«No publicitātes, atpazīstamības veidošanas, mārketinga viedokļa tas ir ļoti vērtīgs pasākums. Kādā brīdī tas Jūrmalai bija izdzīvošanas bizness, bet šobrīd statistika rāda, ja jau pērn tūrisma sezona Jūrmalā ir bijusi garāka, aktivitāšu piedāvājums plašāks,» intervijā laikrakstam Neatkarīgā sacījis Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) direktors Armands Slokenbergs.
«Domāju, ka arī uz priekšu sezona turpinās pagarināties. No komerciālā viedokļa Jaunā viļņa svarīgums mazinās, kaut gan tas joprojām būs būtisks Jūrmalas un Rīgas uzņēmējiem. Tā galvenā vērtība ir mārketingā, kādu citādi nevarētu atļauties Krievijas televīzijā.
No ekonomikas, biznesa viedokļa tas šobrīd ir veiksmīgs, cits jautājums - cik tas ir ilgtspējīgs. Lai mazinātu riskus, svarīgi diversificēt un sabalansēt tirgus, nodrošināties ar citiem pasākumiem un piedāvājumiem, kas radītu konkurenci šim,» skaidrojis Slokenbergs.
Runājot par Krievijas tūristu skaita pieaugumu, viņš skaidrojis: «Mārketinga žargonā runājot, biznesa modelī vienmēr pastāv tā saucamā slaucamā govs, augošā zvaigzne, un šinī izpratnē, Krievija šobrīd ir kaut kas līdzīgs. Bet mums ir jāmeklē arī tirgi, kur mēs varbūt ne tik viegli gūstam panākumus, tomēr uzturam savu klātbūtni, cenšoties panākt tūrisma tirgus sabalansētību. Katram tirgum ir sava specifika. Krievijas tirgus varbūt reaģē ātrāk, Vācijas tirgus - lēnāk, bet tas arī nepazudūs vienā dienā, kā varbūt var gadīties ar Krievijas tirgu kādu politisku vai citu iemeslu dēļ. Jā, Krievijā šobrīd ar mazākiem resursiem var panākt lielāku efektu. Vācijā arī šī tendence sāk veidoties, parādās lielāka interese - lai arī neliels, tomēr vērojams vācu tūristu skaita pieaugums. Varbūt pat otrādi - mēs kaut kādā mērā varētu atslābt Krievijas virzienā un koncentrēties uz citiem tirgiem, bet mēs to nedarām. Tāpat dobe ir jāravē... Turklāt, ja komersanti jūt, ka kāds tirgus veras vaļā, viņi paši veic daudzas aktivitātes. Mums ir vairāk stratēģiska funkcija, lai tas tirgus atveras, un, kad tas notiek, uzņēmēji paši daudz izdara, un komersants ir tas, kurš var mētāt resursus vienā vai otrā virzienā. Mēs tomēr ievērojam stratēģisko līniju.»
Vaicāts, ko tūrismam dos 1% PVN samazināšana, Slokenbergs sacījis: «Nu, kas ir 1%? Bet tā tik un tā ir laba ziņa laikā, kad izmaksu spiediens uz cenu ir liels un rodas dažādi sadārdzinājumi. Ja pakalpojums šo nelielo nodokļa izmaiņu dēļ nekļūs lētāks, tas varbūt varētu nekļūt dārgāks.»