Miljardieru topiem, reputāciju un popularitātes, kā arī uzņēmumu topiem neuzticas 19%, secināts Pontus Dati ekspress aptaujā, kurā tika izvērtēts vai respondenti uzticas masu medijos publicētajos topos publiskotajai informācijai.
Lielākā daļa cilvēku norāda, ka tiem ir svarīga attiecīgā topa veidotāja uzticamība, tā uzskatīja 63.5% aptaujāto respondentu, 19% atzina, ka visi dati tiek falsificēti, bet 14.5% vispār nepievērš tiem vērību. Tikai 3% aptaujāto respondentu atzina, ka uzticas šiem publicētiem topiem.
Lielākā daļa respondentu gan norāda, ka šādi pētījumi un topi nerada uzticību, norādot uz to, ka bieži netiek atspoguļota objektivitāte: „Šādi topi mūsdienās paliek arvien aktuālāki. Sabiedrība ar tiem labprāt iepazīstas, bet vai tiem var ticēt? Ticu, ka šādi pētījumi, topi, kas veidoti pēc noteiktas un pasaulē akceptētas metodoloģijas, sniedz ieskatu konkrētajā nozarē reāli notiekošajā, tomēr, vai tiekam informēti par to, kā precīzi tiek izvērtēti konkrētie topa dalībnieki. Vai uzticēties publicētajai informācijai – tā ir katra mūsu izvēle".
“Viss ir atkarīgs no tā, pēc kādiem kritērijiem tiek veidots tops. Ja tas ir, piemēram, tops pēc uzņēmumu apgrozījuma, tad to ir vienkārši pārbaudīt un nevienam, visbiežāk, nerodas nekādas pretenzijas. Cita lieta, ja topa veidotāji neatklāj principus un kritērijus uz kā ir balstījušies topa sastādīšanā, vai arī vēl šaubīgāks, man šķiet, tops, kuru veidojusi žūrija, kurā ir iekļauts viena vai otra topa dalībnieka lobijs. Tātad, ja jau tiek veidoti topi, tad tikai uz un visiem saprotamas un pārbaudāmas metodoloģijas pamata," komentē viens no aptaujātajiem cilvēkiem.
Kāds cits aptaujas respondents atzina, ka šādu topu publicēšana medijos viņu īpaši neietekmē: "Domāju, ka šādi resursi ir informatīvi un pārāk lielu nozīmi tiem nevajag pievērst."
Apskatot visus aptaujas rezultātus, varam secināt, ka respondenti drīzāk negatīvi vērtē šo topu izveidi un publicēšanu. Nav lielas ticības tam, kas tiek topos un pētījumos publicēts, jo bieži šīs aptaujas nesniedz precīzu informāciju.