Šajā nedēļā ir uzsākts darbs pie 3D virtuālās alas ierīkošanas Valmieras tehnikuma programmēšanas laboratorijā.
Virtuālā ala ir četru plakņu telpiskās apmācības laboratorija, kas ļaus jauniešiem radīt reāla izmēra vizuālizācijas un simulēt darbu dažādās vidēs, piemēram, darba drošības, vides pieejamības un dizaina kontekstā.
"Šī ir inovatīva tehnoloģija - realitātes simulācijas telpa, kas ļaus jauniešiem apgūt profesionālos un vispārizglītojošos priekšmetus mūsdienīgā veidā. Tuvākais līdzīgais izglītības instruments ir pieejams tikai Vācijā, kas nozīmē, ka Valmieras tehnikums šobrīd būs vienīgā izglītības iestāde Austrumeiropā ar šādu tehnoloģiju," norāda tehnikuma direktore Vineta Melngārša.
Izstrādājot un integrējot atbilstošu saturu, 3D virtuālā ala ļaus ielūkoties tehnoloģijās, uzzināt vairāk par bioloģiju, ģeogrāfiju, fiziku un ķīmiju. 3D alā jaunieši varēs projicēt un simulēt loģistikas noliktavas darbības principus, kā arī gūt pilnvērtīgu izpratni par dažādiem tehnoloģiskiem procesiem. Visu profesiju audzēkņi varēs simulēt iespējamās situācijas darba vietās un meklēt veiksmīgākos risinājumus. Tehnoloģija būs liels atbalsts topošajiem mehatronikas un metālapstrādes speciālistiem, veidojot jebkāda objekta vai automatizētas iekārtas modeļus. Tos pārnesot 3D virtuālajā realitātē, ir iespējams simulēt un pārbaudīt objekta funkcionalitāti, kā arī dizainu un detaļu saderību. Tā būs labs palīgs arī programmēšanas tehniķa programmas studentiem.
Šī tehnoloģija iegādāta projektā "Nākamās paaudzes mazās pilsētas", kurā Valmieras tehnikums darbojas kopā ar deviņiem partneriem no Valmieras un Ventspils. Šī projekta ietvaros Valmieras tehnikums iegādājies arī VEX un Makeblock robotus, ko var izmantot gan tie jaunieši, kas apmeklē pamatskolas robotikas pulciņu, gan tie, kas mācās Valmieras tehnikumā. Papildu tam, projekta laikā ir izstrādāts arī paaudžu mārketinga pētījums un izveidota jauna vizuālā identitāte Valmieras tehnikumam.
Šo projektu līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds iniciatīvas "Pilsētu inovatīvās darbības" ietvaros.