Patērētāju pārliecības indekss Vācijā šī gada septembrim negaidīti samazinājies līdz mīnus 1,8 punktiem, salīdzinot ar mīnus 0,2 punktiem augustā, tādējādi reģistrēts pirmais kritums pēdējos četros mēnešos, liecina Vācijas ekonomiskās izpētes institūta "GfK" jaunākie dati.
Šie dati pārsteiguši analītiķus, kuri bija prognozējuši, ka indekss pieaugs līdz 1,2 punktiem. Jaunākie dati liecina, ka pasliktinājušās patērētāju prognozes personīgajam finanšu stāvoklim, šim indeksam samazinoties no 18,6 punktiem līdz 12,8 punktiem. Tikmēr mājsaimniecību prognozes valsts ekonomikai uzlabojušās un pieaugusi patērētāju vēlme tērēt naudu.
Pievienotās vērtības nodokļa likmes samazinājums, kas Vācijā spēkā stājās 1.jūlijā, palielinājis patērētāju vēlmi tērēt naudu, taču pagaidām spēcīgu atbalstu valsts ekonomikai nav spējis sniegt, norāda analītiķi.
"GfK" indekss tiek veidots nākamajam mēnesim, tagadējā mēneša sākumā aptaujājot aptuveni 2000 mājsaimniecību. Indekss novērtē patērētāju optimismu attiecībā uz viņu ienākumiem un vispārējo ekonomikas stāvokli tuvāko mēnešu periodam, kā arī cilvēku gatavību tērēt naudu.