Plānots atcelt prasību, kas liek kases aparātu lietotājiem slēgt rakstiskus līgumus ar apkalpojošajiem dienestiem par kases aparātu apkalpošanu. Savstarpējo attiecību noformējuma izvēle palikšot lietotāju un apkalpojošo dienestu ziņā.
To paredz Valsts sekretāru sanāksmē izsludinātie Finanšu ministrijas (FM) sagatavotie grozījumi noteikumos par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtību.
Šobrīd lietotājiem pirms kases aparāta lietošanas uzsākšanas un reģistrēšanas VID ir jānoslēdz rakstisks līgums ar reģistrētu apkalpojošo dienestu par aparāta apkalpošanu. Tas radot papildu administratīvo slogu, jo tiekot ierobežota iespēja brīvi izvēlēties pakalpojuma sniedzēju.
Laužot ar apkalpojošo dienestu noslēgto līgumu pirms termiņa, piemēram, ja neapmierina apkalpojošā dienesta sniegto pakalpojumu kvalitāte vai izcenojumi, jāmaksā līgumsodi, kas lietotājiem radot papildu izmaksas.
Savukārt, nenosakot obligātu prasību slēgt līgumus, palielināšoties konkurence apkalpojošo dienestu starpā, un tādējādi samazinot arī sniegto pakalpojumu cenas, norāda FM.
Līdz ar to lietotājiem vairs nebūs arī VID jāuzrāda noslēgtie līgumi, kā arī nebūs jāsniedz informācija VID tajos gadījumos, ja būs mainījies apkalpojošais dienests.
Savukārt, lai neietekmētu līdzšinējo kases aparāta uzraudzībai izveidoto sistēmu, noteikumu projektā ir veikti precizējumi, kas nosaka, ka arī turpmāk kases aparāta apkalpošana jāveic apkalpojošajam dienestam.