Citas ziņas

Vērtēs Latvijas radošo un mediju aģentūru reputāciju

Gunta Kursiša,18.02.2013

Jaunākais izdevums

Latvijas Reklāmas asociācija (LRA), sadarbojoties pētījumu aģentūru ResearchCube, veiks Latvijas radošo un mediju aģentūru reputācijas pētījumu.

Šāds reputācijas tops Latvijā tiks veidots ceturto reizi. Līdz šim tas tika veidots, summējot klientu atsauksmes, aģentūru darbības novērtējumu un izvēli, sadarboties ar aģentūru. Šoreiz aptaujas dalībnieku lokā tiks iekļauti ne tikai aktīvākie industrijas klienti – reklāmdevēji Latvijā un ārpus tās, bet arī aģentūru darbā iesaistītās trešās puses – par mediju aģentūrām viedokli izteiks sadarbības partneri no mediju pulka, savukārt par radošajām aģentūrām izteiksies aģentūru sadarbības partneri tipogrāfijas nozarē, filmu studijās u.c.

Pētījuma mērķis ir iegūt sabiedrisku un vispārēju novērtējumu par aģentūru reputāciju. Pētījumā tiek iekļautas visas aģentūras.

Pirmie trīs pētījumi tika veikti 2005., 2007., un 2010. gadā, sadarbībā ar Data Serviss.

Šā gada pētījuma rezultāti tiks paziņoti aprīlī.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB projekti

Mārketinga stratēģijas meistarklase fokusēsies uz pandēmijas radītajiem izaicinājumiem

DB,03.03.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 izraisītās krīzes apstākļos arvien vairāk uzņēmumu pievērš lielāku uzmanību digitālajam mārketingam un tā izmantošanai uzņēmējdarbībā, bet tikai neliela daļa sāk ar strukturizētas digitālā mārketinga stratēģijas izstrādi.

Uz Dienas Biznesa organizēto tiešsaistes meistarklasi “Mārketinga stratēģija un pārdošana” ir aicināti uzņēmumu vadītāji, digitālo mediju, mārketinga un PR speciālisti ar dažāda līmeņa pieredzi darbā ar mārketinga stratēģiju digitālajā telpā, mediju plānošanu un pārdošanu.

Mārketings jebkuram uzņēmumam ir nepieciešams, lai tas varētu pārdot savu produktu vai pakalpojumu. Kādam ir jābūt saturam, lai tas sasniegtu interesentus? Kur ir tirgus un klients, kas palīdzēs šos mērķus sasniegt? Nepieciešami vairāki rūpīgi izplānoti soļi, kā šo plānu īstenot.

Dienas Bizness organizēto tiešsaistes meistarklasi “Mārketinga stratēģija un pārdošana” 10. martā vadīs un ar pieredzi dalīsies trīs labi zināmi speciālisti no ievērojamiem reklāmas un komunikāciju nozares uzņēmumiem: SIA Bite Latvija, Clear Channel Latvia un aģentūras MIXD. Pieaicinātie nozares profesionāļi dalīsies pieredzē par aktuālām tēmām un izaicinājumiem komunikācijas un reklāmas nozarē Covid-19 izraisītās pandēmijas apstākļos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Uzņēmēji un nozaru asociācijas Saeimai prasa atlikt minimālo VSAOI ieviešanu

Db.lv,02.06.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lielākās uzņēmēju biedrības Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK), 53 uzņēmēju organizācijas un nozaru asociācijas ir nosūtījušas atklāto vēstuli Saeimas deputātiem, prasot atlikt minimālo valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu (VSAOI) sistēmas ieviešanu ar 1. jūliju.

Saeimas deputātiem nosūtītajā vēstulē uzņēmēju organizācijas un nozaru asociācijas prasa Saeimas deputātus pieņemt likumprojektu, kas paredzētu minimālo VSAOI sistēmas spēkā stāšanās termiņa atlikšanu līdz brīdim, kad ekonomika ir atkopusies no Covid-19 krīzes ierobežojumiem, vienlaikus šajā laikā dodot iespēju labot konstatētos sistēmas brāķus.

Vēstulē tiek uzsvērts, ka jau nodokļu politikas izmaiņu izstrādes gaitā uzņēmumu organizācijas norādīja, ka jauna sociālās apdrošināšanas sistēma būtu izstrādājama ārpus valsts budžeta likumprojektu paketes, kā arī ļaujot ekonomikai atkopties pēc Covid-19 krīzes sakarā valdības noteiktajiem uzņēmējdarbības ierobežojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunas mediju grupas All Media Baltics izveidošana šogad satricināja reklāmas vidi, bet nozarei vēl nav līdz galam skaidri tās ieguvumi no darījuma

Aptaujātie reklāmas eksperti uzsver, ka ir gaidāmas jauno īpašnieku investīcijas platformu attīstībā un tehnoloģijās, vēl vairāk nostiprinot mediju koncerna nozīmi reklāmas tirgū.

«Nenoliedzami, šī gada skaļākais notikums ir UAB Bite Lietuva un MTG Broadcasting AB apvienošanās, kuras rezultātā ir radusies jauna mediju grupa All Media Baltics (AMB). Darījuma sekas šobrīd jau vērtējamas kā negatīvas, jo dažādu apstākļu dēļ ir aizkavēta šī uzņēmuma paredzēto reklāmas pakalpojumu sniegšanas un atlaižu piešķiršanas kārtība – cenrāža izstrāde, kas liedz reklāmdevējiem pabeigt nākamā gada stratēģiskos plānus un izdarīt izvēles,» skaidro Latvijas Reklāmas asociācijas valdes priekšsēdētāja Baiba Liepiņa. Šogad tāpat kā iepriekšējos gadus nozarē turpinājās ievērojamu reklāmas līdzekļu aizplūšana caur globālajiem interneta mediju milžiem Facebook un Google, kas rada negatīvu ietekmi uz lokālo mediju uzņēmējdarbību, viņa piebilst.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Uzņēmēji prasa nešķirot nozares, lemjot par atbalstu

Lelde Petrāne,20.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmēju biedrība Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) un vairāk nekā 30 nozaru asociācijas kopīgi uzrakstījušas atklātu vēstuli Saeimai un valdībai, prasot nešķirot nozares laikā, kad tiek lemts pat atbalstu.

"Vispirms, vēlamies uzteikt Saeimas un valdības līdz šim operatīvo un savlaicīgo rīcību, veicot nepieciešamos pasākumus Covid-19 izplatības ierobežošanai Latvijā. Tāpat uzteicama ir ātrā reaģēšana, izstrādājot īpašu likumu ekonomikas stabilizācijai," vēstuli iesāk uzņēmējus pārstāvošās apvienības.

LASI ARĪ: Koronavīrusa trieciena "neitralizācijai" vajadzīga valdības "pote"

Vēstulē norādīts, ka "vairums likuma normu ir lietderīgas un atbalstāmas, tomēr ir nepareizi un tuvredzīgi, censties šauri nodefinēt krīzes skartās nozares un atbalstu paredzēt tikai šo nozaru uzņēmumiem".

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Tele2 kļuvisi par Latvijas lielāko reklāmdevēju

Jānis Rancāns,04.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusē notikušas izmaiņas Latvijas lielāko reklāmdevēju topā – uz pirmo vietu pakāpies telekomunikāciju uzņēmums Tele2, otrajā pozīcijā atvirzot Procter & Gamble, kas bija lielākais reklāmdevējs aizvadītā gada pirmajos sešos mēnešos, liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Reklāmu reģistra dati.

Trešo topa pozīciju saglabājis LMT, ceturtajā vietā ierindojusies Maxima, bet pirmo piecinieku noslēdz Henkel. Savukārt šā gada pirmajā pusgadā Latvijas reklamēto zīmolu topā nav notikušas būtiskas svārstības.

Pieci reklamētākie zīmoli bijuši tie paši, kas aizvadītā gada 1. pusgadā – 1. un 2. vietu saglabājuši attiecīgi Maxima un Zelta Zivtiņa. Trešajā vietā ierindojusies Tele2, bet ceturtajā Rimi, un piektajā – Bite.

Gada pirmajā pusgadā visvairāk reklamētās nozares bija mazumtirdzniecība, mobilie sakari, zāles, finanšu institūcijas un pakalpojumi, kā arī automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Par mediju aģentūras Inspired UM vadītāju kļūst Elīna Dīcmane

Lelde Petrāne,06.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019. gada maijā par mediju aģentūras Inspired UM vadītāju kļuvusi Elīna Dīcmane. Līdzšinējais ilggadējais uzņēmuma vadītājs un īpašnieks Kārlis Gedrovics turpinās vadīt Inspired mārketinga kopienu, ko pašlaik pārstāv 7 aģentūru un mārketinga konsultāciju un apmācību uzņēmumi.

«Elīna Inspired UM ir kopš pirmsākumiem un vienmēr bijusi man līdzās vadības komandā un lēmumu pieņemšanas procesos. Elīnas kļūšana par Inspired UM vadītāju ir likumsakarīgs attīstības procesa rezultāts mūsu aģentūrā,» teic K. Gedrovics. «Es pats turpināšu darboties gan Inspired UM, gan Inspired kopienā, vairāk laika un resursu veltot jaunu izaugsmes virzienu attīstībai, ko pieprasa mainīgā tirgus situācija,» viņš skaidro.

E. Dīcmane nozarē darbojusies vairāk nekā 14 gadus un ir ar plašu pieredzi dažādos mediju aģentūras darbības virzienos. E. Dīcmane Inspired strādā kopš 2006. gada un līdz šim pildījusi mediju direktores un personāla vadītājas pienākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Strauji augošs uzņēmums: arī mazākas kompānijas sapratušas, ka vajag reklāmas

Kārlis Vasulis,
 speciāli DB,10.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arī mazāki uzņēmumi ir sapratuši nepieciešamību pēc reklāmas un sabiedrisko attiecību speciālistu pakalpojumiem .

Tāpēc pieprasījums pēc tiem varētu palielināties, prognozē reklāmas aģentūras SIA Initiative Latvia vadītājs Rihards Frīdenbergs.

Viņa vadītais uzņēmums ietilpst Igaunijas OU Playground grupā. Tas ir dibināts 2010. gadā un pārstāv starptautisku mediju aģentūru tīklu Initiative. Daudziem piedzīvotā finanšu krīze bijusi iespēju laiks, un arī SIA Initiative Latvia ir izdevies nostiprināties tirgū un strauji attīstīties. DB sadarbībā ar Lursoft veidotajā Gazeļu sarakstā SIA Initiative Latvia ir vienpadsmitais straujāk augošais uzņēmums Latvijā un desmitais straujāk augošais uzņēmums Rīgā.

Krīzes radītā iespēja

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ivo Rundāns, bijušais mediju uzņēmuma MTG Latvijas Pārdošanas direktors, sāk vadīt mediju aģentūru IDEA Havas Media, kas ir daļa no IDEA GROUP.

I. Rundāns pārņem aģentūras vadītāja pienākumus, bet līdzšinējais vadītājs Kaspars Ulsts pilnībā koncentrēsies uz aģentūras stratēģisko procesu un analītisko spēju attīstību kā IDEA Havas Media Stratēģiskais direktors.

«Darbs MTG man sniedza labu ieskatu mediju vidē. Šeit ir lieliska komanda, īpaši Kaspars, kuru profesionāli iepazinu šo pēdējo trīs gadu laikā, kad strādāju MTG,» norāda IDEA Havas Media jaunais valdes priekšsēdētājs.

IDEA GROUP sastāv no 14 uzņēmumiem. Katrā no valstīm to pārstāv reklāmas aģentūra IDEA, mediju aģentūra IDEA Havas Media, sabiedrisko attiecību aģentūra IDEA PR, interneta mediju aģentūra IDEA Havas Digital un digitālo risinājumu uzņēmums IDEA Lab.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

TAVA: ASV žurnālistu interese par Baltijas valstīm pieaug

Dienas Bizness,19.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) popularizējusi Latvijas tūrismu mediju kontaktbiržās un semināros ASV - kopīgi ar Lietuvas un Igaunijas kolēģiem uzrunāti desmitiem amerikāņu žurnālistu, kuru interese par Baltiju pamazām pieaug, informē TAVA sabiedrisko attiecību speciāliste Inta Briede.

«Gaidāms, ka ASV tirgum man savā darbā būs jāvelta daudz laika, jo intereses līmenis ir gana augsts. Kamēr Baltijas valstu piedāvājums lielai daļai sastapto mediju pārstāvju vēl šķiet jauns un neiepazīts, gaidāmi jautājumi un mediju vizīšu pieprasījumi,» uzsver TAVA tūrisma tirgus speciāliste Lelde Beņķe, kura oktobra beigās strādāja trīs Ņujorkā, Čikāgā un Losandželosā. Ņujorkā 27. oktobrī un Losandželosā 29. oktobrī TAVA speciāliste piedalījās mediju kontaktbiržā Visit Europe Media Exchange (VEMEX), kur viņai katrā vietā bija vairāk nekā 20 tikšanos ar žurnālistiem.

Mediju pārstāvji interesējās par gastronomisko piedāvājumu, vēstures mantojumu, it īpaši – par ebreju vēsturi, arhitektūru Rīgā un mazpilsētās, atpūtu spa muižās un pilīs, nākamā gada svarīgākajiem notikumiem un daudz ko citu. Vairākus žurnālistus saistīja iespēja pavadīt nakti Liepājas Karostas cietumā un apmeklēt slepeno pazemes bunkuru Līgatnē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investīciju holdings UP Invest OÜ, kam pieder ziņu aģentūru grupa Baltic News Service (BNS), ir iegādājies Latvijas lielāko informācijas aģentūru LETA, informē UP Invest OÜ valdes loceklis Svens Nūtmans.

«UP Invest ir ilgtermiņa skatījums uz Baltijas mediju tirgus attīstību, un LETA iegāde ir nozīmīgs solis šīs stratēģijas īstenošanā,» teica UP Invest valdes loceklis Svens Nūtmans. «Gan BNS, gan LETA zīmoli Latvijā tiks izmantoti arī turpmāk,» viņš piebilda.

Jaunās investīcijas un tirgus konsolidācija vēl vairāk uzlabos pakalpojumu kvalitāti, kas tiek sniegta profesionālajiem informācijas un ziņu lietotājiem Igaunijā, Latvijā un Lietuvā, norāda uzņēmumu pārstāvji.

LETA joprojām būs neatkarīga no citām ar UP Invest saistītajām Latvijas mediju kompānijām.

«Astoņpadsmit gadu laikā kopš LETA privatizācijas un ziņu aģentūras darbības atjaunošanas mums ir izdevies atgūt aģentūras vēsturisko statusu un padarīt to par profesionālu informācijas pakalpojumu sniedzēju Latvijas medijiem, valdības institūcijām un Latvijas kompānijām. Mēs esam sasnieguši mērķus, kurus mēs sev izvirzījām pirms 18 gadiem, un tagad ir noslēdzies ļoti svarīgs periods mūsu biznesā. Mēs esam priecīgi par to, ko esam sasnieguši, un pateicamies LETA komandai, mūsu klientiem un sadarbības partneriem par labu darbu. Mēs redzam UP Invest kā uzticamu profesionālu mediju investoru ar ilgtermiņa biznesa stratēģiju, un esam pārliecināti, ka turpinās veiksmīga LETA attīstība,» komentē pašreizējais LETA valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Barkāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Arī Raidorganizāciju un Reklāmas asociācijas pieprasa nepārdomātās nodokļu reformas atlikšanu

Db.lv,10.06.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Raidorganizāciju asociācija un Latvijas Reklāmas asociācija vērsusies pie valsts augstākajām amatpersonām ministru prezidenta Krišjāņa Kariņa, kultūras ministra Naura Puntuļa, finanšu ministra Jāņa Reira, ekonomikas ministra Jāņa Vitenberga, tieslietu ministra Jāņa Bordāna, kā arī pie visām Saeimā pārstāvētajām frakcijām ar aicinājumu atlikt nodokļu reformas uzsākšanu ar 2021.gada 1.jūliju.

Vēstulē, kuru parakstījuši Latvijas Raidorganizāciju asociācijas izpilddirektors Andris Ķēniņš un Latvijas Reklāmas asociācijas valdes priekšsēdētāja Baiba Liepiņa, norādīts, ka, lai arī konceptuāli iecerēto nodokļu reformu saistībā ar nodokļu izmaiņām autoratlīdzību aprēķināšanas un izmaksāšanas kārtībā un minimālo valsts sociālās apdrošināšanas iemaksu sistēmas ieviešanā asociācijas atbalsta, tomēr pašreizējā reformas variantā ir daudz neskaidrību, kuras nepieciešams novērst. Piemēram, nav skaidrības ne saistībā ar Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (VSAOI) piemērošanu attiecībā uz dažāda lieluma autoratlīdzībām, ne arī ar VSAOI piemērošanas kārtību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

White Label apvieno spēkus ar McCANN Rīga

Lelde Petrāne,01.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aģentūra White Label apvieno spēkus ar vienu no lielākajām reklāmas aģentūrām Latvijā McCANN Rīga.

White Label dibinātāji Kristaps Siliņš un Krišjānis Mazurs kļūst par McCANN Rīga partneriem, savukārt McCANN WorldGroup – par White Label līdzīpašnieku.

Ainārs Ščipčinskis, McCann WorldGroup īpašnieks, pastiprināti pievērsīsies integrētās komunikācijas attīstīšanai, lai stiprinātu kopējo McCann uzņēmumu grupu. Tās sastāvā ir McCANN Rīga, mediju aģentūra Inspired, digitālā aģentūra Inspired Digital, iepakojumu dizaina aģentūra BrandBox, nestandarta risinājumu aģentūra Momentum un PR aģentūra McCANN Consulting.

McCann zīmolam Latvijā ir 20 gadu vēsture.

Līdz ar White Label un McCann apvienošanos komandai pievienosies vēl divi reklāmas stratēģi - Tatjana Baranovska, kas līdz šim bijusi stratēģiskā plānotāja reklāmas aģentūrā DDB Latvija, un Bruno Vāvers, kas kā vadošais stratēģis strādājis reklāmas aģentūrā Guilty|Grey.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Līderu atgriešanās: Uz Kualalumpuru pretim nezināmajam

Linda Zalāne,26.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai pārbaudītu savu varēšanu starptautiska mēroga uzņēmumā, Jānis Polis devās uz Malaiziju, ņemot līdzi savu pieredzes bagāžu digitālā mārketinga jomā .

Pēdējos desmit gadus Jānis Latvijā bija darbojies mediju un mārketinga nozarē, un, atskatoties uz noieto karjeras ceļu, viņš DB atzīst, ka bija viens no spēcīgākajiem digitālās komunikācijas speciālistiem Latvijā. Tomēr pirms trīs gadiem viņam radās sajūta, ka kaut kas dzīvē jāmaina, jo bija sasniegti profesionālo izaicinājumu un atalgojuma griesti.

Jānis atminas karjeras pirmsākumus 2008. gadā, kad popularitāti iemantoja draugiem.lv un facebook.com, bet mārketinga jomā nebija tādu speciālistu, kas prastu šos rīkus izmantot. Digitālais mārketings aprobežojās ar reklāmas laukuma jeb banera izvietošanu interneta portālā. Bija skaidrs, ka digitālais mārketings būs neizbēgamas sāpes visiem reklāmas devējiem un klientiem. Mediju aģentūra Inspired Communications tolaik bija vēl jauna un bija pirmā Latvijā, kas pieņēma darbā cilvēku, kura darbs tika saistīts tikai ar interneta medijiem, digitālā mārketinga stratēģiju izveidi. «Sociālie tīkli plauka un zēla, un ļoti daudzi zīmoli vēlējās tur izpausties, bet nevienam nebija ne jausmas, kā to izdarīt. Arī man tādu zināšanu nebija, jo to nevienā skolā Latvijā nemācīja. Es darbojos sabiedrisko attiecību jomā, bet paralēli biju aktīvs interneta blogu rakstītājs. Mani pamanīja un uzaicināja aprunāties,» stāsta Jānis. Darbu viņš ieguva. Uzņēmums Jānim deva brīvas rokas attīstīt līdz šim Latvijā nezināmu jomu. Zināšanas par interneta kā rīka izmantošanu Jānis smēlās starptautiskās konferencēs, semināros. Brīdī, kad SIA Inspired Communications guva pirmos panākumus interneta mārketinga jomā, to pamanīja arī konkurenti. «Mani pārvilināja holdings, kurā ietilpst trīs mediju aģentūras. Darbs trīs aģentūrās uzreiz piedāvāja atkal jaunus izaicinājumus un arī atalgojumam bija grūti atteikt,» atzīst Jānis. Viņa pārziņā bija izdomāt digitālā mārketinga pakalpojumus, kurus aģentūras varētu piedāvā saviem klientiem, kā arī pieņemt darbā cilvēkus, kuri tos varētu pārdot un īstenot. Šobrīd sociālā tīkla konta uzturēšana, mobilās aplikācijas, spēles un konkursi virtuālā vidē šķiet pašsaprotami, bet tolaik tas bija kādam jāizdomā vai jāadaptē no ārvalstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gaidot zaļo gaismu aģentūras LETA pirkumam, igauņu investori taisās pārdot nesen iegādāto BNS-Latvija

Tā var visai skaidri saprast no kompānijas UP Invest OÜ vadītāja un valdes locekļa Svena Nūmana, DB sazinoties ar viņu ekspresintervijai par izskanējušo darījumu starp UP Invest un Latvijas ziņu aģentūru LETA. Jau ziņots, ka Igaunijas investīciju holdings UP Invest OÜ, kam vairāku Baltijas aktīvu starpā pieder arī ziņu aģentūru grupa Baltic News Service (BNS), ir iegādājies LETA. Pirkuma summa netiek atklāta, un darījums vēl jāapstiprina Konkurences padomei.

Kompānijas izplatītajā informācijā par darījumu par nekādiem plāniem attiecībā pret BNS nav runas, tāpēc DB par igauņu uzņēmēja sniegto informāciju skaidrības labad pārvaicāja kādam pietuvinātam avotam. Tas sacīja, ka UP Invest plāns pārdot BNS, lai tiktu pie LETA, pastāv «kā scenārijs». Tas nozīmētu, ka esošais akcionārs pārdod aģentūru trešajai personai, «lai teorētiski pastāvētu divas aģentūras un varētu strādāt bez konkurences likumdošanas ierobežojumiem,» saka DB avots. Ja tas atbilst patiesībai, tad faktiski tas nozīmē, ka Igaunijas investori lielākā kumosa dēļ grasās upurēt BNS. Uzņēmumu reģistrā nekāds UP Invest darījums ar BNS aktīviem neparādās, tomēr sarunā ar DB S. Nūmans par to runā kā par notikušu faktu. «Mēs apzinājāmies, ka nevaram būt īpašnieki abām kompānijām, un pārdevām Latvijas BNS. Bija jāizvēlas, vai tūdaļ kļūt par tirgū lielākās kompānijas LETA īpašnieku, pārdodot BNS, un mēs nolēmām pārdot BNS un pirkt LETA.» Jautāts par darījumam izvēlēto laiku, uzņēmējs saka, ka «vispār esam bijuši sarunās ar LETA jau gadu, un apmēram jūnija beigās, jūlija sākumā nonācām pie kopējas sapratnes par pirkšanas–pārdošanas līgumu. Esam sagatavojuši un iesnieguši vajadzīgo dokumentāciju Latvijas Konkurences padomē, lai darījumu pabeigtu». No biznesa viedokļa «mums ir tirgū vadošās ziņu aģentūras Igaunijā un Lietuvā, tāpēc bijām visai ieinteresēti kļūt spēcīgāki arī Latvijā, tai skaitā tieši mediju monitoringa tirgū. Tāpēc šis risinājums mums šķita ļoti loģisks solis». Viņš apstiprina publiskoto informāciju par abu aģentūru turpmāku paralēlu darbību. «Sarunas ar akcionāriem nebija vieglas un tika apsvērts, kā šis darījums ietekmēs citas mūsu mediju kompānijas, bet, visdrīzāk, LETA turpinās darbu kā patstāvīga un no citām mūsu kompānijām neatkarīga aģentūra.» «Mums ir ļoti laba mediju monitoringa tehnoloģija, un LETA ir savējā, un kompānijas ikdienas līmenī nekādu lielo pārmaiņu nebūs,» par tuvākajā laikā gaidāmo saka S. Nūmans. «Būs, protams, jauni valdes locekļi, bet izpilddirektore un valdes locekle Una Klapkalne turpinās iesākto.» Jautāts par LETA biznesa rādītājiem, viņš saka: «Uzskatu, ka mēs varētu panākt labāku sniegumu. Mums vēl nav kontrole pār kompāniju un detaļas precizēsim vēlāk, kad būs atbilde no Konkurences padomes.» Uzņēmējs cer, ka tas notiks vēl augustā vai tuvākā mēneša laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Lietuvas mediju grupa emitējusi 16 miljonu eiro obligācijas, piesaistot investorus no Latvijas

Db.lv,25.10.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas mediju grupa “15min” veiksmīgi emitējusi obligācijas 16 miljonu eiro vērtībā ar gada procentu likmi 9,8%.

Kopējais pieprasījums sasniedza 18,2 miljonus eiro, ir piesaistīti 739 investori, no kuriem 42 ir tieši no Latvijas. Šī emisija bija pieejama gan privātajiem, gan institucionālajiem investoriem Lietuvā, Latvijā un Igaunijā, un tā bija pirmā reize Baltijā, kad mediju uzņēmums publiski piedāvāja investoriem šāda apjoma obligāciju emisiju. Tā kā pieprasījums pārsniedza piedāvājumu, uzņēmums nolēma palielināt emisijas apjomu līdz 16 miljoniem eiro, prioritāti piešķirot privātajiem investoriem.

“Esam pateicīgi investoriem, kuri uzticējās mūsu redzējumam un ieguldīja spēcīgas un uz vērtībām balstītas mediju grupas nākotnē. Iegūtie līdzekļi ļaus turpināt attīstīt kvalitatīvus medijus. Lielā interese par obligācijām apliecina, ka publiskais kapitāla tirgus ir aktīvs un pilns ar iespējām. Lai arī esam jauns spēlētājs tirgū, palīdzēja drosmīga un mūsdienīga pieeja,” norāda grupas izpilddirektors Tomass Balžeks (Tomas Balžekas).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par LTV valdes vadītāja krēslu cīnīsies Tjarve, Krivma un Belte

Nozare.lv,25.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Latvijas Televīzijas (LTV) valdes priekšsēdētāja amatu kandidē mediju holdinga Baltijas Mediju alianse kādreizējais izpilddirektors Ivars Belte, pētījumu aģentūras TNS Latvia valdes priekšsēdētāja Ginta Krivma un bijušais LTV ģenerāldirektors Rolands Tjarve, informē Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) Informācijas centra vadītāja Sanita Blomniece.

Uz LTV valdes locekļa amatu programmu attīstības jautājumos kandidē bijušais radio Star FM programmu direktors Patriks Grīva, reklāmas aģentūras Lowe Age Latvia izpilddirektors Sergejs Ņesterovs un LTV septītā kanāla satura redaktore Jana Semjonova. Uz LTV valdes locekļa amatu finanšu un tehnoloģiju jautājumos kandidē VAS Valsts nekustamie īpašumi finanšu direktors Uģis Mālmanis un bijušais SIA Baltcom TV valdes loceklis Māris Skujiņš, teikts NEPLP paziņojumā medijiem.

NEPLP mājaslapā neplpadome.lv ikviens aicināts iepazīties ar astoņu kandidātu iesniegtajiem pieteikuma dokumentiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no šā gada februāra mediju aģentūras "Hive BPN" vadību pārņēmis Ivars Belte.

Jaunā mediju aģentūras vadītāja pārziņā būs ne tikai komandas un procesu vadība, bet arī izaicinājumi, pilnveidojot produktus un paplašinot pakalpojumu portfeli, ieviešot mūsdienīgus risinājumus un radot priekšnosacījumus uzņēmuma straujai izaugsmei un ambiciozu plānu realizēšanai.

I.Beltem ir 20 gadu pieredze plašsaziņas mediju tirgū un augstākā līmeņa organizāciju vadībā tādos amatos kā valdes priekšsēdētājs Latvijas Televīzijā, direktors laikrakstā "Diena", kā arī starptautiska pieredze vadošā reklāmas pārdošanas uzņēmumā Ukrainas tirgū.

Līdzšinējais "Hive BPN" vadītājs Mārtiņš Zemītis turpina savu darbu uzņēmuma vadībā.

"Hive BPN" ("IPG group") mediju aģentūra Latvijā iekļaujas "Inspired" komunikāciju aģentūru kopienā, kopā ar "Inspired UM", "Frank By Inspired" un "Inspired Connect", kā arī strādā ciešā sadarbībā ar "IPG group" starptautisko tīklu pārstāvošām aģentūrām Lietuvā un Igaunijā, nodrošinot klientiem komunikācijas plānošanas un mediju pirkšanas servisu visā Baltijas reģionā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Vadības izmaiņas uzņēmumā Dentsu Aegis Network Latvia

Lelde Petrāne,27.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Dentsu Aegis Network Latvia grupas un mediju aģentūras Carat vadītāju kļūst Māris Naglis. Viņš nomainīs Raiti Avotu, kurš ir nolēmis pieņemt jaunus profesionālos izaicinājumus ārpus uzņēmuma.

M. Naglis ir mārketinga un mediju profesionālis ar 18 gadu pieredzi medijos, to pētniecībā, digitālajā mārketingā un mārketinga tehnoloģiju kompānijās.

Pēdējos trīs gadus viņš ir veltījis praktiskajai darbībai ar mārketinga tehnoloģijām, e-komerciju un digitālo mārketingu, veidojot redzējumu par mediju industrijas nākotni un aģentūru lomu tajā, lai palīdzētu klientiem apgūt un izmantot visas mūsdienu mārketinga komunikācijas iespējas, informē uzņēmums.

Dentsu Aegis Network ietilpst mediju aģentūras Carat un Vizeum, digitālā aģentūra iProspect, radošā aģentūra Isobar, Data2Decisions un Amnet.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Gemius Latvia vadītāju Lindu Egli

Lelde Petrāne,26.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Gemius Latvia vadītāja Linda Egle. SIA Gemius Latvia ir starptautiskā interneta pētījumu un konsultāciju uzņēmuma Gemius meitas uzņēmums. Gemius darbojas no 1999. gada un šobrīd aptver vairāk nekā 40 valstis. Viens no pazīstamākajiem un senākajiem Gemius produktiem - auditorijas pētījums gemiusAudience - ir interneta auditorijas datu valūta, ko ikdienā lieto interneta mediji un mediju un reklāmas aģentūras, plānojot reklāmas kampaņas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gorilla ar sirmu un spalvainu muguru, kurš uzskata, ka pasaulē attēlu pietiek, bet īsu, kodolīgu vārdu ne

Tā sevi raksturo reklāmas aģentūras SIA !Mooz radošais direktors, līdzīpašnieks Ēriks Stendzenieks.

«Viens no pasaules reklāmas aģentūru un mediju grēka darbiem ir pārspīlēts jaunības kults. Tie sludina, ka vari būt veiksmīgs tikai tad, ja esi jauns, skaists, kusties un fotošopā vēl pielabots. Tā īsti nav tiesa. Pasaules kultūru ved uz priekšu sirmi, dzīves pieredzējuši cilvēki, kas iedrošina jaunos,» viņš uzsver.

Ē. Stendzenieks pirms 22 gadiem sāka ceļu reklāmas nozarē ar vēl citiem cīņu biedriem, aptuveni trīs uzņēmumiem, kas tolaik ielēca reklāmas aģentūru attīstības zelta laiku vagonā, kad klienti maksāja milzīgu naudu par TV klipiem, jo neviens cits tos neprata uzfilmēt. «Tie sviesta klajumi šokolādes kalnu ietvarā ir beigušies, bet darba pietiek visiem, un biznesa maratonistu vidū asiņaina konkurence nepastāv,» teic Ē. Stendzenieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"EHR mediju grupa" pievienojusies Latvijas Reklāmas asociācijai (LRA), izvirzot mērķi kopā ar citiem nozares kolēģiem panākt virkni izmaiņu Latvijas normatīvajos aktos, "sakārtojot gan reklāmas tirgu, gan nodrošinot neatkarīgas Latvijas mediju telpas pastāvēšanu ilgtermiņā".

LRA ir sabiedriska organizācija, kurā ir apvienojušies reklāmdevēji, mediji, kā arī mediju un reklāmas aģentūras. Asociācijas mērķis ir veicināt reklāmas nozares attīstību un aizstāvēt savu biedru intereses, uzlabojot reklāmas kvalitāti, veidojot pozitīvu reklāmas tēlu sabiedrībā un cīnoties pret nesamērīgu likumu normu izstrādi. Latvijas Reklāmas asociācija ir Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras, kā arī Eiropas Komunikācijas Aģentūru asociācijas (EACA) biedrs.

“Medijiem šobrīd ir daudz aktuālu un normatīvos aktos balstītu jautājumu, kas var izšķirt nozares konkurētspēju un turpmāko nākotni. Ņemot vērā faktu, ka veiksmīgu pārmaiņu un transformāciju uzņēmuma iekšienē rezultātā, EHR mediju grupa ir pietuvojusies flagmaņa statusam radio tirgus segmentā un veiksmīgi attīsta arī digitālo vidi un piedāvājumu, izjūtot atbildību arī par nozares nākotni kopumā. Uzskatu par pagodinošu atkal būt kopā ar nozares speciālistiem un virzīt Latvijas mediju nākotni, šoreiz vairāk rūpējoties par radio nozares FM un digitālo nākotni. Mediji ir saplūduši – TV ir digitāls, portāli pilda TV funkciju, arī radio strauji mainās – šodien karalis ir viedtālrunis un vertikālais video,” iestāšanās sarunu noslēgumu LRA komentē Guntars Traubergs, EHR mediju grupas valdes loceklis, kurš jau iepriekš ir bijis ilglaicīgs LRA valdes loceklis, pārstāvot TV nozari ar tolaik vadošo televīziju LNT.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par zīmolu izaicinājumiem mūsdienās, publiskajiem līderiem, profesionālu reputācijas veidošanu, gatavošanos krīzēm un vai tas maz ir iespējams, arī par pašas sabiedrisko attiecību nozares izaicinājumiem Dienas Bizness saruna ar sabiedrisko attiecību aģentūras Repute dibinātāju Ivetu Dzērvi.

Ko šodien nozīmē bieži piesauktais vārds reputācija? Tagad jau šo vārdu piesauc ne tikai profesionāļi, bet reputāciju izvērtē pat valsts institūcijas pirms sadarbības uzsākšanas.

Reputācija ir uzticēšanās. Un uzticēšanās pamatā ir stāsts, ko mēs veidojam par sevi, savu pakalpojumu vai produktu. Taču ir viens “bet”… Stāsta veidošana ir ļoti laikietilpīgs process, un tas ilgst visu profesionālo dzīvi, ja runājam par cilvēku. Savukārt, ja runājam par produkta vai uzņēmuma zīmolu, tad tik ilgi, kamēr šis zīmols pastāv, un zināmi nospiedumi cilvēku atmiņās saglabājas arī pēc tam. Būtiski, lai stāsts būtu patiess. Ir iespējams radīt uz meliem balstītu stāstu, bet tad tas nebūs dzīvotspējīgs. Ir faktiski neiespējami klāstīt, ka sapuvis ābols ir sulīgs un gards.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PR aģentūra A.W.Olsen & Partners no mazas, specializētas aģentūras izaugusi par tirgus dalībnieku, kas piedāvā plašu pakalpojumu klāstu un eksportē savu kompetenci

SIA PR Kvadrāts (PR aģentūra A.W.Olsen & Partners) kāpinājusi apgrozījumu no 206 tūkst. eiro 2014. gadā līdz 491 tūkst. eiro 2017. gadā; kompānija ir iekļauta laikraksta Dienas Bizness un Lursoft veidotajā strauji augošo uzņēmumu jeb Gazeļu sarakstā.

2018. finanšu gadu uzņēmums prognozē beigt ar 600 tūkst. eiro lielu apgrozījumu un 20 tūkst. eiro lielu peļņu. «Šajā laika periodā sākām vairāk strādāt eksportā, kā arī paplašinājām klientu grozu un līdzās korporatīviem uzņēmumiem sākām sadarboties ar valsts iestādēm un piedalīties to izsludinātos iepirkumu konkursos,» izaugsmes gados sasniegto komentē A.W.Olsen & Partners (SIA PR Kvadrāts) partnere Olga Kazaka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepriekšējos gados novērotā izaugsme Latvijas reklāmas tirgū šobrīd ir apstājusies, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam Baltic Business Service atzina Latvijas Reklāmu asociācijas valdes priekšsēdētāja Baiba Liepiņa.

«Ja vērtējam pēc datiem, pēdējos gados bija vērojama neliela izaugsme, taču šobrīd tirgus ir apstājies. Pirmajā pusgadā noteikti bija stagnācija, tirgus neauga, arī pagājušā gada izaugsme bija samērā maza – 2-3% robežās,» teica Liepiņa.

Pēc viņas sacītā, situācijai ir vairāki iemesli. «Stagnācija varētu būt saistīta ar to, ka Konkurences padomes noteiktais regulējums, kas ir spēkā pēc [mediju koncerna] MTG un [televīzijas] LNT apvienošanās, mazliet bremzē tirgū. Televīzijas cena ir svarīgs atskaites punkts, pēc kura, citi mediji nosaka cenas. Tāpat starp stagnācijas iemesliem varētu būt politiskie notikumi kaimiņvalstīs, kas atstāj sekas ekonomikā. Pārsvarā lielie reklāmdevēji ir starptautiskas korporācijas ar lieliem zīmoliem, un viņiem noteikti ir neparedzēti rezultāti lielajos tirgos. Pieredze liecina, ka jebkuru šādu satricinājumu gadījumā, kad biznesa plāns nesasniedz rezultātus, kompānijas mēģina atrast iespējas samazināt izdevumus un ieekonomēt, un visbiežāk cieš tieši reklāmas budžeti. Tas varētu būt iemesls, kāpēc tādā mazā tirgū kā Latvija, nav budžeta reklāmu apjoma palielināšanai,» sacīja Liepiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Savā raidījumā grib parādīt uzņēmēju stāstus

Anda Asere,19.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc 20 gadu pieredzes preses un radio reklāmas jomā Līga Freimane izlēmusi sākt savu biznesu un veido raidījumu Izstāsti Latvijai.

Televīzijā lielu daļu satura veido producentu grupu veidoti raidījumi, kas tos speciāli gatavo, un vidusmēra skatītājs to nereti pat nav pamanījis. Līga atzīst, ka konkurence šādu raidījumu vidū ir asa. «Mūsu mazajā Latvijas tirgū konkurence ir milzīga, jo mediju ir daudz un klientam ir iespējas izvēlēties. Konkurence ir veselīga, un jebkura uzņēmuma publiska aktivitāte veicina produkta noietu. Atšķirībā no citiem līdzīgiem raidījumiem mūsu pārraidē nav dažādas nozares kopā. Es šobrīd eju tādu ceļu, ka katram raidījumam ir savs temats. Varbūt nākotnē tas mainīsies, bet jābūt kaut kam vienojošam,» uzskata Līga.

Raidījums Izstāsti Latvijai ir skatāms trijās televīzijās – Latvijas Televīzijā, TV24 un iTV, kā arī sociālajos medijos. Šāds gadījums nav tipisks. «Principā tirgū ir tā, ka producents strādā vienam medijam, vienai televīzijai. Es gribēju atšķirties, lai klientam būtu lielāka auditorija un lielāka atdeve. Televīzijas bija atvērtas šādam piedāvājumam.» saka Līga. Viņa arī piebilst, ka ar laiku plānots paplašināties, lai klientiem būtu iespēja uzrunāt pēc iespējas lielāku mērķauditoriju.

Komentāri

Pievienot komentāru