Swedbank pētījums par iedzīvotāju Ziemassvētku dāvanu iegādes plāniem rāda, ka pieeja dāvanu pasniegšanas priekam šogad kļuvusi radošāka. Plānojot svētku budžetu, lielākā daļa (52%) respondentu atzīst, ka šogad plāno mainīt dāvināšanas paradumus, meklējot jaunus veidus, kā iepriecināt ģimeni un draugus.
Aptaujas rezultāti rāda, ka lielākā daļa savus svētku tēriņus plāno – 83% respondentu norādījuši, ka šogad atvēlējuši noteiktu summu Ziemassvētku dāvanu iegādei. Tikai 17% iedzīvotāji norādījuši, ka vispār neplāno savus izdevumus. Sievietes ievērojami biežāk (52% sieviešu pret 30% vīriešu) norādījušas, ka sagaidot svētkus tomēr plāno proporcionāli vairāk līdzekļu tērēt dāvanām ģimenei vai draugiem, kā arī svētku galdam (19% sieviešu pret 5% vīriešu).
“Savā ikdienā pārliecinamies, ka iedzīvotāji arvien vairāk plāno savus izdevumus, un arī Ziemassvētku laiks nav izņēmums. Tiesa, dāvināšanas paradumi mainās un kļūst pārdomātāki, par ko liecina šīs aptaujas rezultāti. Domāju, ka ekonomikas apstākļi ļauj cilvēkiem vairāk uzmanības pievērst tieši tādiem dāvinājumiem, kam varbūt nav liela materiāla vērtība, taču kas spēj pārsteigt ar sirsnību un izdomu, ” saka Swedbank Privātpersonu finansēšanas daļas vadītājs Dzintars Kalniņš.
Pētījuma rezultāti rāda, ka lielākā daļa iedzīvotāju Ziemassvētku dāvanām plāno tērēt no 21 līdz 50 latiem (atbildi norādījuši 29% respondentu). 19% aptaujāto norādījuši, ka svētku dāvanām tērēs no 51 līdz 100 latiem. No 101 līdz 300 latiem Ziemassvētku dāvanu iegādei plāno atvēlēt tikai 2% iedzīvotāju, savukārt vairāk par 300 latiem – neviens no aptaujātajiem. Interesanti, ka sievietes ievērojami biežāk norādījušas, ka Ziemassvētku dāvanām plāno tērēt lielākus līdzekļus nekā vīrieši.
Aptaujā piedalījušies 972 respondenti no Rīgas, citām Latvijas pilsētām un lauku teritorijām.