Seriāla UgunsGrēks varoņi reizēm sāk uzvesties visai dīvaini - viņi pēkšņi nevis risina savstarpējo attiecību savijumus, bet pārrunā, kādas zāles vislabāk lietot, ja sāp galva vai ir kāda cita kaite, vai uzkrītoši iesaka viens otram dzert sulas, raksta laikraksts Diena.
Jāatzīmē, ka tie nav vienīgie gadījumi, kas izraisījuši arī nozares speciālistu bažas par iespējamu Reklāmas likuma pārkāpumu.
«Pirms pāris gadiem Nacionālā radio un televīzijas padome (NRTP) atļāva produktu izvietošanu - ja ekrānā parādās kāda dzēriena pudele ar konkrēta zīmola etiķeti, mēs neuzskatām to par pārkāpumu, kaut arī daudzviet pasaulē to nepraktizē. Mēs to atļāvām, lai seriālu veidotājiem būtu vieglāk piesaistīt sponsorus. Bet šāda veida reklāma, kur tekstā seriāla varoņi atsaucas uz ārsta ieteikumu un piemin interneta portāla adresi, kur iegūt papildu informāciju, nav pieļaujama,» uzskata NRTP loceklis Sergejs Kārītis.
Viņš sola vērsties NRTP Monitoringa centrā ar lūgumu veikt pārbaudi. Likums nosaka, ka reklāmas izplatītājam ir pienākums nodalīt reklāmu no cita veida informācijas. Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) prezidents Ģirts Ozols skaidro, ka farmācija ir īpaši regulējama nozare un slēptas zāļu reklāmas gadījumi jāizskata Valsts Zāļu aģentūrai, taču ir iespējams arī sūdzēties LRA Ētikas padomē.
TV3 Sabiedrisko attiecību koordinatore Marta Zandersone gan uzsver, ka TV3 strikti ievēro radio un televīzijas likuma prasības, tostarp par reklāmas un sponsorēšanas izvietošanu programmās. Scenāriju veidojot tikai seriāla radošā komanda. Vai produktu reklāmas iekļaušana scenārijā notiek reklāmas līgumu ietvaros, M. Zandersone neatbildēja. Viņa neuzskata arī, ka šādas reklāmas epizodes degradētu seriāla kvalitāti. Teātra kritiķe Līga Ulberte gan vairākas seriāla epizodes uzskata par mulsinoši neveiklām: «Aina, kurā pret galvassāpēm iesaka ibumetīnu, ir ļoti gara un uzkrītoša, bet gluži traģikomiska ir epizode, kurā ārsts iesaka dzert sulas paralizētam cilvēkam.»