Drošības maksas ieviešana starptautiskajā lidostā Rīga nākotnē varētu radīt problēmas, atzīst lidsabiedrības Turkish Airlines pārstāvis Baltijas valstīs Melihs Jamans (Melih Yaman).
Viņš skaidro, ka Tallinas un Viļņas lidostās nodevas tiek samazinātas, lai piesaistītu lidsabiedrības, bet Rīga izvēlas pretējo ceļu.
Lidsabiedrība nav arī saņēmusi nekādus skaidrojumus, kāpēc šāda maksa bija jāievieš, ko tā dos. Saņemts tikai fakts, ka būs jāmaksā. Joprojām neesot skaidrs, kāpēc tādas izmaksas tika ieviestas tieši patlaban.
Kā ziņots, no 1.janvāra lidostā Rīga no katra pasažiera tiek iekasēta drošības maksa 6,5 eiro jeb 4,57 lati, ja iekasēšanu veic lidsabiedrība, vai septiņi eiro jeb 4,92 lati, ja iekasēšanu veic lidosta.
Lidosta iekasēs nodevu tikai Ryanair pasažieriem, jo pārējās lidsabiedrības to iekļaus biļetes cenā.
2012.gadā nodeva par lidostā īstenotajiem drošības pasākumiem, pēc provizoriskiem aprēķiniem, būs jāmaksā 1,5 miljoniem pasažieru. Šī maksa neattieksies uz tranzīta un transfēra pasažieriem, kas veido aptuveni 40% no apkalpoto pasažieru skaita, tāpat tā nebūs jāmaksā tiem, kas biļetes iegādājušies 2011.gadā.
Kopumā gandrīz septiņi miljoni latu, kas tiks iekasēti no pasažieriem, tikšot izmantoti drošības pasākumiem - gan algām 450 drošības darbiniekiem, gan tehniskajam nodrošinājumam, piemēram, jaunu skeneru iegādei, kas maksājot aptuveni 7000 latu katrs. Eiropas Savienības direktīva uzliek par pienākumu no 2013.gada lidostās uzstādīt šķidrumu skenerus.
1933.gadā dibinātās Turkish Airlines gaisu kuģu flote ar 152 gaisa kuģiem veic lidojumus uz 171 galamērķi, no tiem 132 ir starptautiski un 39 iekšzemes galamērķi.