Spēlējoties ar Lego klučiem, uzņēmuma darbinieki tiek mudināti apkopot domas un ģenerēt jaunas idejas
Dāņu rotaļlietu ražotājs Lego® (Lego Group), mainoties bērnu rotaļāšanās paradumiem, pievērsies pieaugušajiem, kuriem ar spēles elementu palīdzību ļauj risināt problēmas kā profesionālajā darbā, tā privātajā sfērā. «Lego® Serious Play® (LSP) ir metode, kas palīdz komunicēt, formulēt un sakārtot domas un idejas, lai pieņemtu stratēģiskus lēmumus un risinātu problēmas uzņēmumos, komandas darbā, kā arī individuālajā personības attīstības jomā. Metode ir balstīta uz plašiem pētījumiem uzņēmējdarbības, attīstības, psiholoģijas un jaunu iemaņu un zināšanu gūšanas jomā,» stāsta LSP metodes moderatore, sertificēta trenere Linda Kimeiša, kura par to uzzināja, strādājot pie zinātniska kosmosa projekta, jo šādu metodi izmanto situācijās, kad ir grūti pieņemt lēmumus un nepieciešams panākt, lai visa procesā iesaistītā komanda saprot, par ko ir stāsts.
Ar LSP metodi ir iespējams atrisināt dažādas problēmas uzņēmumā, ieviest jaunus produktus, pakalpojumus, izveidot stratēģijas, uzlabot komandas sadarbību, nospraust mērķus. Metodi iespējams pielietot gandrīz jebkura biznesa jautājuma vai problēmas atrisināšanā un atbildēšanā. LSP izmantojuši starptautiski uzņēmumi, tostarp IKEA, Samsung, Virgin, Hitachi Electronics Services, Airbus, Coca-Cola u.c. L. Kimeiša kopā ar Antru Vītolu-Gerhardu šogad šo metodi sāka piedāvāt uzņēmumiem Latvijā.
Pirms semināra uzņēmuma vadība formulē jautājumu vai problēmu, kuru vēlas atrisināt, un tad visa komanda iesaistās tās risināšanā,» skaidro A. Vītola-Gerharda. Darba seminārā visiem ir vienādi līdzekļi, proti, spēļu klucīši un uzdevums, kas ir jāatrisina. Spēle ļauj visiem sanākt pie galda un ar kluču palīdzību atrisināt problēmu vai izdomāt, kāda varētu būt jaunā uzņēmuma identitāte. «Darbinieki, kuri piedalās stratēģijas izstrādē un problēmu risināšanā, jūtas uzklausīti un atbildīgi par notiekošo procesu, un viņi turpmāk pret pieņemto lēmumu ieviešanu izturas citādi nekā tad, ja ir noklausījušies kāda speciālista teorētisku monologu,» apgalvo L. Kimeiša.
Visu rakstu Savieno klučus ar stratēģiju izstrādi lasiet pirmdienas, 23. oktobra, laikrakstā Dienas Bizness!