Biedrība Baltijas asociācija – transports un loģistika (BATL) nosūtījusi Ministru prezidentei Laimdotai Straujumai vēstuli ar aicinājumu uzņēmējiem skaidrot jaunās valdības nostāju un plānotos pasākumus lielo ostu pārvalžu darbības efektivitātes uzlabošanai un starptautiskās konkurētspējas veicināšanai, informē BATL.
Ņemot vērā, ka valdības deklarācijā nekas nav teikts par valsts brīvostu attīstību un darbības uzlabošanu, uzņēmējiem ir nopietnas bažas par tranzīta nozares nākotni.
Uzņēmēji uzskata, ka ilgstoša valdības (valsts) nespēja iejaukties brīvostu darbībā, iespējams, ir novedusi pie mēģinājumiem slēpti palielināt ieņēmumus Ventspils brīvostā, plānojot manipulācijas ar ostu maksām. Uzņēmēji norāda, ka jebkāda ostu maksu paaugstināšana tiks vērtēta kā atklāta un apzināta kaitniecība, kuras rezultātā cietīs viss Latvijas tranzīta Ventspils ostas virziens. Vienlaicīgi tiek atgādināts, ka Satiksmes ministrija (SM) līdz šim nav reaģējusi uz uzņēmēju izteiktajām bažām un aicinājumiem izvērtēt brīvostu izmaksu, investīciju lietderību un efektivitāti, tādējādi pakļaujot Latvijas tranzīta Ventspils virzienu sadārdzināšanās riskam.
Vēstulē tiek norādīts, ka visi iepriekšējie mēģinājumi tikties ar Ministru prezidenti un atbildīgajiem ministriem, lai izrunātu samilzušās tranzīta nozares problēmas un vienotos par nekavējošu rīcību Latvijas tranzīta konkurētspējas veicināšanā nav īstenojušās. Tā vietā, lai tiktos ar atbildīgajām amatpersonām, BATL tika aicināta uz tikšanos ar ostu pārstāvjiem SM un vēlāk saņēmusi satiksmes ministra Anrija Matīsa parakstītu vēstuli, kura uzņēmēju ieskatā vērtējama kā «formāla atrakstīšanās», kas tikai kārtējo reizi apstiprina, ka SM nav gatava veikt uzlabojumus ostu darbībā Latvijā kopumā.
Vēstuli parakstījuši vieni no Latvijas lielākajiem tranzīta uzņēmumiem - AS Ventbunkers, AS Ventspils Tirdzniecības Osta, AS Kālija Parks, AS Baltijas Ekspresis, AS Ventspils Grain Terminal, AS PKL Flote, SIA Noord Natie Ventspils Terminals.