Stilīgais kompānijas Lexus kompaktais krosovers NX kā pirmais no Lexus modeļiem ir noslēdzis laulības ar turbomotoru. Diemžēl tas izrādījies negaidīti dārgs pasākums.
Līdz šim Lexus itin labi tika galā ar atmosfēriskiem benzīna motoriem, jo īpaši tas attiecas uz stratēģiski svarīgo Ziemeļamerikas tirgu, kur japānim allaž ir bijuši labi panākumi. Taču turboēras atgriešanās Eiropā ir radījusi zināmas atskaņas arī citviet pasaulē, līdz ar to turbomotora iekļaušana motoru paletē, kas tiks izmantots visā pasaulē, ir likumsakarīga. Vienīgā bēda, ka NX kombinācijā ar jauno spēkstaciju maksā nežēlīgi bargu naudu. Pat vairāk, 238 ZS jaudīgais modernais četrcilindru turbomotors ar 350 ņūtonmetru lielo griezi būs krietni dārgāks pirkums par hibrīdmodeli NX 300h. Labā ziņa, ka šo turbomotoru, visticamāk, drīzumā ieraudzīsim arī citos Lexus modeļos.
Atskaitot priekšējo dekoratīvo resti, kas salīdzinājumā ar hibrīdmodeli ir askētiski plastmasīgāka un ne tik uzkrītoša, tomēr arī šis NX iekārdinās ar savu autentisko un pamanāmo izskatu. Jāatzīst, ka šobrīd Lexus NX uz Audi, BMW, Mercedes un citu marku līdzīgu modeļu fona izskatās patiešām iespaidīgi. Starp citu, testa brauciena laikā šo rindu autors piedzīvoja amizantu situāciju, kas apliecina, ka šis Lexus vienā acumirklī ir spējīgs savos tīklos ievilināt vispirms daiļā dzimuma pārstāves. Kāda kundze pusmūža gados pie kāda veikala Rīgā, lepni izkāpjot no pēc skata tikko iegādāta BMW X4 modeļa un ieraugot netālu noparkoto NX 200t, gluži vai sastinga no pārsteiguma, nepaslinkojot pienākt un pajautāt, kas tas par auto un «kāpēc es par to neko nezinu». Izbrīns un kārais skatiens, aptaustot katru NX virsbūves centimetru, un jautājumu gūzma lika secināt, ka kundze labprāt būtu veikusi rafinētāku izpētes procesu jaunā auto pirkšanas brīdī. Lai arī azartiskāks un ņiprāks, tomēr turbo NX potenciālu «apglabā» augstā iegādes cena. Lētākajā priekšpiedziņas izpildījumā NX 200t cena sāksies no 44 490 eiro. Turpretim pilnpiedziņas NX 300h cena ir, sākot no 43 490 eiro. Nav jautājumu, ka lielākā daļa noslieksies par labu hībrīdversijai.
Vairāk lasiet piektdienas, 10.jūlija, laikrakstā Dienas Bizness!