Jau tuvākajā laikā tiks reģistrēta jauna akciju sabiedrība Enerģētika un ūdens transports, kas attīstīs Daugavas baseina ilgtermiņa attīstības projektu.
Uzņēmumu vadīs Uldis Pumpurs, kurš Db iepriekš apstiprināja, ka projekta realizēšanai izveidots SIA DEUL. Projekta pārstāve Ilona Kuzmiča Db precizēja, ka akcionāri ir vienojušies vispirms izveidot mātes kompāniju, kas būs SIA DEUL, bet pēc tam tā dibinās a/s Enerģētika un ūdens transports, ko domāts izveidot kā publisko akciju sabiedrību.
Akcionāru vidū ir Uldis Pumpurs, Gunārs Ķirsons, Aivars Kreituss, Leopolds Ozoliņš, Atis Sausnītis, Guntis Rāvis , Māris Gailis, Jānis Ģīlis, Eižens Počs, Zigurds Krastiņš, Egons Rusanovs, Uldis Osis, Edvīns Bērziņš, Vasilijs Meļņiks, Kaspars Krauze, Ēriks Rozencveigs, Kristīne Lindenblate, Arvīds Tauriņš, Arvīds Šeniņš u.c. , kopskaitā vairāk nekā 30 uzņēmēji un dažādu nozaru profesionāļi. SIA DEUL pamatkapitāls ir 58.8 tūkstoši latu.
Jau ziņots, ka sākotnējie kanāla projekta attīstītāji krietni agrāk bija izveidojuši a/s
Ūdens transporta sistēma Rīga-Hersona-Astrahaņa. Db rīcībā esošā informācija liecina, ka šī projekta sākotnējie realizētāji grasās tiesāties. Jau iepriekš U. Pumpurs norādījis, ka grasās ar biznesa partneriem pārņemt projektu, kas bija pazīstams kā «Jaunais zīda ceļš» un plānoja izveidot ūdensceļu Latvija - Baltkrievija. «Ir veikta priekšizpēte par iekšējo ūdeņu izmantošanas iespējām Eiropas Savienības direktīvu kontekstā. Tika pētīta baseina attīstība gan no kuģošanas iespēju, gan citu nozaru attīstības viedokļa. Tiek runāts par 1. posma attīstību līdz Vitebskai, iekļaujot tūrisma, pilsētvides, krastu nostiprināšanas, dabas ainavu sakārtošanas aspektus,» izteicās I.Kuzmiča.
Uzņēmēji jau tuvākajā laikā uzsāks pārrunas ar valsts augstākajām amatpersonām, dažādām sabiedriskajām organizācijām un Daugavas krastā esošo novadu pašvaldībām, lai informētu par projektu, skaidrotu ieguvumus un gūtu atbalstu projekta idejas realizēšanai.