500 tonnu starptautisko sūtījumu iestrēguši Vnukovas muitā, un tas ir tikai sākums.
Krievijas Pasts (KP) brīdina klientus, ka tiem nāksies apbruņoties ar pacietību, gaidot savus internetā veiktos ārzemju pirkumus. Krieviem pievērsties akūtajai situācijai nu jau prasa arī vācu Deutsche Post, ziņo laikraksts Kommersant, kā rīcībā nonākusi attiecīgā korespondence.
Kravas mašīnas ar pasta sūtījumiem no Vācijas ilgstoši stāv rindā uz muitas «papīru» noformēšanu, un ne KP, ne diemžēl pati muita pagaidām fiziski nespēj kaut ko darīt lietas labā. Tāpēc arī prognozes, ka šis preču plūsmas «pudeles kakls» kļūs aizvien pilnāks. Vnukovas lidosta nav vienīgais problemātiskais gadījums – tādas ir visas Maskavas lidostas un muitas punkti, ziņo laikraksts.
Pamatproblēma ir Krievijas prezidenta 2010. gada pavēle, kas aizliedz Federālajam Muitas dienestam audzēt štata vietas. Acīmredzot labi domātā stratēģija par kompaktu struktūru tomēr nav nostrādājusi efektīvuma ziņā, un nu KP kopā ar muitu plāno vērsties pie prezidenta ar lūgumu pārskatīt šo pavēli, lai varētu pieņemt darbā jaunus kadrus tieši muitas kontroles, eksporta un importa, un tranzīta sūtījumu dokumentācijas noformēšanas jomās.
KP pusē problēmu nav – kompānija diennaktī apstrādā 48 tūkstošus sīkpaku, bet muitas caurlaides spēja ir vien 25–37 tūkstošus. Tiesa, ekspressūtījumos termiņi tiekot ievēroti «dienu dienā», tomēr sīkpakas un bandroles bremzējas no trim līdz sešām dienām. KP vērtē, ka iedzīvotāju pirkumi internetā valstī nonāk tieši parastajās un ierakstītajās sīkpakās. Ja 2009. gadā to skaits bijis 2,3 miljoni, tad pērn – jau 17 miljoni gabalu.