Toyota Landcruiser pieder pie tiem visurgājējiem, kura spējas bezceļos spēj pilotam tiktāl sagrozīt galvu, lai gājiens pēc traktora izrādītos ļoooti tāls un ļoooti ilgs. To DB pārbaudīja īpašā bezceļu maratonā Namībijā.
Skaidrs, ka bagātajās Rietumeiropas valstīs Landcruiser ir pārāk liels, pārāk skarbs un pārāk īsts auto, lai iederētos falšajā pseidokrosoveru sabiedrībā. Turpretim Āfrikas tuksneši ir perfekti piemēroti Landcruiser spējām. Joprojām būvēts uz masīva lonžerona rāmja ar izturīgu aizmugurējo tiltu un neatkarīgo priekšējo piekari un, protams, ar transmisijā paredzētiem pazeminātiem pārnesumiem. Ko tur slēpt, Landcruiser lietotājiem jau ļoti gribētos kaut ko vēl jestrāku un žiperīgāku par 177 ZS četrcilindru dīzeļmotoru, taču skarbo EURO6 atgāzu normatīvu dēļ nākamajiem Landcruiser pircējiem ir jāpieņem situācija, kāda tā ir, jo citu motoru Eiropai Toyota nesola. Varam būt priecīgi kaut vai par to, ka Landcruiser joprojām ir dzīvs un pieejams modelis arī Eiropā.
Tehnika, kas kļūst neaizstājama
Dažāda izmēra tuksneši piebērti ar irdenām smiltīm vai ar asām akmeņu šķembām ir viena no Namībijas galvenajām vizītkartēm. Neba jau velti šeit Toyota bija nolēmusi izmēģināt Landcruiser maksimālās spējas. Tieši šādos apstākļos pa īstam var pārbaudīt visu tehnisko arsenālu, ko citkārt, piemēram, lietotājs sterilajā Rietumeiropā likuma ietvaros pat nevar izbaudīt. Aizsteidzoties notikumiem pa priekšu, Toyota Landcruiser eksāmenu Namībijā nokārtoja uz «izcili». Landcruiser papildaprīkojuma sarakstā esošā Crawl Control sistēma, pieder pie tām brīnumnūjiņām, kas tuksnesī būs neaizstājama. Bezcerīgos brīžos šī sistēma automātiski kontrolēs dzinēja un bremžu darbību, un, uzturot pavisam nelielu ātrumu, izrāpsies no smilšu lamatām, kur pilots, pārvērtējot spējas, bija iestidzis, «šķiet» uz palikšanu. Pilotam atliek tikai rāmi sēdēt un rūpēties par stūres grozīšanu. Rāpjoties pāri smilšu pauguriem, neaizstājamas būs četras kameras - divas no tām atrodas zem atpakaļskata spoguļiem, viena integrēta bagāžas vākā, bet ceturtā, vienlaikus arī noderīgāka, atradīsies automašīnas purngalā.
Daži fakti par Namībiju
Vispirms jāsaka, ka Namībija ir nereāli krāšņa un daudzveidīgu dabas skatu apdāvināta Āfrikas valsts. Tiem, kuri plāno savā ceļojumu sarakstā iekļaut kādu no Āfrikas valstīm, Namībiju es noteikti ieteiktu kā pirmo. Pirmkārt, tur janvārī, februārī vai martā būs silts, otrkārt, Namībijas Republika ir viena no attīstītākajām Āfrikas valstīm ar skarbu un unikālu dabu, pieeju sāļajam okeānam un draudzīgiem cilvēkiem, kas pārsteigs ar viesmīlību, platu smaidu un teju perfektām angļu valodas zināšanām. Namībijai ir arī dažas negaidītas līdzības ar Latviju. Pirmkārt, pēc lieluma tajā varētu satilpināt divas Vācijas, bet Namībijā dzīvo tikai 2,2 miljoni iedzīvotāju jeb aptuveni tieši tikpat, cik pirms dažiem gadiem Latvijā. Līdz ar to Namībija ir pieskaitāma pie pasaulē vismazāk apdzīvotajām valstīm, zaudējot tikai Mongolijai un Grenlandei. Otrkārt, Namībija savu neatkarību atguva tieši tajā pašā gadā, kad Latvija, proti, 1990. gada 21. martā. Līdzīgi kā Latvijā arī Namībijā aktīvākā saimnieciskā darbība noris galvaspilsētā Vindhoekā, kas tulkojumā no āfrikāņu valodas nozīmē «Vēju nostūris». Ir vēl arī dažas citas pilsētas kā, piemēram, okeāna krastā esošā Walvis Bay. Tomēr tā nedz iedzīvotāju, nedz arī ekonomiskās rosības ziņā nav salīdzināma ar galvaspilsētu.