Rotaļlietu ražotājam LEGO, kas ir pazīstams ar saviem plastmasas klucīšiem, nav atļauts reģistrēt vienu no tiem kā preču zīmi, nolēmusi Eiropas Kopienu Tiesa, ziņo CNN.
Dānijas kompānija konstruktora klucīti kā telpisku Kopienas preču zīmi reģistrēja 1999.gadā izmantošanai visā Eiropas Savienībā.
Taču Kanādas rotaļlietu ražotājs Mega Brands, kas ražo līdzīgus plastmasas klucīšus, uzskatīja, ka LEGO pārkāpj preču zīmju tiesību aktus, un Eiropas Kopienu Tiesa Luksemburgā tagad lēmusi par labu Mega Brands.
LEGO nav citas izvēles kā vien pildīt tiesas lēmumu, sacījis LEGO Intelektuālā īpašuma nodaļas vadītājs Peters Kjaers (Peter Kjaer). Lēmums nav pārsūdzams.
Jautājums bija par to, vai slavenajam LEGO klucītim ir tehniska funkcija. Eiropas tiesību akti nosaka, ka kompānijas kā preču zīmes var reģistrēt grafiskus attēlus, piemēram, vārdus, dizainu, to preču un iepakojuma formu, bet produkta formas reģistrēšana, ja šī forma ir nepieciešama, lai sasniegtu tehnisku rezultātu, nav atļauta, norādījusi tiesa.
Pieņemot lēmumu, tiesa atsaukusies uz citu lietu, kurā bija iesaistīti elektronikas ražotāji Philips un Remington, kas strīdējās par elektriskā skuvekļa formu.
Savukārt LEGO pārstāvis akcentējis, ka tiesas lēmuma rezultātā tiks maldināti LEGO klienti: «Sliktākais aspekts ir tas, ka tiks maldināti patērētāji. Pētījumi liecina, ka 40-60% no pircējiem uzskata, ka viņi pērk LEGO produktu, bet patiesībā viņi pērk atšķirīgu ražojumu. Pircēji var redzēt citu nosaukumu uz kastes, bet viņi tic, ka tā ir produktu līnija vai kompānija, kas pieder mums.»