Saņemot Konkurences padomes (KP) atļauju, savu darbību turpinātu gan TV3, gan LNT, norāda Modern Times Group (MTG) vadītājs Baltijas valstīs Kaspars Ozoliņš, raksta Dienas bizness.
Šobrīd viens no būtiskākajiem notikumiem sabiedriskajā telpā ir iecerētā TV3 īpašnieka MTG un AS Latvijas Neatkarīgā televīzija (LNT) apvienošanās darījums. Šobrīd iesaistītās puses gaida KP lēmumu, jo tā noteiks, vai šādu darījumu var īstenot. «No MTG puses darījums ir biznesa lēmums,» DB norāda K. Ozoliņš, vēršot uzmanību uz situāciju mediju nozarē un LNT finansiālo situāciju, kas tuvākajā laikā, iespējams, varēja beigties ar fiasko. Ja TV3 ir stratēģiskais investors MTG, kas krīzes situācijā var sniegt palīdzīgu roku, tad LNT gadījumā, kad tā menedžments ir izpircis kompānijas akcijas, aina ir cita. Ja vienu dienu LNT paziņotu, ka beidz savu darbību, tad pastāvēja pārāk liels risks, ka šo nišu aizstās ārvalstu TV kanāli, kas atstātu negatīvu ietekmi uz vietējo TV saturu. Tāpat jāņem vērā, ka jauna TV kanāla izveidē vajadzētu gan ievērojamus līdzekļus, gan talantus. «Tāpēc mums bija labāk, ka varam iegādāties šo uzņēmumu, lai tirgū varam un spējam konsolidēt savus spēkus,» skaidroja K. Ozoliņš, uzsverot, ka Baltijā MTG ir ilgtermiņa spēlētājs. Tāpat darījums ir izdevīgāks no saimnieciskā viedokļa, kad MTG investē LNT un turpina attīstīt gan TV3, gan LNT.
Katram kanālam – LNT un TV3 ir sava lojālā auditorija. Atbilstoši TNS datiem, LNT lojālā auditorija ir 40-60 gadu veci iedzīvotāji, bet TV3 attiecīgi 20-35 gadīgi. Tāpat jāņem vērā, ja nebūtu LNT un tā vietā būtu jauns nosaukums, tas uzreiz nenozīmētu to, ka skatītājs sāktu skatīties jauno kanālu, jo, visticamāk, ka tas programmu piedāvājumā meklētu sev piemērotāko. Piemēram, skatītājam nebūtu arī saprotami, ja pēkšņi TV3 ziņās būtu LNT ziņu vadītājs. Katram skatītājam ir savi ieradumi – vienam patīk LNT ziņas, citam – TV3. Tā saucamās konsolidācijas rezultātā, pēc K. Ozoliņa domām, ieguvējs būs tieši skatītājs, jo TV saturs un raidījumi nebūtu salikti tik viens pret otru kā tas ir pašlaik. Proti, ja šovs sestdien būtu LNT, tad līdzīga veida lielais šovs TV3 varētu būt svētdien. «Laikā, kad ir tik liels pieprasījums pēc ārvalstu TV kanāliem, tas ir vienīgais ceļš, kā varam noturēt nacionālo TV kanālu aptveramību,» ir pārliecināts K. Ozoliņš. Vienlaikus tā var noturēt arī TV jomas talantus, kas veido pašmāju TV saturu.