Citas ziņas

Veicot pirkumus internetā, klientiem drošība ir galvenais kritērijs

,22.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par mūsdienu iezīmi ir kļuvusi laika taupīšana. To dara visi un ikviens, bet katrs savā veidā un ar citiem priekšnosacījumiem. Interneta veikali piedāvā klientiem iegādāties preces, taupot laika un finanšu resursus, savukārt bankas rūpējas par sekmīgu un drošu iepirkšanās procesa nodrošināšanu.

SEB Unibankas pētījums ar mērķi izzināt Latvijas iedzīvotāju domas un pieredzi par pirkumiem internetā liecina, ka 68% respondentu iepērkas internetā un 85% tas šķiet ērts un izdevīgs process ar plašu preču klāstu. Iegūtie dati liecina, ka vairāk kā puse aptaujāto nav pārliecināti, ka veiktie maksājumi internetā ir droši. SEB Unibanka jau nepilnu gadu saviem klientiem maksājumu veikšanai ar karti internetā piedāvā starptautisko kompāniju VISA un MasterCard ieviesto augstas drošības sistēmu - 3D Secure, kuru 65% aptaujāto uzskata par papildu garantiju savas maksājumu kartes datu drošībai.

Visplašāk interneta preču iegādi izmanto iedzīvotāji vecumā no 20 līdz 39 gadiem. Vīrieši šo iespēju izmanto aktīvāk kā sievietes. 69% aptaujāto atzina, ka viņi iepērkas Latvijas interneta veikalos, taču ārvalstu interneta veikalu piedāvātās iespējas vairāk izmanto jaunieši vecumā līdz 19 gadiem. Vispirktāko lietu sarakstā ir sadzīves, audio, video un fototehnika, aviobiļetes un mobilie tālruņi. 66% no aptaujātajiem pirkumu veicējiem pauž viedokli, ka iegādāto preču kvalitāte tos apmierina.

Vispopulārākais apmaksas veids, iegādājoties preci interneta veikalā, joprojām ir skaidra nauda preces saņemšanas brīdī (41%), kam seko pārskaitījumi internetbankā (31%) un maksājumi ar karti internetveikala lapā (22%). Veicot pirkumus internetā, respondentiem vienlīdz svarīga ir maksājumu kartes datu drošība (34%), kā arī preces kvalitāte (31%). 75% aptaujāto cilvēku atzina, ka būtu gatavi izmantot drošības sistēmu 3D Secure, kas pirkuma brīdī SEB Unibankas kartes īpašnieka identitātes papildu pārbaudei pieprasa ievadīt SEB Unibankas internetbankas Ibanka lietotāja datus, un veltīt pirkuma iegādei internetā nedaudz ilgāku laiku. Savukārt tikai 9% šādu iespēju neizmantotu, jo datu drošība viņiem nav pats svarīgākais pirkumu veikšanas procesā.

Lielākā daļa aptaujāto (63%) uzskata, ka nākotnē cilvēki aizvien vairāk pirkumus veiks interneta vidē, jo tas ir ērtāk un lētāk. Savukārt 18% cilvēku uzskata, ka interneta veikali negūs atsaucību, jo tajos nav iespējams novērtēt preces kvalitāti un tajā ir ierobežots tās daudzums. Pētījums tika veikts šī gada augustā un tajā piedalījās nepilns tūkstotis Latvijas iedzīvotāju.

SEB grupa ir Ziemeļeiropas finanšu institūcija, kas sniedz bankas pakalpojumus 400 tūkstošiem uzņēmumu un institucionālo klientu un 5 miljoniem privātpersonu Skandināvijā, Baltijas valstīs, Vācijā, Polijā, Ukrainā, Krievijā un ir starptautiski pārstāvēta vēl 10 valstīs. Uz 2006. gada 31. decembri SEB aktīvu apjoms ir 213 miljardi eiro, savukārt kopējais SEB grupai uzticētais aktīvu apjoms pārvaldīšanā veido 139 miljardus eiro. Vairāk par SEB grupu: www.sebgroup.com.

Papildu informācijai:

Agnese Gribuste, Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja - 67779978, 29149306 [email protected]

Vairāk par SEB Unibankas grupu: www.seb.lv

SEB Unibankas jaunākās ziņas mobilajā telefonā: seb.lv/wap

Komentāri

Pievienot komentāru