«Manā pieredzē Aldis Mūrnieks ir pirmais lidostas valdes priekšsēdētājs, kurš izrādījis iniciatīvu runāt ar tūrisma nozares pārstāvjiem un konkrēti apspriest, kā varam sadarboties. Iepriekšējie lidostas valdes priekšsēdētāji ar tūrisma uzņēmējiem runāja minimāli,» intervijā laikrakstam Diena stāstījusi Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas prezidente, Amadeus Latvija vadītāja Kitija Gitendorfa.
«Patlaban mums aktuāla ir sadarbības uzlabošana ar nacionālo aviokompāniju airBaltic, jo, godīgi sakot, šī sadarbība pašreizējās aviokompānijas vadības laikā kļuvusi stipri vien pilnveidojama,» viņa atklājusi.
«Jāsaprot, ka tūristu piesaistē jādarbojas kopā - uzņēmējiem, aviokompānijām, lidostām, valsts pārvaldes un pašvaldību amatpersonām. Ja vēlamies Latvijai piesaistīt Ķīnas tūristus, tad vajadzīgas valsts investīcijas. Neviena aviokompānija neatklās jaunu, regulāru reisu uz Ķīnu, ja nebūs pietiekama pasažieru skaita abos virzienos. Jābūt gataviem valstiskā mērogā investēt tajā, lai nodrošinātu regulārus lidojumus, arī tad, ja lidmašīnas, kas lido no Latvijas uz Ķīnu un atpakaļ, būtu pustukšas. Bet tam jābūt ne tikai uzņēmēju, bet arī politiķu lēmumam,» viņa skaidrojusi.
Intervijā laikrakstam tūrisma jomas eksperte arī uzsvērusi: «Jāsaprot, ka Latvija nav un nebūs masu tūrisma galamērķis. Mums nav un nebūs neviena no septiņiem pasaules brīnumiem. Latvija arī nav Turcijas vai Ēģiptes stila kūrorts, kas piesaista milzīgu atpūtnieku skaitu. Savukārt, mūsu priekšrocība ir tā, ka satiksme uz Rīgu vērtējama kā ļoti ērta, prāmju osta un lidosta atrodas pilsētā. Tūrists ierodas Rīgā un jau pusstundu stundu pēc ierašanās var skatīties izrādi Nacionālajā operā. Turklāt, aizbraucot tikai 50-100 km no Rīgas, jau iespējams pabūt nomaļā apvidū, kur var baudīt dabu un nav burzmas.
Mūsdienu tūristam svarīgi šķiet pilnvērtīgi izmantot laiku. Daudzi strādājoši cilvēki kā piektdien darbu beidz, tā jau tajā pašā vakarā grib doties brīvdienās.»
«Vēl pirms pāris gadiem valsts amatpersonas bieži izteicās - kurš tūrists gan vispār uz Latviju brauc? Bet tā runāt nav pamata, jāmāk tikai Latvijas tūrisma potenciālu pareizi «iepakot» un pārdot,» uzskata K. Gitendorfa.