#Pirms vairākiem gadiem Rīgā sāka dīgt pirmie attīstības asni vīna kultūrai, bet tagad pienākusi kārta šampanietim.
Pirms vairākiem gadiem Rīgā sāka dīgt pirmie attīstības asni vīna kultūrai, bet tagad pienākusi kārta šampanietim
«Šampanieša bāra koncepcijai nav nekādu ierobežojumu – viss atkarīgs no bāra auditorijas un īpašnieka vēlmēm. Piemēram, Londonas restorāns Bubble Dogs servē tikai hotdogus un šampanieti, savukārt no Bibliotēka No.1 restorāna pie apjomīgās šampaniešu listes varat pasūtīt jebko, ko sirds vēlas, arī no šefpavāra piedāvājuma,» stāsta Riga Wine & Champagne festivāla dibinātājs un organizators Aigars Nords. «Domāju, ka Rīgā vēl ir vieta jauniem šampanieša bāriem, jo gudriem un rosīgiem īpašniekiem vienmēr ir potenciāls – kāpēc gan lai Rīga nebūtu ideāls galamērķis šampanieša un vīna baudītājiem?» prāto A. Nords.
No kaislības pie biznesa
«Pirms vairākiem gadiem, kad uz Rīgu atvedu Charles Dufour šampanieti un prezentēju to šauram draugu un ekspertu lokam, sāka veidoties fanu pulks, kas apmeklēja pēcpusdienu degustācijas, labprāt iegādājās šampanieti kā dāvanu saviem draugiem. Tā izplatījās pozitīvas atsauksmes. Izvērtējot situāciju, iespējas un personīgās ambīcijas, nolēmām atvērt Baltijā pirmo šampanieša bāru, kurā paši arī saimniekojam,» stāsta dizaina mēbeļu, šampanieša veikala un bāra Modernists (SIA Modernists) īpašnieks, arhitekts un vīnzinis Mārtiņš Pīlēns. Iepriekš viņš septiņus gadus strādāja Vīna Studijā, kur rūpējās arī par vīna un šampanieša portfeli. Tolaik viņš secināja, ka tieši par šampanieti cilvēkiem rodas lielākā interese. Lielā entuziasma un darbības rezultātā 2015. gadā M. Pīlēnam tika piešķirts Šampaņas goda ordenis Ordre des coteaux de Champagne, kas paredz tā īpašniekam būt par dzēriena vēstnesi pasaulē. «Tas ir skaists stāsts, bet priecājos, ka kaislība un hobijs var būt arī mans darbs. Šampanietis ir ļoti komplekss, īpašs un vēstures liecības nesošs dzēriens,» uzsver M. Pīlēns. Šampanieša bārā viņš saimnieko kopā ar sievu, mākslinieci, stilisti Santu Pīlēnu. Investīcijas tā izveidē ir ap 200 tūkstošiem eiro, taču Modernists nav tikai šampanieša bārs un veikals, tas ir arī dizaina mēbeļu salonveikals, kur ikviena redzama lieta ir arī iegādājama.
«Nav šaubu, ka man ir izteiktas simpātijas pret burbuļiem, tomēr Magnum Bar ir kas daudz vairāk nekā vienkārši šampanieša bārs,» saka SIA Magnum Bar valdes locekle, īpašniece Santa Zāmuele. Bāra izveidē ieguldīto investīciju apjomu viņa neatklāj, vien norāda, ka, ļaujoties kaislībai, ieguldījumi vienmēr ir lielāki, nekā gaidīts. Magnum Bar interjeru veidojusi britu interjera dizainere Ilse Kraforda (Ilse Crawford).
Visu rakstu Starts šampanieša bāru skrējienam lasiet 8. februāra laikrakstā Dienas Bizness.