras ir ietekmējušas divas trešdaļas no visas Meksikas teritorijas,» atzinis valsts iekšlietu ministrs Migels Osorio Čongs (Miguel Osorio Chong). Ministrs Meksiku skārušos plūdus nosaucis par vēsturiskiem un norādījis, ka vissmagāk klājies Akapulko pilsētai, kurā ir traucēta arī elektrības piegāde.

Abu vētru nesto plūdu un dažādu postījumu dēļ visā valstī no mājokļiem kopumā evakuēti 23 tūkstoši cilvēku. No tiem deviņi tūkstoši joprojām nav atgriezušies savās mājās.

Db.lv jau vēstīja, ka viesuļvētra Ingrīda skārusi Meksikas austrumu piekrasti, bet Manuels – rietumu. Viesuļvētra Ingrīda likusi Meksikas valsts naftas kompānijai Pemex evakuēt strādājošos no trijām naftas ieguves platformām Meksikas līcī. Tāpat atcelti plānotie Meksikas neatkarības dienas pasākumi vairākos viesuļvētras skartajos reģionos. Tiek prognozēts, ka Ingrīda pieņemsies spēkā, nesot tālākus postījumus Meksikas centrālajiem reģioniem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Creamfinance uzsāk darbību Meksikā

Anda Asere,14.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas plaša patēriņa finanšu pakalpojumu sniedzējs Creamfinance no šīs nedēļas oficiāli ir paplašinājis savu darbību Latīņamerikā, uzsākot darbu Meksikā

Creamfinance līdzdibinātājs un izpilddirektors Matīss Ansviesulis uzskata, ka paplašināšanās citā kontinentā sniedz jaunas iespējas. «Darba uzsākšana Meksikā iezīmē nozīmīgu pagrieziena punktu uzņēmuma attīstībā, jo mēs ieejam vienā no lielākajiem, visstraujāk augošajiem un daudzsološākajiem tirgiem. Degam nepacietībā iepazīt tirgus specifiku un esam gatavi sniegt ātru un uzticamu pakalpojumu saskaņā ar mūsu iespējām,» viņš teic.

Creamfinance izpilddirektors Meksikā Francisko De Vega (Francisco De Vega) norāda, ka Meksika ir ļoti atšķirīga valsts no tām, kur kompānija līdz šim ir darbojusies un viņš iespēju būt daļai no šīs starpkontinentālās paplašināšanās uzskata par lielisku pieredzi. «Meksikā ir plašs patērētāju tirgus ar augstu potenciālu nozīmīgai biznesa ietekmei. Ir skaidrs, ka vajadzība pēc ātriem un uzticamiem personīgo finanšu pakalpojumiem ir liela, un ceram aizpildīt nišu, piedāvājot gudru pakalpojumu. Creamfinance jau ir guvis panākumus starptautiskā mērogā, tāpēc, balstoties uz to, paplašinām savu darbību,» viņš norāda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu ražotājs un izplatītājs Amber Beverage Group uzsācis premiālā tekilas zīmola Rooster Rojo® ražošanu Meksikā, kas tiks izplatīta visos lielākajos tekilas tirgos pasaulē.

Rooster Rojo® tekila ir ražota no 100% agaves, starp konkurentiem izceļas gan ar dzēriena garšu, gan īpašo pudeles dizainu. To ražo Fabrica De Tequilas Finos rūpnīcā Tekilas reģionā Meksikā. Latvijas uzņēmums Amber Beverage Group to iegādājās pagājušajā gadā.

Rooster Rojo® tekilas galvenā izejviela ir tīra zilās agaves sula, kuru atbilstoši tradicionālajām tekilas destilācijas metodēm filtrē caur Meksikas sudraba filtru.

Jaunā tekila Latvijas veikalu plauktos parādīsies novembrī.

Rooster Rojo® būs pieejams lielākajos tekilas tirgos pasaulē, tostarp ASV, Meksikā, Kanādā, Krievijā, Vācijā un Lielbritānijā.

Jaunā zīmola izveidē un attīstībā ir ieguldīti vairāk nekā 200 tūkstoši eiro, jo kompānija radījusi premiālu zīmolu, kuram ir liels potenciāls konkurēt ar vadošajiem tekilas zīmoliem šajā kategorijā, stāsta uzņēmuma pārstāve Dana Hasana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, ka Meksika (M), Indonēzija (I), Nigērija (N) un Turcija (T) jeb vienkārši MINT, būs valstis kas būs izaugsmes līderes nākotnes pasaulē.

Pirms vairāk nekā desmit gadiem Goldman Sachs analītiķis Džims O’Nīls ieviesa terminu BRIC, kas apzīmēja Brazīliju, Krieviju, Indiju un Ķīnu jeb tās lielās attīstības valstis, kurās saskatāmā nākotnē notiks tik strauja ekonomikas izaugsme, ka tas mainīs pasauli, un kurām rietumvalstu investoriem vajadzētu pievērst uzmanību. Zināmas diskusijas gan bija par to, ka pie šī reģiona nevajag pieskaitīt Krieviju, kas ilgstoši nav veikusi nepieciešamās reformas un kuras ekonomiskā izaugsme nav pārliecinoša. Lai nu kā būtu ar Krieviju un BRIC, ekonomistu un finanšu žurnālistu vidū izveidojies jauns termins, kas apzīmē nākamo strauji augošo tautsaimniecību kopumu. Proti, nākamās līderes izaugsmes ziņā attīstības valstu vidū būs Meksika (M), Indonēzija (I), Nigērija (N) un Turcija (T) jeb vienkārši «MINT».

Komentāri

Pievienot komentāru
Fin-tech

Mintos sāk sadarbību ar Igaunijas jaunuzņēmumu Planet42

Db.lv,15.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas finanšu tehnoloģiju kompānija “Mintos” uzsākusi sadarbību ar Igaunijas jaunuzņēmumu “Planet42”, kas nupat noslēdzis kampaņu kapitāla piesaistei 30 miljonu ASV dolāru apmērā.

“Planet42” nodrošina transportlīdzekļu abonēšanas pakalpojumu jaunattīstības valstīs, lai mazinātu nevienlīdzību auto pieejamības jomā. “Planet42”, kas nesen uzsācis darbību arī Meksikā, pievienošanās “Mintos” ļaus nostiprināt tirgus pozīcijas Dienvidāfrikā, vienlaikus saglabājot investīciju iespējas arī privātajiem investoriem.

“Planet42” attīstības plāns paredz tuvāko gadu laikā – līdz 2025.gada beigām gan esošo, gan jaunu tirgu apguves procesā savu pakalpojumu nodrošināšanai iegādāties miljonu automašīnu Dienvidāfrikas Republikā un Meksikā.

“Planet42” darbības pamatprincips ir mobilitātes problēmu risināšana jaunattīstības valstīs, kur sabiedriskais transports nereti ir nedrošs un neuzticams pārvietošanās veids, savukārt personīgo transportlīdzekļu iegāde neelastīgu finansēšanas risinājumu dēļ nereti nav pieejama pat cilvēkiem ar stabiliem ienākumiem. Šādā situācijā miljoniem cilvēku ir ierauti nevienlīdzības ciklā, jo ierobežota mobilitāte rada sociālu atstumtību, ierobežo piekļuvi darba un citām iespējām, veicina ekonomisku nestabilitāti un stagnāciju. Iespēja iegādāties personīgo transportlīdzekli bieži vien ir ātrākais veids, kā pārraut šo loku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Kā ražo KAH tekilu Fabrica de Tequilas Finos ražotnē Meksikā

Žanete Hāka,05.05.2017

Fabrica De Tequilas Finos atrodas Tekilas pilsētā, tieši blakus dzelzceļa stacijai. Tas ir ģimenes uzņēmums.

Foto: Amber Beverage Group

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2016.gada septembrī Baltijā lielākais alkohola ražotājs un izplatītājs Amber Beverage Group (Latvija) noslēdza darījumu, iegūstot savā īpašumā ievērojamu daļu tekilas ražotāja Fabrica de Tequilas Finos akciju, kas atrodas Tekilas pilsētā Meksikā.

Fabrica De Tequilas Finos ražo vairāk nekā 50 tekilas zīmolu, tostarp KAH®, Don Camilo, Agave 99, Zapopan un citi. Viens no pazīstamākajiem šīs ražotnes zīmoliem ir KAH®, kas atšķiras ar savu galvaskausa formas pudeli. Tās dizains ir radīts, iedvesmojoties no tradicionālajiem Calaveras - no cukura veidotiem galvaskausiem, ko izmanto Mirušo dienā (Dia de los Muertos) - senā Vidusamerikas rituālā, lai godinātu mirušos tuviniekus. Pastāv ticējums, ka tad, kad pudele ir pilna, KAH ir dzīvs un gaida, kad ar to cienās tos, kuri ir to pelnījuši.

Tekila ir stiprs alkoholisks dzēriens, kas tiek ražots Halisko štatā Meksikā, pilsētā ar nosaukumu Tekila – no kuras šis dzēriens aizguvis savu vārdu. Tāpēc tekilai ir aizsargāta ģeogrāfiskā indikācija – līdzīgi kā daudziem vīniem vai citiem produktiem. Lielākā daļa Latvijā pieejamo tekilu patiešām nāk no Meksikas un kādas no Halisko provinces pilsētām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Meksikā divas vētras laupa cilvēku dzīvības un izraisa zemes nogruvumus

Jānis Rancāns,16.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vismaz 21 cilvēks gājis bojā viesuļvētras Ingrīda un tropiskās vētras Manuels laikā Meksikā.

Viesuļvētra Ingrīda skārusi Meksikas austrumu piekrasti, bet Manuels – rietumu. Abu vētru ietekmē valstī izcēlušies plūdi, bet kalnos notikuši zemes nogruvumi. Saskaņā ar ASV Nacionālā viesuļvētru centra datiem, Manuels nedēļas nogalē jau zaudējis savu spēku. Meksikas dienvidrietumos Manuela izraisītos zemes nogruvumos dzīvību zaudējuši desmit cilvēki.

Tikmēr Ingrīdas izraisītos plūdos un nogruvumos Meksikas rietumu un centrālajos reģionos bojā gājuši 11 cilvēki. Savukārt vairāk nekā seši tūkstoši bijuši spiesti pamest savas mājas un pārcelties uz patversmēm.

Viesuļvētra likusi arī Meksikas valsts naftas kompānijai Pemex evakuēt strādājošos no trijām naftas ieguves platformām Meksikas līcī. Tāpat atcelti plānotie Meksikas neatkarības dienas pasākumi vairākos viesuļvētras skartajos reģionos. Tiek prognozēts, ka Ingrīda pieņemsies spēkā, nesot tālākus postījumus Meksikas centrālajiem reģioniem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Pētījums: No Latvijas 2011. gadā nelegāli aizplūduši 4,06 miljardi ASV dolāru

Žanete Hāka,03.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No Latvijas 2011. gadā aizplūduši 4,06 miljardi ASV dolāru nelegāla kapitāla un preču, savukārt Latvijā ieplūduši aptuveni divi miljardi ASV dolāru, liecina Global Financial Integrity apskats.

2011. gadā no jaunattīstības valstīm aizplūduši 946,7 miljardi ASV dolāru, kas ir par 13,7% vairāk nekā 2010. gadā, kad no tām aizplūda 832,4 miljardi dolāru.

39,6% no šīs summas saizplūdusi Āzijas virzienā, 21,5% - uz jaunattīstības Eiropas valstīm, bet 19,6% - uz Rietumu puslodi. Eiropā naudas aizplūdi lielākoties veicina Krievijas darījumi, savukārt Rietumu puslodē – Meksika un Brazīlija.

Savukārt Tuvie Austrumi un Ziemeļāfrika (MENA) veido 11,2% kopējās summas. Šim reģionam bijis straujākais kāpuma temps – 31,5% gadā, kam seko Āfrika – 20,2%, jaunattīstības Eiropas valstis ar 13,6% pieaugumu, Āzija – 7,5% un Latīņamerika ar 3,1%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd plaša patēriņa finanšu pakalpojumu sniedzējam Creamfinance ir septiņi biroji dažādās valstīs – Latvijā, Polijā, Čehijā, Gruzijā, Dānijā, Austrijā un Meksikā

Creamfinance ir dibināts 2012. gadā Latvijā.

Princips, kā izvēlēties nākamo valsti, kur attīstīt biznesu, esot vienkāršs – atrašanās vieta tiek izvēlēta atkarībā no tā, kur pieejami talanti. Piemēram, kompānijas IT birojs ir Austrijā, riska departaments Latvijā, bet mārketinga nodaļa – Čehijā. Papildu tam tiek veikta tirgus izpēte, atklāj Creamfinance sabiedrisko attiecību vadītāja Viktorija Gorčakovaite (Viktorija Gorčakovaitė).

Iekārtojot biroju, mērķis ir veidot zaļu un videi draudzīgu vidi, kas stimulētu darbinieku enerģiju. Piemēram, veidojot Rīgas biroja interjeru, dizainera uzdevms bija likt uzsvaru uz zaļo un eko dizainu, brīvu plānojumu un uzmundrinošām krāsām. «Tā kā mūsu kompānija uzsver atbildību pret vidi un cenšas būt pēc iespējas efektīvāka resursu izmantošanā, mēs vēlējāmies to iekļaut arī biroja vidē. Tāpēc mums ir atgādinošas uzlīmes par ūdens taupīšanu, šķirošanas konteineri papīram, plastmasai un stiklam, tāpat mēs drukāšanai izmanojam otrreiz pārstrādātu papīru. Mums birojā ir arī daudz ziedu un mini kociņu, kas dod svaigumu,» stāsta V. Gorčakovaite. Biroja dizainā ir daudz atvērtu telpu, lai cilvēki varētu pļāpāt, apmainīties ar idejām un iedvesmot cits citu ikdienas darbā. Lai arī uzņēmums sevi vairs neuzskata par startup, tas saglabā šo sajūtu – birojs un darbinieki ir jauni un enerģiski, un arī birojs to atspoguļo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Fin-tech

Sun Finance grupa trīs gados uzsāk darbu trīs kontinentos

Jānis Goldbergs,16.11.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Sun Finance” ir finanšu tehnoloģiju (fintech) uzņēmums, kas nodarbojas ar kreditēšanu tiešsaistē. Grupa ir dibināta 2017. gadā un jau trešajā darbības gadā pārsniedza 100 miljonu eiro apgrozījuma robežu.

“Sun Finance” strādā 3 kontinentos un 7 valstīs, tostarp, Meksikā un Vjetnamā, bet šis gads, neraugoties uz Covid-19, kļūs par grupas rekorda izaugsmes gadu.

Par “Sun Finance” izaugsmi DB.lv stāsta grupas dibinātājs un vadītājs Toms Jurjevs.

Kas ir finanšu tehnoloģijas vai tiešsaistes kreditēšana?

Ja cilvēkam ir nepieciešams aizdevums, tad viņš var izvēlēties, kur to saņemt – bankā, patērējot tam nepieciešamo laiku, vai arī tiešsaistē mūsu uzņēmuma mājaslapā vai aplikācijā, tam patērējot aptuveni desmit minūtes.

Kā radās ideja par paša uzņēmumu?

Finanšu tehnoloģiju uzņēmumi visā pasaulē pēdējo desmit gadu laikā ir radušies daudz. “Sun Finance” vadošās komandas darba pieredze konkrētajā jomā ir pietiekami liela. Cilvēki ir strādājuši šajā jomā desmit un vairāk gadus. Arī pats esmu strādājis citā uzņēmumā kā vadošs darbinieks. Pienāca laiks, pirms “Sun Finance” dibināšanas, kad sapratu, ka pietiek sēdēt tikai pie vadības galda, gribu būt arī pie akcionāru galda. Toreiz sazinājos ar savu labāko draugu Emīlu Latkovski, kurš nu ir arī mans biznesa partneris, un šobrīd sēžam vienā kabinetā. Toreiz viņu aicināju līdzi dibināt start-up uzņēmumu finanšu tehnoloģiju jomā. Sākām mēs ar biznesu tepat Latvijā. Šo tirgu toreiz arī vislabāk pārzinājām. Mazu brīdi vēlāk uzsākām darbību Dānijā. Faktiski uzreiz pēc tam sekoja Polija, tad Kazahstāna un tālāk jau sekoja eksotiskākas valstis kā Meksika un Vjetnama. “Visjaunākā” valsts grupas portfelī, kurā esam uzsākuši darbu, ir Zviedrija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

FOTO: Pievilcīgākie un nepievilcīgākie jaunattīstības tirgi

Dienas Bizness,22.01.2018

1. Meksika

IKP: 0,8

Tekošais konts: -0,39

Aktīvu novērtējums: 0,72

Reālais efektīvais valūtas kurss: 1,53

Valsts reitings: 0,25

Kopējais punktu skaits: 2,19

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban pievilcīgākie jaunattīstības tirgi investoriem ir Meksika un Turcija, liecina Bloomberg veiktā analīze.

Bloomberg izveidojis sarakstu ar 20 investoriem pievilcīgākajām jaunattīstības valstīm, analīzē iekļaujot tādus parametrus kā izaugsmi, ienesīgumu, tekošā konta datus un aktīvu novērtējumu. Patlaban saraksta pēdējās piecas vietas ieņem Āzijas valstis. Meksika un Turcija ieņem pirmās vietas, jo to reālie efektīvie valūtu kursi ir konkurētspējīgāki nekā vidēji pēdējos 10 gados. Savukārt, raugoties no vēsturiskā aspekta, Indijas un Ķīnas novērtējumi ir relatīvi dārgi, un aplēses liecina, ka šo valstu ekonomikas izaugsme vairs nebūs tik strauja kā pēdējās desmitgades laikā.

«Ja meklējat, kur ieguldīt, Turcija un Meksika izceļas, jo tās ir salīdzinoši lētas,» norāda Daiwa SB Investments vecākais fondu pārvaldnieks Takeši Jokouči. «Kad mazinās politiskie riski, tad var investēt šajās valstīs, ņemot vērā to labos fundamentālos faktorus un augsto ienesīgumu.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Wal-Mart Meksikā plāno veikt 1,3 miljardu dolāru investīcijas

LETA,08.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV un pasaules lielākais mazumtirgotājs Wal-Mart Stores Inc. paziņojis, ka plāno Meksikā veikt jaunas investīcijas 1,3 miljardu dolāru (1,2 miljardu eiro) apmērā, neskatoties uz jaunievēlētā prezidenta Donalda Trampa stingro nostāju attiecībā uz ārvalstu tirdzniecību un darba vietu saglabāšanu ASV.

Uzņēmums plāno Meksikā uzbūvēt jaunus izplatīšanas centrus un paplašināt jau esošos, radot vairāk nekā 10 000 jaunu darba vietu.

Meksikas prezidents Enrike Penja-Njeto jau atzinīgi novērtējis šādu "Wal-Mart" ieceri, kas paredzēta laikā, kad novērojamas būtiskas neskaidrības un riski.

Tramps jau publiski brīdinājis sodīt ASV uzņēmumus, kuri pārceļ savu darbību un investīcijas uz ārvalstīm.

Wal-Mart Meksikā ir vairāk nekā 2300 veikali un kompānija nākamo desmit gadu laikā plāno atvērt vēl 1000.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Meksika finansiālu apsvērumu dēļ atteikusies rīkot 2017. gada pasaules čempionātu (PČ) peldēšanā, paziņoja Meksikas valdība.

Meksikas finansiālā situācija pasliktinājusies naftas cenu krituma dēļ, tāpēc nolemts atteikties no PČ rīkošanas, tādējādi valsts ietaupīs aptuveni 75 miljonus eiro.

«Esam informējuši Starptautisko peldēšanas federāciju (FINA), ka Meksika vairs nav pasaules čempionāta mājvieta,» paziņojumā trešdien teica atbildīgā sporta amatpersona Hesuss Mena, kurš 1988. gadā izcīnīja olimpisko bronzas medaļu daiļlēkšanā no 10 metru platformas.

Meksika ir jau iztērējusi 8,4 miljonus eiro PČ rīkošanai un vēl 4,4 miljonus eiro nāksies samaksāt FINA.

Plānotā ātrvilciena tīkla izveide, kas Latīņamerikā būtu pirmā šāda veida transporta sistēma, arī ir atcelta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Papildināta - Amber Beverage Group no Nordea saņem 13,4 miljonus dolāru ivestīcijām tekilas rūpnīcā Meksikā

Zane Atlāce - Bistere,02.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijā lielākais alkohola ražotājs un izplatītājs Amber Beverage Group, kas ir daļa no starptautiskā koncerna SPI Group, ir noslēdzis darījumu, iegūstot savā īpašumā ievērojamu tekilas ražotāja Fabrica de Tequilas Finos kapitāla daļu, informē uzņēmumā.

Investīcijām tekilas rūpnīcā Meksikā uzņēmums no Nordea bankas saņēmis 13,4 miljonu ASV dolāru finansējumu. Līdztekus rūpnīcas iegādei, uzņēmums no Nordea bankas saņēmis arī 7,7 miljonu eiro lielu apgrozāmā kapitāla finansējumu. Tas tiks izmantots vairāku produktu virzīšanai tirgū, kā arī iekšējo procesu optimizācijai, kas atbilst šī brīža tendencēm pasaulē un mūsdienīgiem uzņēmējdarbības standartiem.

«Rūpnīcas iegāde ir vēl viens lielisks piemērs, kā veiksmīgi īstenot ilgtermiņa attīstības stratēģiju un virzīties tuvāk izvēlēto mērķu sasniegšanai starptautiskā līmenī,» saka Nordea bankas vadītājs Latvijā Jānis Buks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Atklāj jaunu Audi rūpnīcu, no kuras auto eksportēs arī uz Latviju

Lelde Petrāne,04.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Audi atklājis jaunu rūpnīcu Meksikā, ar to paplašinot ražošanas tīklu.

Tā ir pirmā Audi rūpnīca Ziemeļamerikā, kuras ražošanas jauda ik gadu sasniegs līdz 150 000 premium klases automobiļu. Rūpnīca atrodas Sanhosē Čiapā (San José Chiapa), Puebla (Puebla) štatā. Tajā tiks ražots arī Parīzes motoršovā prezentētais Audi modelis Q5, kas no šīs rūpnīcas nonāks arī Latvijā. Pirmās Meksikā saražotās Q5 automašīnas Latvijā parādīsies 2017.gada janvārī.

«Meksikas rūpnīca ir pagrieziena punkts mūsu uzņēmuma vēsturē un vienlaikus arī svarīgs solis mūsu starptautiskajā attīstībā. Tā ir viena no vismodernākajām rūpnīcām Ziemeļamerikā, kas ļauj mums paplašināt ražošanas tīklu un nodrošināt vēl efektīvāku zīmola modeļu eksportu visā pasaulē,» norāda Audi valdes priekšsēdētājs Prof. Ruperts Štadlers. Meksikai pašlaik ir noslēgti divpadsmit brīvās tirdzniecības līgumi ar vairāk nekā 50 valstīm, tādējādi veicinot labu vidi tirdzniecībai un ekonomikai kopumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēdiena piegādes platformā „Wolt” tagad ir iespējams pasūtīt SIA „Terra Restorāni” jaunā zīmola „Terra Meksika” ēdienu ar piegādi. Drīzumā šāda iespēja tiks nodrošināta arī jaunajā ēdiena piegādes platformā „Bolt Food” un SIA „Terra Restorāni” mājaslapā.

SIA „Terra Restorāni” līdzīpašniece Ilze Megne skaidro, ka jaunā un tikai ēdiena piegādes platformām paredzētā zīmola „Terra Meksika” ieviešanai ir divi iemesli. Pirmkārt, digitalizācija, kas šobrīd ir teju neizbēgama ēdināšanas nozares sastāvdaļa. Attīstības nolūkos uzņēmums nolēma sekot šai tendencei. „Ēdiena piegādes platformas mums sniedz iespēju testēt, ieviest un pilnveidot jaunas koncepcijas, neinvestējot ievērojamus līdzekļus fizisku restorānu atvēršanā. Savā ziņā tas mums ļauj strādāt elastīgi, līdzīgi kā jaunuzņēmumiem,” viņa teic.

Otrs iemesls ir jūtīgais darbaspēka jautājums un tā strauji augošās izmaksas. „Terra” visu gatavo paši un tas prasa lielus darbaspēka resursus. Alternatīva ir iegādāties pusfabrikātus, tādējādi samazinot ēdiena gatavošanā iesaistīto darbaspēku. Taču I. Megne uzsver, ka nav gatava kompromisam uz kvalitātes rēķina. „Mums svarīgi ir saviem viesiem nodrošināt augstvērtīgu ēdienu. Strādājot tikai piegādes formātā, atkrīt viesmīļu iesaiste kā klasiskā restorānā, kas attiecīgi samazina restorānam nepieciešamo darbaspēka apjomu,” viņa skaidro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Creamfinance" ieceļ jaunu grupas vadītāju ar mērķi paplašināt savu darbību vidēja riska produktu segmentā un pārsniegt 100 miljonu eiro ieņēmumu slieksni.

Jaunais "Creamfinance" vadītājs Patriks Koeks (Patrick Koeck) jauno amatu ieņem no 15. janvāra un ir izvirzījis mērķi – neraugoties uz komplicēto normatīvo regulējumu, panākt biznesa pieaugumu par aptuveni 20% gadā un divu gadu laikā ilgtspējīgi palielināt ieņēmumus virs 100 miljoniem eiro gadā.

"Nav viegli vienmēr atrasties soli priekšā mainīgajam regulējumam. Arī uzņēmējdarbības īstenošana vienlaikus gan Eiropas Savienībā, gan Latīņamerikas valstīs prasa daudz pūļu. Manuprāt, pašreizējā izaugsmes posmā uzņēmumam ir ārkārtīgi svarīgi koncentrēties uz iekšējiem procesiem un nodrošināt, ka visos mūsu tirgos tiek pakāpeniski ieviesti visi "Creamfinance" piedāvātie produkti," teic P. Koeks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisijas (EK) prezidents Žozē Manuels Barrozu aicinājis nepārmest Vācijas kanclerei Angelai Merkelei taupības politikas neveiksmes, norādot, ka krīzes skartajām valstīm jāpārtrauc meklēt vaininieki ārpusē.

«Pie tā, kas notiek Francijā un Portugālē nav vainojama ne Merkele, ne Vācija. Krīze un šo valstu problēmas nav Vācijas politikas vai Eiropas Savienības rezultāts. Tas ir pārlieku lielu tēriņu, konkurētspējas un bezatbildīgas uzvedības finanšu tirgos rezultāts,» EK prezidenta sacīto laikrakstam Welt am Sonntag citē Euobserver. Ž. Manuels Barrozu arī uzsvēra, ka A. Merkele ir viena no retajām, ja ne vienīgā, starp Eiropas līderiem, kura vislabāk saprot, kas kontinentā notiek patiesībā.

Eiropas Savienību nomocījusi dziļā Grieķijas finanšu krīze un augstais bezdarba līmenis, kas atsevišķās valstīs pārsniedzis 25%. Atklājies arī, ka Francijai būs nepieciešams papildus laiks, lai samazinātu budžeta deficītu. Valdot šādiem apstākļiem, aizvien biežāk izskan iebildumi pret izdevumu samazināšanas politiku, aicinot lielāku uzmanību pievērst jaunu darbavietu radīšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Meksika no otrdienas aizliegusi elektronisko cigarešu un citu veipošanas ierīču tirdzniecību, pastāvot bažām par to ietekmi uz veselību.

Tie ir meli, ka e-cigaretes ir droša alternatīva tabakas dūmu ieelpošanai, norādīja Meksikas prezidents Andress Manuels Lopess Obradors. "Šie veipi arī ir kaitīgi veselībai."

Prezidents parakstījis dekrētu, ieviešot aizliegumu Pasaules dienā bez tabakas.

Šie produkti izstrādāti tā, lai būtu pievilcīgi jaunatnei, skaidro Lopess Obradors demonstrējot rozā veipu.

"Paskatieties uz krāsu, dizainu," uzsvēra prezidents.

Mehiko pilsētas vadība savukārt paziņoja, ka jebkāda smēķēšana turpmāk būs aizliegta pilsētas galvenajā laukumā Sokalo un apkārtējos rajonos pilsētas vēsturiskajā daļā.

Kā skaidro dome, šāds lēmums pieņemts, lai vērstu uzmanību uz riskiem veselībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Barrozu: ES taupības politika sasniegusi savas robežas

Jānis Rancāns,23.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas valstu budžeta izdevumu samazināšanas politika sasniegusi savas robežas, uzskata Eiropas Komisijas (EK) prezidents Žozē Manuels Barrozu.

EK prezidents norādīja, ka, lai arī viņš ir pārliecināts par taupības politikas fundamentālu pareizību, tomēr tā jau ir sasniegusi savas robežas. «[Taupības politikai], lai būtu veiksmīgai, jābūt ne tikai pareizi izstrādātai, bet arī jānodrošina minimāla politiskā un sociālā ietekme,» sacīja Ž. Manuels Barrozu.

«Mums jāpiemēro risinājums katrai valstij atsevišķi, mēs nevaram tās mēģināt ietērpt vienāda izmēra drēbēs,» uzsvēra EK prezidents.

Ž. Manuels Barrozu izteikumi varētu liecināt par Briseles nosvēršanos Francijas, Itālijas un Spānijas pusē, minētajām valstīm dodot vairāk laika sabiedrībā nepopulāro reformu ieviešanai, ar kuru mērķi iecerēts samazināt budžetu deficītus, vēsta Euobserver.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Barozu: Lai palīdzētu Kiprai, tiks mobilizēti visi ES resursi

Jānis Rancāns,24.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai palīdzētu Kiprai pārvarēt ekonomisko krīzi cik vien ātri un efektīvi iespējams, tiks mobilizēti visi Eiropas Savienības (ES) rīcībā esošie resursi, pavēstījis Eiropas Komisijas (EK) prezidents Žozē Manuels Barozu.

EK prezidents uzsvēra, ka savienība ir «apņēmusies atbalstīt Kipru un tās iedzīvotājus šajos ārkārtīgi sarežģītajos laikos,» vēsta salas laikraksts Famagusta Gazette. Starptautiskā aizdevuma programma, kura noslēgta, lai Kipru glābtu no maksātnespējas, savukārt, esot valsts ekonomiskās attīstības galvenā atslēga.

«Situācija Kiprā ir pierādījusi, ka kavēšanās izmaksā ārkārtīgi dārgi un tie, kas visvairāk no tā cieš, ir vienkāršie iedzīvotāji. Tādēļ ir svarīgi laiku vairāk neizniekot,» sacīja Ž. Manuels Barozu.

EK prezidents arī slavēja Kipras varasiestādes, kas piekritušas veikt ekonomikas korekcijas, kā arī īstenojušas visas iepriekš nepieciešamās darbības. Tā esot laba zīme, kura ļaujot lūkoties nākotnē ar pārliecību. Tomēr vienlaikus EK prezidents arī brīdināja, ka valsts ekonomikas atveseļošana prasīs ilgāku laiku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules ēšanas paradumiem "globalizējoties", visi pamatā grib ēst vienas un tās pašas labās lietas.

Turklāt, ja agrāk bija ierasts, ka patēriņa tendences galvenokārt veidojas Rietumvalstīs, tad tagad ēst vairāk, bagātīgāk un veselīgāk grib patērētāji Ķīnā un citās Āzijas valstīs. Tur ienākumi pieaug un garšas paradumi attīstās, kas nozīmē, ka arī šo valstu iedzīvotāji rīta cēlienu grib iesākt, piemēram, ar kādu avokado smūtiju.

Pēdējos gados pasaulē tādējādi vērojams īstens avokado pieprasījuma bums, kas raisījis pamatīgu šī zaļā augļa cenas skrējienu augstāk. Piemēram, Ķīnas avokado importa apmēri 2017. gadā bijuši 1000 reizes lielāki nekā vēl pirms sešiem gadiem, raksta theguardian.com.

Meksikas, kas ir lielākā to eksportētāja pasaulē, avokado lielākais pircējs gan joprojām ir ASV, kur arī pieprasījums pēc šī krēmīgā augļa strauji audzis. Atsevišķas aplēses liecina, ka kopš tūkstošgades mijas pasaules pieprasījums pēc avokado ir palielinājies četras reizes, bet pašu avokado cena kopš 2013. gada - dubultojusies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Es vēlos cilvēkiem ļaut piedzīvot dažādas sajūtas: manis veidotas glāzes putna vai ananasa formā, neparastas formas traukus, jaunas garšu kombinācijas – visu, kas iedvesmo cilvēkus sapņot, tā intervijā laikrakstam Dienas Bizness atklāja itālietis Deniss Zopi, viens no Eiropas labākajiem bārmeņiem, kurš ieradās Rīgā, lai sniegtu meistarklases starptautiskā bārmeņu konkursa World Class programmas laikā.

Labākais no Latvijas bārmeņiem, kuri piedalīsies no janvāra līdz maijam notiekošajā konkursā, sacentīsies ar diviem bārmeņiem no Igaunijas un Lietuvas. Savukārt bārmenis, kurš uzvarēs Baltijas posmā, pārstāvēs Baltijas valstis Meksikā, kur jūnija vidū, piedaloties bārmeņiem no 60 valstīm, tiks noteikts labākais bārmenis pasaulē. 2012. gadā Deniss Zopi ieguva 2. vietu starptautiskajā bārmeņu konkursā World Class.

Bārmeņu atalgojums ir ļoti dažāds. Tas ir atkarīgs no tā, kādas kategorijas bārā bārmenis strādā, saka D. Zopi.

«Ja jūs strādājat naktskluba bārā, tad varat nopelnīt samērā pieklājīgu naudas summu, bet ne pārāk daudz. Viss ir atkarīgs no darbavietas. Var nopelnīt 1000 eiro nedēļā vai 500 eiro nedēļā,» viņš skaidro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Atkritumi vai izejviela – ko iesākt ar mūsu darbības pārpalikumiem? Un cik ilgi mēs būsim atkarīgi no Eiropas fondiem?

Evija Pudāne, CLEANTECH LATVIA izpilddirektore,10.05.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas noteiktais Zaļais kurss ir nepielūdzams, un tas liks mums visiem mainīt dzīvesveidu, jo jaunajā politikā daudz plašāk tiek runāts par kopējo produkta radīšanas ciklu un ietekmi uz apkārtējo vidi.

Svarīgi kļūst ne tikai jautājumi, no kā produkts ir radīts, bet arī kādas tehnoloģijas ir tikušas izmantotas izejmateriālu ieguvē, cik efektīva ir ražotne, kā izmanto resursus ražošanas procesos, kāda ir loģistikas ķēde, kāds iepakojums un tā pārpalikumi, un galu galā – cik ilgs ir preces mūžs un kur, kā un par ko tā tiks pārstrādāta lietošanas cikla beigās. Līdz ar to rodas jautājums – vai tiešām atkritumi un pārpalikumi ir problēma, vai arī tie joprojām ir neizmantots resurss? Pētījumi rāda, ka uzņēmumi, kuri ir aizdomājušies par šo problēmu un rīkojušies, palielināja savu apgrozījumu, bet katrs sestais norāda uz izdevumu samazināšanos.

Jaunā Eiropas politika liks mums daudz intensīvāk domāt par atkritumu neradīšanu un maksimālu to tālāk izmantošanu. Tas attiecas ne tikai uz mūsu radītajiem sadzīves atkritumiem, bet arī uz preču ražošanas procesa pārpalikumiem, uzliekot vēl lielāku atbildību par radītajiem atkritumiem uz ražotāju. Eiropas politika jau sen vērš ražotāju uzmanību uz resursu tālāk-izmantošanas nozīmi biznesa konkurētspējas celšanā un darbības dekarbonizācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

CreamFinance, starptautiskais finanšu pakalpojumu sniedzējs, mainījis savu nosaukumu un kļuvis par AvaFin. Izmaiņu galvenais mērķis ir veidot starptautiski atpazīstamu zīmolu, turpinot aktīvu darbību zem viena vārda visos piecos grupas uzņēmumos – Latvijā, Polijā, Čehijā, Meksikā un Spānijā.

2022. gada 5. oktobrī CreamFinance Holding mainīja savu nosaukumu uz AvaFin Holding LTD. 8.decembrī tam sekoja SIA CreamFinance Latvia, kļūstot par Avafin Latvia SIA. Plānots, ka tuvākajos pāris gados nosaukumu mainīs arī pārējie grupas uzņēmumi, un turpmāk zīmoli darbosies ar vienotu nosaukumu – AvaFin.

Zīmola maiņa kā nākamais attīstības solis

Līdz ar zīmola maiņu un starptautisko darbību apvienošanu tiek uzsākts jauns posms uzņēmuma attīstībā. AvaFin kļūs pieejamāks un atpazīstamāks starptautiskā vidē.

Kaspars Dzirneklis, AvaFin Latvia valdes loceklis: “Kā starptautisks uzņēmums mēs apzināmies, cik svarīgi ir pielāgoties mainīgajai videi, lai spētu darboties un konkurēt globālā mērogā. Uzlabojam procesus un veicam vizuālas izmaiņas zīmolā, bet no juridiskā viedokļa mūsu saistības paliek spēkā. Klienti un partneri būtiskas izmaiņas neizjutīs.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ferrari: Meksika ir nākamā Ķīna

Jānis Rancāns,06.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājiem Meksika ir nākamā Ķīna – vieta, kurā paredzams automašīnu tirdzniecības pieaugums, uzskata Itālijas autobūves kompānijas Ferrari Ziemeļamerikas struktūrvienības izpilddirektors Marko Matiaci (Marco Mattiacci).

«Mēs redzam liecības, ka liela daļa ražošanas pārceļas uz Meksiku. Valstī ir augsts izglītības kvalitātes līmenis, jauna valdība un netālu atrodas ASV,» sacījis M. Matiaci.

Meksikā esot augsts pieprasījums pēc ekskluzīvām automašīnām. «Kad mēs laidām klajā jauno La Ferrari, to vēlējās iegādāties 15 Meksikas miljardieri. Savukārt 2003. gadā, kad tirdzniecībā nonāca Enzo, no Meksikas bagātniekiem nebija pasūtījumu. Tas liecina par daudz ko,» sacīja M. Matiaci.

Paredzamā Meksikas autotirgus izaugsme ir saistāma ar valsts iedzīvotāju bagātības līmeņa pieaugumu, ārvalstu investīcijām un ražošanas palielināšanos. Tajā pašā laikā lielais pieprasījums sagādā Ferrari arī izaicinājums. Aizvadītajā gadā autoražotājs pārdevis 7,3 tūkstotošus automašīnu, kas kompānijas vadītājam licis pavēstīt, ka uzņēmums grib turpināt būt tikai ekskluzīvs transportlīdzekļu ražotājs, un tāpēc šogad ražošanas apjomi tiks samazināti līdz septiņiem tūkstošiem.

Komentāri

Pievienot komentāru