Lai sasniegtu globālus panākumus, ambīcijām jābūt augstām
«Silīcija ielejā veido globālas kompānijas, nevis dzīvesstila uzņēmumus,» norāda Mišela Mesina (Michelle E. Messina), konsultāciju kompānijas Explora International vadītāja, kura uzstājās šodien notikušajā jaunuzņēmumu politikas konferencē Lietuvā. Viņa ir arī grāmatas Decoding Silicon Valley: The Insider's Guide līdzautore. Tāpēc arī uzņēmumi sāk ar globālu vīziju, nevis vietējas kompānijas ideju. Augstais ambīciju līmenis nosaka arī to, ka lielākā daļa ieceru cieš neveiksmi, bet viņa iesaka vairāk koncentrēties uz panākumiem un nepievērst tik daudz uzmanības neveiksmēm. Ja neveiksmes gadās, tās vēlams piedzīvot pēc iespējas agrīnā stadijā, mācīties no šīs pieredzes un doties tālāk. Vienlaikus eksperte norāda, ka lielākā daļa jaunuzņēmumu veic pašnāvību, nevis tiek nogalināti. Tādēļ svarīgāk par finansējumu ir mentori un padomdevēji, kuri guvuši pieredzi dažādās kompānijās, redzējuši daudz dažādas situācijas. Jaunuzņēmumiem īpaši svarīgs ir kontaktu tīkls, tāpēc Silīcija ielejā to veido rūpīgi. Silīcija ielejas uzņēmēji esot atvērti palīdzēt cits citam un iepazīstināt ar citiem. M. Mesina uzsver, ka šis paradums saistās ar izpalīdzību, negaidot neko pretī. Taču nākotnē, kad ieteicējs vēlēsies palīdzību iepazīstināšanā ar kādu citu, tiek sagaidīta atsaucība.
M. Mesina norāda, ka Silīcija ielejas uzņēmēji ir atvērti, brīvi runā par to, ko vēlas sasniegt, kā arī nekautrējas runāt par naudu – cik naudas nepieciešams projekta attīstīšanai, mērķa sasniegšanai. Uzņēmējiem no valstīm, kur nav ierasts būt tik atvērtiem par finansēm, tas esot neierasti. Tāpat ir ierasts runāt par idejām un reti kurš slēpj savu ideju, jo «plikām» idejām nav nekādas vērtības – vienīgā vērtība ir tam, ko uzņēmējs iesāk ar šo ideju, kā attīsta to. «Idejas ir lētas, bet izpildījums ir nenovērtējams,» uzsver M. Mesina.
«Labas lietas prasa laiku,» atgādina M. Mesina. Viņa norāda, ka nereti panākumi, kas izskatās radušies vienas nakts laikā, patiesībā nozīmē desmit gadu darbu.