Tikai ceturtā daļa jeb 26% Latvijas iedzīvotāju atzinuši, ka pēdējā pusgada laikā, izmantojot mobilos telefonus, veikuši finanšu darbības. Savukārt pārējie, kā vienu no galvenajiem iemesliem, kāpēc netiek veiktas finanšu darbības ar mobilo telefonu, min interneta pieslēguma neesamību.
To apliecina mazumtirdzniecības zīmola Trodeks veiktais pētījums. Pētījumā konstatēts, ka gandrīz katrs trešais jeb 29% respondentu par galveno iemeslu, kāpēc neveic maksājumus ar mobilo telefonu, norāda interneta neesamību savā telefonā. Savukārt 19% uzskata, ka finanšu pakalpojumu darbību veikšanai ērtāks ir dators.
Par drošību uztraucas 15%, vēl tikpat uzskata finanšu pakalpojumu veikšanu mobilajos telefonos par pārāk sarežģītu procedūru. Par šāda pakalpojuma pieejamību dzirdējuši nav 11% Latvijas iedzīvotāju, savukārt 9% mobilo telefonu lietotāju uzsver, ka telefonos ir pārāk mazi burti, lai varētu izmantot banku pakalpojumus.
«Domājot par pakalpojumu attīstību, ieteikums bankām būtu sākt ar mājas lapu un interneta banku pielāgošanu mobilajām iekārtām, un tikai tad domāt par aplikāciju izveidi. Turklāt, domājot par klienta ērtībām, atslēgas vārds ir funkcionalitāte, kas bieži vien tiek aizmirsts aiz skaista dizaina,» norāda Trodeks Tirdzniecības dienesta direktors Rinalds Kalniņš.