Tukuma un Daugavpils lidostas perspektīvā varētu veikt regulāro pasažieru un kravas avioreisu apkalpošanu.
To laikrakstam Dienas bizness atzinis Civilās aviācijas aģentūras direktors Māris Gorodcovs.
«Daugavpils lidlauks šobrīd ir sertificēts kā vispārējas nozīmes lidlauks. Tagadējais skrejceļš ir izveidots nevis uz vecā īstā skrejceļa bāzes, bet uz manevrēšanas ceļa bāzes un ir derīgs tikai mazu lidmašīnu uzņemšanai. Potenciāls Daugavpils lidlaukam ir kolosāls,» uzskata M. Gorodcovs. Tukuma lidostā (bijušais kara lidlauks), ko kopš 2005. gada apsaimnieko SIA Tukums Airport, jau krietnu laiku notiek vērienīgi būvdarbi, iespējams, ka jau tuvā nākotnē lidosta varētu apkalpot regulāros komercreisus. Tukuma lidosta ieguvusi arī jaunu starptautiski reģistrētu nosaukumu - lidosta Tukums-Jūrmala.
Kopš 2006. gada Tukuma lidostā ir atjaunots 2,5 km garais skrejceļš, renovēti vairāki angāri, uzcelts dispečeru tornis, degvielas uzpildes stacija, izbūvēti pievadceļi un elektrolīnijas. Šobrīd turpinās termināļa būvdarbi.
Kā pastāstīja lidostas pārstāvis Viesturs Ločmelis, šobrīd aktuālais šķērslis ir lidostām paredzētās B kategorijas piesārņojošo darbību atļaujas saņemšana, kurai pieteikums iesniegts jau 2008. gadā. No Vides pārraudzības valsts biroja negaidīti esot saņemta prasība veikt ietekmes uz vidi novērtējumu. Process varētu ilgt apmēram pusotru mēnesi, turklāt, kā uzskata V. Ločmelis, nav īstas pārliecības, ka ar to viss atrisināšoties. Joprojām nav arī skaidrs, kas lidostā būs aeronavigācijas pakalpojumu sniedzējs - VAS Latvijas gaisa satiksme (LGS), ar ko notiekot ilgstošas pārrunas, vai Austrijas uzņēmums Austro Control GmbH, ar ko Tukums Airport nodibinājis kontaktus, nespējot vienoties ar LGS.
Galvenā niša, uz ko pretendē Tukums-Jūrmala, ir t. s. zemo cenu aviokompāniju regulāro reisu apkalpošana. «Mēs būtu ieinteresēti apkalpot arī lielas pilna servisa aviosabiedrības, bet ir atšķirība starp to, ko gribam, un to, ko varam. Eiropā ir ierasta prakse, ka pastāv centrālās lidostas un to satelītlidostas. Par mūsu lidostu interesi ir izrādījusi gan airBaltic, gan citas aviokompānijas, kurām būtu izdevīgi izmantot to, piemēram, kā rezerves lidostu reisiem, ko nevar pieņemt Rīga - šobrīd tādos gadījumos reisi parasti tiek novirzīti uz Tallinu vai Kauņu,» tā V. Ločmelis.