Efekts no alus un alkoholisko kokteiļu pudeļu tilpuma samazināšanas, iespējams, varētu būt visai īslaicīgs
Šā gada pirmajos trijos mēnešos patēriņam Latvijā nodots vairāk nekā tūkstotis dekalitru alkoholisko dzērienu, kas ir par 3% vairāk nekā 2015. gada attiecīgajā laika periodā. Savukārt alus nodots 2,92 tūkst. dekalitru apjomā, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, ir vērojams samazinājums 8% apmērā, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) apkopotie dati.
Tāpat jau vairākus gadus pēc kārtas VID informācija rāda, ka Latvijas patērētāju vidū kā vispopulārākais alkoholiskais dzēriens saglabājas kokteilis Cēsu Džons, bet alus sektorā tas a/s Cēsu alus ražotais alus Miezītis. Tāpat visvairāk pirkto alus topā ir a/s Aldaris ražotais Apinītis stiprais. Lielākoties šis alus tiek pārdots divu litru PET pudelēs. Kaimiņvalstī Lietuvā jau 2013. gada janvārī ar likumu tika samazināts maksimālais iepakojuma tilpums, proti, tika noteikts, ka tas nedrīkst pārsniegt vienu litru, tāpēc divu litru plastmasas pudeles ir pazudušas no veikalu plauktiem. Tas pats attiecas arī uz sidra un alkoholisko kokteiļu iepakojumu. Lietuvas alkoholisko dzērienu un tabakas vairumtirdzniecības uzņēmuma UAB Bennet Distributors ģenerāldirektors Mareks Kuklis DB norāda, ka sākotnēji tas izraisīja kritumu alus tirgū 6,6% apmērā. Tāpat viņš piebilst – lai gan samazinās PET iepakojumā patērētais alus, palielinājies segments, kas pildīts bundžās.
Visu rakstu Vēlas izskaust lielos iepakojumus lasiet trešdienas, 29.jūnija laikrakstā Dienas Bizness (8.lpp.)!