Daudznozaru kompānijas DK Daugava daļēja pārdošana uzņēmēja Bislana Abdulmuslimova vadītajai kompānijai AB Holding vietējo piena tirgu neietekmēs, atzina aptaujātie nozares uzņēmēji.
«Daugava ir pārāk mazs spēlētājs, lai sašūpotu tirgu. Šis darījums pierāda likumsakarību, ko vienmēr esmu akcentējis, proti, kapitāla kustība Latvijas tirgū nav izbēgama. Nav svarīgi, no kurienes nāk investors, bet svarīga ir viņa vēlme uzņēmumu noturēt un attīstīt. Turklāt katrs īpašnieks ar savu īpašumu var darīt, ko grib,» norādīja Latvijas Piensaimnieku centrālās savienības vadītājs Jānis Šolks.
Arī piena pārstādes rūpnīcas Latvijas Piens līdzīpašnieks Uldis Krievārs sacīja, ka izmaiņas tirgū vismaz pagaidām nav gaidāmas.
«Daugavas pārdošana konkurenci tirgū nemainīs. Viņu produkti ir specifiski un neaizņem lielu tirgus daļu. Ļoti labi, ka Daugavas zīmols saglabāsies, produkti veikalā būs un pircēji necietīs,» norādīja Krievārs.
Jautāts, vai tirgu nevarētu sagaidīt lielākas izmaiņas, ja arī pārējās Daugavas daļas nonāktu holdinga, bet vēlāk, iespējams, arī citu investoru īpašumā, kā tas līdzīgi notika ar AS Rīgas piena kombināts un AS Valmieras piens, uzņēmējs bija atturīgs komentāros.
«Laiks rādīs. Katrā ziņā patlaban AB Holding pārtikas nozarē strādā stabili un sevi pierāda pozitīvi,» sacīja Krievārs.
Kā ziņots, DK Daugava vadītājs Aigars Vaivars šodien paziņoja, ka uzņēmuma 50% pārdoti AB holding. Puse uzņēmuma daļu joprojām paliek Vaivara īpašumā.
Sadarbības mērķis ir kopīgiem spēkiem nostiprināt Daugavas zīmola tirgus pozīcijas Latvijā un virzīt šī zīmola produktus eksporta tirgos, kur jau ir pazīstami citi AB Holdinga izstrādājumi, norādīja Vaivars.
Savukārt AB Holding prezidents Abdulmuslimovs akcentēja, ka nevēlas pieļaut Latvijas uzņēmumu nonākšanu ārvalstu īpašnieku rokās.
«Zīmols Daugava lieliski papildinās holdinga pārtikas produktu grozu, kuru mēs piedāvājam patērētājiem Latvijā un ārvalstīs. AB Holdinga stratēģija ir blakus jau esošajiem gaļas un zivju pārstrādes virzieniem attīstīt arī piena un piena produktu ražošanu. Piens mums ir jauna nozare, un mēs esam priecīgi sākt tajā darbību,» sacīja uzņēmējs.
Kā ziņots, pirms divām dienām Vaivars paziņoja, ka ieinteresēts sameklēt līdzīpašnieku Krievijā, kuram ir tirdzniecības kanāli un interese attīstīties.
«Izskatu visus racionālos piedāvājumus no jebkurā valodā runājošiem investoriem, galvenais nosacījums - vēlme attīstīties atbilstoši Daugavas kvalitātes standartiem un saimnieciski īstenot uzņēmuma stratēģiju. Meklējam sadarbības partneri - līdzīpašnieku Krievijā, kas pats ir ieinteresēts šajā plašajā tirgū attīstīties un kam ir tirdzniecības kanāli un drošas iespējas realizēt preci,» sacīja Vaivars.
Kā ziņots, informācija Daugavas mājaslapas krievu versijā liecina, ka uzņēmums piedāvā iegādāties pusi kompānijas akciju un izplatīt produkciju ar Daugavas zīmolu Krievijas tirgū. Tāpat tiek piedāvāts iegādāties visu uzņēmumu par 6,75 miljoniem eiro (4,725 miljoniem latu) ar lielu potenciālu Krievijas tirgū.
Savukārt AS Swedbank pārstāve Kristīne Jakubovska Nozare.lv norādīja, ka komentārus par klienta paplašināšanās plāniem un biznesa attīstības plāniem var sniegt tikai pats uzņēmums.
«No bankas viedokļa uzņēmumu aktīvs darbs jaunu investoru piesaistē, kas var sekmēt biznesa attīstību, ir atzinīgi vērtējams,» sacīja Jakubovska.
Kā ziņots, 2011.gada 22.novembrī Zemgales apgabaltiesa izbeidza tiesvedību civillietā, kurā AS Swedbank vērsās pret SIA Daudznozaru kompānija Daugava, prasot piedzīt parādu 1 265 000 latu apmērā. Līdz ar to pēc deviņus mēnešus ilga konflikta tika panākts oficiāls mierizlīgums.
Saspīlējums starp Daugavu un Swedbank izveidojās 2011.gada 14.janvārī, kad banka pieprasīja Daugavai atmaksāt aizdevuma līdzekļus 1,17 miljonu latu apjomā, uzlika vairākus apgrūtinājumus Daugavas un Piena un maizes nama Daugava aktīviem, kā arī apķīlāja saistīto personu naudas līdzekļus un mantu. Savukārt kompānijas pārstāvji norādīja, ka Swedbank demonstrē finanšu terorismu un neierobežotu varu, pieprasot atmaksāt aizdevuma līdzekļus, neraugoties uz pildītajām saistībām.
Daugavai patlaban ir 35 tirdzniecības vietas, kompānija ražo aptuveni 70 dabīgu piena produktu veidu, aptuveni 90 maizes un konditorejas izstrādājumu veidu.