Apģērbu zīmola PAIYA nosaukums patapināts no latviešu vārda «paija» - kā glāsts, tajā pašā laikā sava loma ir arī pasakas «Maija un Paija» mātes meitas simbolam - ar raksturiņu un pašlepnumu.
«Biznesa ideja par jauna apģērba zīmola izveidi radās, interesējoties par Latvijā ražotiem sieviešu apģērbiem, kā rezultātā pagājušā gada pavasarī veicu aptauju sociālajos tīklos par mērķgrupas sieviešu iepirkšanās paradumiem un domām par Latvijas modes māksliniekiem un apģērbu veikaliem. Izkristalizējās divas galējības - vai nu sievietes domā, ka Latvijas apģērbs ir dārgs un nepieejams, vai arī - ka tas ir nemoderns, nestilīgs un pieejams. Mans plāns bija piesaistīt kādu no Latvijas modes dizaineriem un radīt patērētājiem pietiekami pievilcīgus tērpus.
Uzrunāju Latvijas dizainerus, tostarp Ingu Tauriņu, ar kuru arī sākām sadarboties, stāsta Dace Minikoviča, SIA PAIYA līdzīpašniece. Dace uzskata, ka apģērbu piedāvājums Latvijas veikalos ir gana plašs, taču lielākoties tie ir ārzemju apģērbu zīmolu piedāvājumi, turpretī veikali, kas plašākā klāstā piedāvā Latvijas dizaineru apģērbus, ir vien uz rokas pirkstiem saskaitāmi.
Vietējā tirgū ir daudzi ilgus gadus zināmi modes zīmoli, kamēr PAIYA ir pavisam jauna. «Mēs kā zīmols PAIYA esam no 2011. gada septembra beigām, tāpēc esam tikai ceļā uz atpazīstamību,» tā D. Minikoviča. Lai savu produktu radītu patērētājam pieejamāku, aprīlī tiks atvērts PAIYA interneta veikals ar bezmaksas piegādi. I. Tauriņa uzskata, ka vietējo zīmolu starpā izteiktas konkurences neesot, jo pārsvarā katram ir savs rokraksts un niša. «Bieži vien Latvijas dizaineri piedāvā brīvāku un specifiskāku apģērbu, ko, iespējams, ejot uz darbu neuzvilksi. Tie, kuri nav radošu profesiju pārstāvji, ekstravagantākus tērpus var atļauties uzvilkt tikai brīvajā laikā. Tāpēc mēs vēlamies piedāvāt dizaina apģērbus arī sievietēm, kurām darbā jāievēro solīds ģērbšanās stils, bet tajā pašā laikā var šo apģērbu valkāt ikdienā. Mēs negribam veidot striktus biznesa kostīmus, bet vēlamies, lai neatkarīgi no tā, vai tā būs lietišķa biznesa sieviete vai mājsaimniece, varētu mūsu tērpos justies sievišķīga, iekārojama un pārliecināta par sevi,» stāsta dizainere.