Pasaulē

Lego boss iesaka Eiropai mācīties no rotaļlietu kompānijas pieredzes

Lelde Petrāne,27.12.2011

Jaunākais izdevums

Lego boss Jirgens Vigs Knudstorps (Jorgen Vig Knudstorp), pateicoties kuram, ikoniskais rotaļlietu zīmols atsāka pelnīt, sacījis, ka Eiropai jāatzīst skarbā ekonomiskā realitāte, ziņo CNN.

Pēc Knudstorpa domām, neskatoties uz trīs gadus ilgušo pasaules finanšu krīzi, eiropieši uzskata, ka ir turīgāki nekā patiesībā ir.

Krīzei turpinot negatīvi ietekmēt tirgus un destabilizēt banku sektoru, «mums visiem jāatzīst, ka esam zaudējuši mazliet no bagātības», viņš akcentējis.

Lego zaudēja savu ceļu pagājušā gadsimta deviņdesmito gadu beigās un ieslīga dziļos parādos, taču, Knudstorpam pārņemot vadību, atgriezās pie izaugsmes.

Knudstorps rosina Eiropas finanšu ministriem mācīties no Dānijas ražotāja pieredzes. «Mans padoms būtu: skatieties patiesībai acīs.»

Saskaņā ar Knudstorpa teikto Lego slīga pārāk lielos parādos, kā tas noticis arī Eiropā. Viņš uzskata, ka Eiropai jānoraksta daļa parāda, lai izvairītos no stagnējošas ekonomikas nākamajā desmitgadē. Pēc viņa domām, pārāk liela aizņemšanās bijusi vērojama gan valdību, gan mājsaimniecību līmenī, turklāt vairākus desmitus gadu.

Lego boss norāda, ka Eiropa ieiet posmā, kad izejvielu izmaksas varētu palielināties, kamēr lēta darbaspēka pieejamība visā pasaulē samazināsies.

Knudstorps savā uzņēmumā koncentrēšot uzmanību uz to, lai notiktu pielāgošanās mainīgajiem ekonomiskajiem apstākļiem. Lego arī atjaunojot savu produktu klāstu, un izstrādājot speciāli meitenēm domātas rotaļlietas. Vienlaikus Knudstorps arī akcentējis nepieciešamību saglabāt visā vienkāršību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Billundā atvērta jaunā LEGO māja

Lelde Petrāne,17.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Billundā, Dānijā durvis vērusi jaunā LEGO māja. Tās platība ir 12 000 kvadrātmetru. Māja darbosies visu gadu.

Zīmola nama būvniecība Billundā, kas ir LEGO dzimtene, aizņēmusi četrus gadus. Tā iecerēta kā vieta, kurā visu vecumu LEGO fani var gūt iedvesmu rotaļām ar ikoniskajiem klucīšiem.

LEGO mājas «sirdī» ir pieredzes zonas. Tur var atrast divas izstāžu zonas un četras rotaļu vietas. Zonas balstās uz četrām dažādām krāsām, no kurām katra simbolizē īpašu spēles un mācīšanās aspektu. Sarkanā ir radošās prasmes, zilā ir izziņas prasmes, zaļā ir sociālās prasmes un dzeltenā ir emocionālās prasmes.

Visas aktivitātes mājā ir saistītas ar LEGO filozofiju, ka mācīšanās caur spēlēm veicina inovācijas un radošumu. Jebkam, kas tiek darīts LEGO mājā, ir saistība ar rotaļāšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Rotaļlietas, kas izgatavotas no dabīgiem materiāliem, iegūst arvien lielāku popularitāti!

Sadarbības materiāls,08.12.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bērnu rotaļlietas ir tā preču kategorija, kuru klāsts ir teju neizsmeļams. Pilnīgi visās vecuma grupās rotaļlietu ražotāji spēj piedāvāt arvien jaunas un jaunas rotaļlietas, nemitīgi papildinot klāstu ar ko neredzētu. Taču tieši rotaļlietas, kas izgatavotas no dabīgiem materiāliem, pēdējā desmitgadē kļuvušas par vienu no pieprasītākajām bērnu mantu kategorijām. Kāpēc tā, un kādas ir to priekšrocības, – par to vairāk šajā rakstā!

Kāpēc izvēlēties rotaļlietas bērniem, kas izgatavotas no dabīgiem materiāliem?

Pirmkārt, un galvenokārt, dabīgu rotaļlietu uzvaras gājiens skaidrojams ar to, ka arvien vairāk un vairāk jauno vecāku pievērš uzmanību tam, kādā vidē atrodas viņu bērns.

Ne tikai tīra, ekoloģiska pārtika, sadzīves ķīmija un kopjošā kosmētika, arī rotaļlietas un to izgatavošanas materiāls tiek rūpīgi izvērtēts.

Mazuļiem augot un attīstoties, pirmos savas dzīves gadus tie pasauli iepazīst caur visām maņām. Lielākoties visas rotaļlietas nonāk bērna mutītē, tāpēc tas, kāda veida rotaļlietas vecāks savam mazulim izvēlās, ir ļoti svarīgi!

Arī ilgtspējīga un ekoloģiska dzīvesveida popularitāte, vēlme ierobežot plastmasas un nepārstrādājamo atkritumu daudzumu, nosaka to, ka vecāki meklē tādas mantas bērniem, kas kalpos ilgi un tās varēs nodot tālāk, kad bērns izaudzis, neradot lieku kaitējumu dabai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Raksta galerijā aplūkojamas fotogrāfijas, kas uzņemtas pasaulē populārā rotaļlietu zīmola Lego rūpnīcā Ķīnas Džedzjanas provincē.

Ķīnas Lego rūpnīca Jiaxingā, kas ir pirmā Lego rūpnīca Āzijā, darbību sāka 2016. gada beigās.

Tās platība ir 165 000 kvadrātmetru. Rūpnīcā strādā 1200 darbinieki.

LASI ARĪ:

Billundā top jauns rotaļlietu ražotāja Lego projekts

Lego ir lielāko peļņu nesošais rotaļlietu ražotājs pasaulē

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais rotaļlietu ražotājs Lego paziņojis, ka paplašinās trīs savas ražotnes, lai spētu apmierināt augošo pieprasījumu pēc krāsainajiem klucīšiem, raksta Bloomberg.

Kopējais uzņēmuma paplašināšanās plāns līdz 2022. gadam paredz trīsciparu miljonu eiro lielu skaitli, ko konkrēti uzņēmums nemin.

Lego savu rūpnīcu Meksikā paplašinās par 3000 darbiniekiem. Tāpat Lego investēs arī Ungārijas rūpnīcā, palielinot darbinieku skaitu par 150, taču līdz 2020. gadam – par aptuveni 1600, ņemot vērā pārdošanas apjomu izmaiņas. Investīcijas paredzētas arī Dānijas, Billunda ražotnē.

Lai iekarotu Āzijas tirgus, uzņēmums būvē ražotni Ķīnā.

Db.lv jau rakstīja, ka 2014. gadā Lego pārspējis Mattel, iegūstot pasaulē lielākās rotaļlietu kompānijas titulu, iepriecinājis pasaules bērnus ar Lego filmu, kā arī kļuvis par pasaulē spēcīgāko zīmolu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rotaļlietu ražotājs "Lego" no 2021. gada sāks plastmasas iepakojumu aizstāt ar papīra maisiņiem, ziņo "BBC"."Lego" uz šādu soli pamudinājušas bērnu vēstules, kurās lūgts atteikties no vienreizējas lietošanas plastmasas maisiņiem.

Uzņēmums paziņojis, ka trīs gadu laikā ieguldīs līdz 400 miljoniem ASV dolāru, lai uzlabotu savu sniegumu ilgtspējības jomā.

Kā zināms, arī "Lego" klucīši ir ražoti no plastmasas, tāpēc uzņēmums šobrīd pēta alternatīvus materiālus.

"Mēs esam saņēmuši daudzas bērnu vēstules par vides jautājumiem, lūdzot atteikties no vienreiz lietojama plastmasas iepakojuma. Mēs jau kādu laiku esam pētījuši alternatīvas, un bērnu iniciatīva iedvesmoja mūs sākt veikt izmaiņas," sacījis "Lego" grupas vadītājs Nīls Kristiansens.

No nākamā gada rotaļlietu uzņēmums kā iepakojumu sāks ieviest pārstrādājamus papīra maisiņus, kurus sertificējusi Meža uzraudzības padome. Tā ir daļa no "Lego" mērķa padarīt visu iepakojumu ilgtspējīgu līdz 2025. gada beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Šo Ziemassvētku topa rotaļlietas - iPad atdarinājums un interaktīvi roboti

Lelde Petrāne,02.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemassvētku sezona rotaļlietu nozarei ir izšķirošs laiks, jo vecāki, izliekoties par Ziemassvētku vecīti, steidz piepildīt savu bērnu sapņus.

Šogad daudzi rotaļlietu ražotāji, lai iegūtu klientus, turas pie jau izmēģinātām lietām, kam piešķirts kāds «svaigums».

CNBC izveidojis šajā Ziemassvētku sezonā Amerikā pieprasītāko rotaļlietu sarakstu. Ņemot vērā iepriekšējo gadu pieredzi, var pieņemt, ka vismaz daļa no šīm rotaļlietām būs iekļuvusi arī Latvijā dzīvojošo bērnu vēstulēs Ziemassvētku vecītim.

My Keepon

Ražotājs: Wow! Stuff

Cena: 50 ASV dolāri

Vecums: 6 gadi līdz 11 gadi

Mazs mikrofons, kas iebūvēts My Keepon, ļauj tam dzirdēt mūziku, ko īpašnieks atskaņo, vai ritmus un atbildēt. Tā reaģē arī uz piesitieniem, saspiešanu un kutināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

FOTO,VIDEO: Veikala Lāčuks līdzīpašnieks: Vislabākos pircējus esam zaudējuši

Monta Glumane,22.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ar sausām kājām esam veiksmīgi pārdzīvojuši visas krīzes, jo zināms, ka daudziem tas neizdevās. Tas jau ir viens labs darbs, kas ir izdarīts. Rotaļlietu un bērnu preču segmentam šis nemaz nav tik viegls laiks - bērni dzimst daudz mazāk, pieaug konkurence, mūsu tirgū ienāk lielās ārzemju ķēdes un tīkli. Ir ļoti grūti, bet mēs cīnāmies un savu vietu tirgū saglabājam,» biznesa portālam db.lv stāsta rotaļlietu veikalu tīkla «Lāčuks» īpašnieka SIA «Foboss Viens» līdzīpašnieks Aigars Bute.

Nupat izpārdotas vasaras sezonas preces - ļoti daudz velosipēdi, kas veido diezgan lielu uzņēmuma naudas apjomu, kā arī plastmasas rotaļlietas un dažādas āra spēles. Gatavošanās ziemas sezonai notikusi jau laicīgi - lai izvēlēto preci varētu saņemt, tā jāpasūta laikus. Šogad uzņēmums svinēs savu 25 gadu pastāvēšanas jubileju. «Paldies pircējiem, jo bez viņiem mēs nebūtu,» atzīst A.Bute.

2011. gadā uzņēmums plānoja attīstīt eko rotaļlietu ražošanu, taču plāns netika īstenots. «Ik pa laikam ir vēlēšanās uzsākt kaut kādu lietu ražošanā. Bet, ja sāc nopietni ražot, tad ir vajadzīgs pietiekami liels apjoms realizācijai. Latvijas tirgus ir tomēr par mazu. Lai ieietu starptautiskā tirgū, vajadzīgas ļoti lielas investīcijas. Nolēmām, ka nodarbosimies ar to, ko darām,» skaidro A.Bute.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada septembrī rotaļlietu ražotāja Lego mītnes vietā Billundā, Dānijā durvis vērs jauns centrs, kura autore ir Dānijas arhitektūras firma Bjarke Ingels Group (BIG), ziņo thelocal.dk.

Lego Māja, kas līdzinās 21 kopā sastiprinātam plastmasas klucītim, patlaban ir būvniecības stadijā. Vienlaikus ēkas fasāde radīs iespaidu, ka tās celta no tūkstošiem Lego klucīšu.

2000m2 lielajā Lego Mājā būs četras pieredzes zonas, kā arī šedevru galerija, kurā entuziasti varēs izstādīt savus darbus.

Ēkas centrālais laikums būs brīvi pieejams, taču par ieiešanu pieredzes zonās būs jāmaksā.

Saskaņā ar plāniem Lego Māja durvis vērs 2017. gada 28. septembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paziņojot par pārdošanas apjomu pieaugumu 13% apmērā, Dānijas Lego kļuvis par pasaulē otru lielāko rotaļlietu ražotāju, ziņo BBC.

Sešos mēnešos - līdz 30. jūnijam - Lego pārdošanas apjomu rādītājs sasniedzis 1,8 miljardus ASV dolāru, pārspējot ASV bāzēto Hasbro.

Saskaņā ar uzņēmuma sniegto informāciju pirmā pusgada peļņa uzkāpusi līdz 550 miljoniem ASV dolāru un tirgus daļa - līdz 8,8%. Uzņēmums patlaban ir Dānijas bagātākā cilvēka - Kjelda Kirka Kristiansena - kontrolē. Viņš ir Lego dibinātāja mazdēls.

Pasaulē lielākais rotaļlietu ražotājs ir ASV uzņēmums Mattel.

Lego pārdošanas apjomu kāpumu veicinājusi Čima rotaļlietu sērija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas programmatūras kompānijas vadošs darbinieks Kalifornijā apsūdzēts zādzībā, jo viņš pieķerts, mainot svītkodus uz septiņām Lego kastēm, tādējādi cerot iegūt lielas atlaides, vēsta thelocal.de.

ASV raidsabiedrība NBC ziņojusi, ka videonovērošanas kameras pieķērušas Tomasu Langenbahu (Thomas Langenbach), īstās cenu zīmes mainot pret mājās izgatavotām.

Viņš apsūdzēts septiņu Lego kastu aptuveni 1000 ASV dolāru vērtībā zādzībā. Zādzības izdarītas rotaļlietu veikalos bagātās Silīcija ielejas pilsētās Mountain View un Cupertino.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā Dānijas rotaļlietu ražotāja Lego ienākumus stabilizēt palīdzējuši dinozauru un Bugatti sporta mašīnu pārdošanas apjomi, raksta Reuters.

Pērn pirmoreiz vairāk nekā desmit gadu laikā ražotāja pārdošanas apjomi saruka, taču šogad uzņēmuma pārdošanas līkne atkal virzās augšup.

Pērn Lego paziņoja, ka biznesa izaugsme kļuvusi sarežģīta, tādēļ uzņēmums pārveido modeli. DB jau rakstīja, ka pērn kompānija arī likvidēja 1400 darbvietu, lai vienkāršotu biznesa modeli. Kompānijas plāniem atjaunot izaugsmi šogad izaicinājumu radījusi ASV lielākā rotaļlietu tirgotāja Toys’R’Us bankrots, taču pieprasījums pēc jauniem produktiem, piemēram, dinozauriem no Jurassic World komplektiem palīdzējis ienākumus audzēt.

«Esmu apmierināts, jo mums šogad izdevies stabilizēt izaugsmi, un to mēs esam darījuši pirmajā pusgadā,» uzsver kompānijas vadītājs Nīls Kristiansens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas apģērbu un aksesuāru ražotājam Hugo Boss nācies samazināt šā gada peļņas prognozi, ņemot vērā ekonomikas izaugsmes bremzēšanos, kā arī lēno nozares izaugsmi, kas rada spiedienu uz kompānijas rādītājiem, raksta MarketWatch.

Hugo Boss, kas strādā ar zīmoliem Boss, Boss Orange, Boss Green un Hugo, paredzējis, ka pārdošanas apjomi šogad augs par 6-8%, salīdzinot ar iepriekš prognozētajiem augstākiem pieauguma rādītājiem, izslēdzot valūtas kursa ietekmi. Operatīvā peļņa augšot par 5-7%, salīdzinot ar augstāku viencipara skaitli, kas tika prognozēts iepriekš.

Tomēr Hugo Boss vadītājs Klauss Dītrihs Larss sacījis, ka, pateicoties ASV un Āzijas/Klusā okeāna valstīm kopā ar labu izaugsmi Eiropā uzņēmums tomēr spēs sasniegt stabilu izaugsmi trešajā ceturksnī.

Trešajā ceturksnī Hugo Boss peļņa pieauga par 2% līdz 115 miljoniem eiro, salīdzinot ar 113 miljoniem eiro pirms gada.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Jauns materiāls, jauni produkti

Anda Asere,12.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drawies ergonomiskajiem un augļu un dārzeņu formu krītiņiem pievienojas alfabēts; dizainerei Ievai Pastarei ir padomā vēl citi produkti

«Tagad ir pārmaiņu process. Es optimizēju un efektivizēju ražošanu, tāpēc krītiņi Krāsainie drīzumā būs no cita materiāla – ģipša. Burtu krītiņi jau ir no ģipša. Ģipsis ir daudz vieglāks par mālu, līdz ar to krītiņi ir vieglāki un tas eksportā ir liels pluss. Vienlaikus krītiņi vairs nav tik plīstoši un trausli kā iepriekš. Māls ir trauslāks, jo ir smags – nometot zemē, ir lielāka iespējamība, ka tas saplīsīs. Līdz ar pāreju uz ģipsi ražošanas process ir vienkāršāks un efektīvāks,» saka Ieva.

Nesen Drawies piedalījās lielā rotaļlietu izstādē Spielwarenmesse Vācijā. Tā ir viena no nozīmīgākajām rotaļlietu izstādēm pasaulē, nozarē labi zināma. Izstādē Ieva piedalījās kopā ar citiem rotaļlietu ražotājiem. «Pērn ar rotaļlietu ražotājiem GIGI Bloks, Solid Wood Gifts, Claudia papīra lelles, MyCroToys un TakTil nodibinājām biedrību Wonder Toys. Ideja par asociāciju un to, ka vajadzētu apvienot spēkus, jo tā vieglāk tikt uz priekšu, bija jau kādu laiku, aptuveni divus gadus. Rudenī beidzot sanācām kopā un nolēmām, ka jādibina biedrība,» viņa teic. Vaicāta, ko biedrība var izdarīt tādu, ko katrs uzņēmums pats nespēj, Ieva norāda, ka viens no biedrības galvenajiem mērķiem ir apvienot Latvijas bērnu rotaļlietu ražotājus kopīgai attīstībai un atpazīstamībai Latvijā un ārvalstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lego® Serious Play® metode dod iespēju ar rotaļīguma elementiem runāt par nopietniem biznesa jautājumiem

Pasaulē ir dažādas metodes, ko var izmantot biznesa treniņiem un citiem mērķiem. Lego® Serious Play® ir viena no tādām. «Tā nav nekāda raķešu zinātne, nekas pilnīgi jauns – tās ir labi zināmas lietas citā «mērcē»,» teic Ieva Treija, Lego® Serious Play® trenere. Kad cilvēkiem noliek priekšā Lego® klucīšus, uzreiz sejā parādās smaids, viņi atceras, kā ar tiem spēlējās bērnībā vai ka ir tos gribējuši. Tas rada labus apstākļus, lai nepiespiestā atmosfērā parunātu par biznesa problēmām un uzņēmuma izaicinājumiem. «Reizēm darbiniekiem ir apnicis par to runāt, bet šādi apstākļi rada pozitīvu vidi sarunai,» saka I. Treija.

I. Treija saskārusies ar situācijām, kad cilvēki stāsta, ka viņi tāpat ikdienā izmanto konstruktorus. «Protams, tos var izmantot tāpat, bet šajā metodē ir vajadzīgs koordinators – cilvēks, kurš ir iemācījies procesu, lai tas būtu aizraujošs. Sākumā ir vienkārši uzdevumi, kas kļūst arvien sarežģītāki. Svarīgi, lai cilvēks, kurš vada šo procesu, nodrošinātu to, ka dalībniekiem visu laiku ir interesanti. Lai gan viss notiek brīvā atmosfērā, galarezultātā jābūt atrisinātam uzdevumam, par ko uzņēmums ir vienojies ar koordinatoru,» viņa skaidro. Grupā darbojas maksimums 12 dalībnieku, lai visiem būtu interesanti un katrs varētu iesaistīties. Sākumā visiem ir vienāds komplekts un pirmie uzdevumi nav tieši saistīti ar gala uzdevumu. Sākumā mērķis ir panākt, lai visi ir vienādās pozīcijās – gan tie, kuri bērnībā ir spēlējušies ar klucīšiem, gan tie, kuri to nav darījuši. «Cilvēki uztraucas, ka nav to bērnībā darījuši un nevarēs tik veikli sastiprināt. Tāpēc pirmie uzdevumi ir prasmju nostiprināšanai. Tālāk notiek pievēršanās galvenajam uzdevumam, un tad cilvēki var izmantot papildu klucīšus,» saka I. Treija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

30 gadus vecs uzņēmējs no Vācijas pilsētas Drēzdenes attīstījis lietotu Lego klucīšu biznesu, vēsta thelocal.de.

Kā raksturo medijs, Kristofa Blodnera birojs ir īsta bērnu paradīze. Viņa kompānija bricksy.com kilogramos iepērk lietotus Lego klucīšus vietnē eBay, veido komplektus un pārdod tos visā pasaulē.

«Svarīgi tirgi ir Itālija, Austrālija, ASV un Singapūra,» stāstījis interneta uzņēmējs. Viņa klienti nākot no 50 valstīm. Panākumu atslēga ir tā, ka leģendārie ķieģelīši, kurus ražo Dānijas kompānija Lego, ir populāri visā pasaulē.

Pirmos 100 kilogramus klucīšu viņš iegādājies izsolē, izstrādājis pats savu sistēmu un pavadījis naktis, tos šķirojot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divas uzņēmīgas igaunietes īstenojušas jauku ieceri, kas iepriecina gan bērnus, gan vecākus, - atvērušas Tallinā rotaļlietu nomas punktu, kam dots nosaukums "Lelukogu" - "Bibliotēka".

Jādomā, daudzi vecāki no pieredzes zina, cik grūti veikalā pierunāt savu lolojumu doties projām no rotaļlietu plaukta, nepaņemot līdzi noskatīto mantiņu. Jaunās māmiņas Tīna Natena un Kadi Nigula vēlējušās palīdzēs ģimenēm atrisināt šo problēmu, pasargājot no pārlieku lieliem mantu krājumiem un bērniem aiztaupot dažu labu vilšanās asaru.

Kā Igaunijas sabiedriskajai televīzijai pastāstījusi Tīna, šo vērtīgo ideju viņa aizguvusi Austrālijā, kur pagājušajā gadā dažus mēnešus dzīvojusi kopā ar ģimeni.

"Bijām tur aizbraukuši uz neilgu laiku, tādēļ mums tas bija ideāls risinājums. Nomas punktā rotaļlietas ņēmām pat vairākas reizes, un es nodomāju, ka būtu labi kaut ko tādu izveidot arī Igaunijā," viņa atcerējusies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lego ir lielāko peļņu nesošais rotaļlietu ražotājs pasaulē

Jolanta Sēnele, speciāli DB,17.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lego ir stiprāks pat par Google! Vismaz tajā, kas attiecas uz zīmolspēku, par ko liecina ikgadējais zīmolu novērtēšanas un stratēģiskās konsultācijas firmas Brand Finance izveidotais zīmolspēka (brand power) saraksts.

Šogad (2017) krāsainais klucītis bija šī saraksta pašā augšgalā, aiz sevis atstājot tādus garā līdzīgos kā Mikimausis un Bārbija. Vai klucīšus tik labi pērk? Nē, pie vainas ir Lego filmas. Jaunākā no tām, Lego Batman, pirmajā izrādīšanas nedēļā kases ienākumu ziņā ir pārspējusi pat sadomazohistiski iekrāsotos 50 tumšākos toņus. Acīmredzami sekss vairs nerullē! Toties klucīšiem klājas labi ne tikai citos glancētos sarakstos, bet arī realitātē. Tā gan vienmēr nav bijis.

Lego aizsākumi meklējami pagājušajā gadsimtā, kad lielās Depresijas pašā kulminācijā dānis Ole Kirks Kristiansens savā galdniecībā Billundā sāka taisīt koka rotaļlietas, jo pieprasījums pēc koka trepēm un gludinājamajiem dēļiem strauji apsīka. Leģenda vēsta, ka pirmā izgatavotā rotaļlieta bija pīle, kas galu galā izrādījās tik pieprasīta, ka Kristiansens pilnībā pievērsās tikai spēļmantām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Darba vide

Problēmas uzņēmumā risina spēlējoties ar Lego klučiem

Linda Zalāne,23.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spēlējoties ar Lego klučiem, uzņēmuma darbinieki tiek mudināti apkopot domas un ģenerēt jaunas idejas

Dāņu rotaļlietu ražotājs Lego® (Lego Group), mainoties bērnu rotaļāšanās paradumiem, pievērsies pieaugušajiem, kuriem ar spēles elementu palīdzību ļauj risināt problēmas kā profesionālajā darbā, tā privātajā sfērā. «Lego® Serious Play® (LSP) ir metode, kas palīdz komunicēt, formulēt un sakārtot domas un idejas, lai pieņemtu stratēģiskus lēmumus un risinātu problēmas uzņēmumos, komandas darbā, kā arī individuālajā personības attīstības jomā. Metode ir balstīta uz plašiem pētījumiem uzņēmējdarbības, attīstības, psiholoģijas un jaunu iemaņu un zināšanu gūšanas jomā,» stāsta LSP metodes moderatore, sertificēta trenere Linda Kimeiša, kura par to uzzināja, strādājot pie zinātniska kosmosa projekta, jo šādu metodi izmanto situācijās, kad ir grūti pieņemt lēmumus un nepieciešams panākt, lai visa procesā iesaistītā komanda saprot, par ko ir stāsts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trīs draugi - zaķis, lācis un briedis - ir jaunā mīksto rotaļlietu kolekcija, kuras darināšanai uzņēmums Wooly World piesaista cilvēkus no Liepājas neredzīgo biedrības. Pagājušā gadā ar viņu rokām tapa pirmie suvenīru lācīši, kas vairāk domāti pieaugušajiem. Tagad taps rotaļlietas bērniem, vēsta Latvijas Radio.

Mīkstās rotaļlietas top no organiskas kokvilnas un kukurūzas šķiedrām. Ar šādiem dzīvnieciņiem varēs spēlēties pat alerģiski bērni. Šonedēļ uzņēmuma darbinieki no Liepājas neredzīgo biedrības sāka mācīties veidot jaunās rotaļlietas.

Gada laikā Latvijā vislielāko popularitāti ieguvis pelēkais lācēns ar balto krāsu. Uzņēmuma vadītāja Madara More stāstījusi, ka rotaļlietas pērk pieaugušie - kā dāvanu vai suvenīru. Tāda arī ir biznesa ideja. 30% no lācīšiem pārdod Japānā, nedaudz Vācijā un Latvijā. Tos iecienījuši arī Skandināvijas uzņēmumi Latvijā. Uzņēmums nedomā apstāties pie sasniegtā, tāpēc rada pilnīgi jaunu produktu - rotaļlietas, kas domātas bērniem. Lai vecākiem nebūtu jābaidās, ka bērns mīkstās mantiņas var ielikt mutē un ņemt blakus, kad iet gulēt, tās darinās no organiskās kokvilnas, kas Latvijai ir jauns materiāls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā līdz galam nepiepildītu plīša izstrādājumu padarīt par kulturālu fenomenu?

«Man patīk, ka viņām ir spīdīgas acis. Viņas arī izskatās mīļas. Un viņām ir dzimšanas dienas,» tā par Ty mīkstajām rotaļlietām izsakās desmit gadus vecā Māra. Katru vakaru sev līdzās viņa izgulda 14 lielākas un mazākas košas un ne tik košas plīša mantas, un katru reizi, kad viņai ir iespēja izvēlēties rotaļlietu veikalā kaut ko jaunu nopirkt, viņai grūti neizvēlēties vēl vienu «mīļumu», jo tur vienmēr ir kāda jauna: šomēnes neonrozā pūdelis, nākammēnes – lillā delfīns, vēl pēc mēneša – pūce visās varavīksnes krāsās.

Māra nav vienīgā, kurai patīk amerikāņu rotaļlietu ražotāja Ty mīkstās spēļmantas ar oficiālo nosaukumu Beanie Boo. Kaut, iespējams, pirmais histēriskais vilnis ir garām (mūsdienās pieprasījums pēc spēļmantām, ar retiem izņēmumiem, ir viļņveidīgs – pēkšņi to vajag visiem un pēc kāda laika – gandrīz nevienam), tomēr košās mantas ar spīguļojošajām acīm vēl joprojām ir populāras. Tās gan nevar sacensties popularitātē ar savām priekšgājējām Beanie Babies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas centrā durvis vēris luksusa modes zīmola Hugo Boss veikals, informē Apranga Group pārstāvji.

Jaunais Hugo Boss konceptveikals atrodas 520m2 telpās. Veikalā atklāta jauna private fitting jeb individuālās apģērbu pielāgošanas zona.

Atbilstoši franšīzes līgumam Hugo Boss veikalu pārvalda vadošais modes mazumtirgotājs Lietuvā un Baltijas valstīs – Apranga Group.

Hugo Boss ir pirmais zīmols, ar kuru uzņēmums Apranga uzsāka darbību Latvijas tirgū, komentē uzņēmuma Apranga Groupģenerāldirektors Rimants Perveneckis. Tērbatas un Elizabetes ielas stūra ēkas telpas kompānija ir gaidījusi 10 gadus, tāpēc jaunatvērtais Hugo Boss veikals uzņēmumam ir īpašs notikums, ar kuru tas nostiprina savas pozīcijas Elizabetes ielā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Luksusa zīmols Hugo Boss izlēmis pakāpeniski pārtraukt kažokādu tirdzniecību savos veikalos. Šāds lēmums pieņemts pēc pārrunām ar starptautisko dzīvnieku aizsardzības organizāciju apvienību Fur Free Alliance, teikts paziņojumā medijiem.

Saskaņā ar Hugo Boss 2014.gada ilgtspējības pārskatu, sākot ar 2016.gada rudens/ziemas kolekciju, zīmols vairs netirgos nekādus kažokādu izstrādājumus, tostarp trušādas.

«Sākot ar 2016.gada rudens/ziemas kolekciju, mēs vairs neizmantosim jenotsuņu un rex trušu kažokādas. Tādējādi nevienā no Hugo Boss kolekcijām nebūs atrodamas nekāda veida dzīvnieku kažokādas. Ar to mēs izsūtām nepārprotamu signālu… Turklāt mēs jau šobrīd veiksmīgi piedāvājam «draudzīgās kažokādas» un «draudzīgās ādas izstrādājumus». Mēs tos piedāvājam, jo vēlamies iedvesmot šo un nākamās paaudzes ar jauna veida luksusu,» uzņēmuma pēdējā ilgtspējības pārskatā paziņojis Hugo Boss zīmola un radošais sporta apģērbu nodaļas direktors Bernds Kellers.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Tehniskās universitātes Inženierekonomikas un vadības fakultātē izveidota "Lego® Serious Play®" laboratorija, piedāvājot studentiem un mācībspēkiem radošā ceļā rast efektīvus risinājumus dažādiem izaicinājumiem.

Metode tiks arī izmantota, lai daudzveidotu studiju procesu fakultātes Uzņēmējdarbības inženierijas un vadības institūtā.

"Lego® Serious Play®" metode ir domāšanas, komunikācijas un problēmu risināšanas tehnika, kas izstrādāta, lai sekmētu organizāciju, komandu un indivīdu darbību, stāsta RTU Inženierekonomikas un vadības fakultātes Uzņēmējdarbības inženierijas un vadības institūta direktors, sertificēts "Lego® Serious Play®" treneris Deniss Ščeulovs. Tā ļauj risināt gan tagadnes un nākotnes problēmas, gan modelēt retrospektīvu, lai labāk saprastu pagātnes kļūdas un tās labotu.

Metode balstīta plašos uzņēmējdarbības, organizāciju, attīstības, psiholoģijas un pedagoģijas pētījumos, tās pamatā ir zināšanu atklāsme caur darbošanos ar rokām. Proti, caur it kā vienkāršu rotaļāšanos ar "Lego" klucīšiem, būvējot dažādus modeļus, zinoša trenera vadībā ir iespējams apzināties savas idejas, atraisīt iztēli, atbrīvoties komunikācijai, individuāli un mijiedarbībā ar citiem nonākt pie atbildēm un risinājumiem, cieņpilni reflektēt arī uz negatīvu informāciju. Metode palīdz risinājumu meklēšanā un lēmumu pieņemšanā aktīvi iesaistīt pilnīgi visus dalībniekus, kas palīdz nonākt pie negaidītiem un inovatīviem risinājumiem, vienlaikus novērtēt katra indivīda ieguldījumu un līdzatbildību, tādējādi arī mainot organizācijas kultūru, skaidro universitātē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropa labvēlīgi uzņēmusi jauno rotaļlietu – Latvijā radītus spēļu klučus no kartona, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Izrādās, ka eksporta tirgos ir diezgan viegli startēt, pēc gada uzņēmējdarbības bērnu rotaļlietu biznesā atzīst kartona lielizmēra rotaļkluču ražotāja, Gigi bloks izveidotāja un vadītāja Ilona Viļuma.

Aizstāj līdziniekus

Uz rotaļkluču iepakojuma uzraksti ir 14 valodās. Sadarbības partneri gūti, piedaloties starptautiskajās rotaļlietu izstādēs, piemēram, Spielwarenmesse Nirnbergā. Izstādes nav izmirstošs dinozaurs, secina I. Viļuma. Latvijā šāds pasākums gan dažkārt ir raksturojams kā tirdziņš, savukārt ārzemēs uz rotaļlietu izstādi nenāk vis bērni, bet gan pieaugušie. «Tur arī ieguvām partnerus no vairāk nekā 10 valstīm, pašlaik eksportējam jau uz 13 valstīm,» viņa stāsta. Produkcija šobrīd tiek realizēta Eiropā. Pirmā produkcijas partija ir nosūtīta arī uz ASV – tieši šobrīd jūras ceļu uz neapgūtu teritoriju mēro konteiners ar kravu 28 tūkst. ASV dolāru vērtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru