Jaunākais izdevums

Latvijas Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) sākusi administratīvo lietvedību par Pirmā Baltijas kanāla (PBK) 4.oktobra raidījumu «Cilvēks un likums».

Kā pēc padomes sēdes teica NEPLP vadītājs Ainārs Dimants, raidījumā saskatāmi Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likuma pārkāpumi. Konkrēti, iespējams, pārkāpts likuma 24.pants, kas nosaka, ka elektroniskie plašsaziņas līdzekļi nodrošina, lai fakti un notikumi raidījumos tiktu atspoguļoti godīgi, objektīvi, veicinot viedokļu apmaiņu un atbilstu vispārpieņemtajiem žurnālistikas un ētikas principiem.

Par minētā likuma pārkāpumu paredzēts administratīvais naudas sods līdz 1500 latiem.

Tiks arī izvērtēts, vai minētais raidījums satur krimināltiesiska pārkāpuma pazīmes. NEPLP trīs dienu laikā pieprasīs paskaidrojumus no PBK.

Kā ziņots, šodien NEPLP vērtēja situāciju, kāda izveidojusies pēc PBK pārraides «Cilvēks un likums», kurā pausta nicinoša attieksme pret Lietuvas brīvības cīņām un 1991. gada 13. janvāra traģiskajiem notikumiem.

Minētajā raidījumā piedalījās Krievijas pilsonis, bijušais Padomju Savienības Valsts drošības komitejas specvienības Alfa komandieris Mihails Golovatovs, ko Lietuva jau 22 gadus grib saukt pie atbildības saistībā ar uzbrukumu Viļņas televīzijas tornim, kā arī Lietuvas Komunistiskās partijas darbonis Aļģimants Naudžūns un bijušais Lietuvas PSR prokurors Antans Petrausks.

Pārraidē tika apgalvots, ka uzbrukumā neesot bijis neviena upura, kura nāvē būtu vainojama padomju armija, un viss notikušais esot liela Lietuvas varasiestāžu provokācija.

Lietuvas radio un televīzijas komisija (LRTK) vērsās pie NEPLP, jo PBK, kas raida uz Lietuvu, ir reģistrēts Latvijā. LRTK arī pieprasījusi PBK atsaukt nepatiesos un Lietuvas pilsoņus aizskarošos apgalvojumus un aicinājusi telekanālu atvainoties Lietuvas cilvēkiem par informāciju, kas varēja aizskart viņu pilsoniskās jūtas, ticību tautas brīvības cīņu garam un Lietuvas valstij.

LRTK trešdien, 9.oktobrī, pieņēmusi lēmumu uz trim mēnešiem apturēt to PBK pārraižu translēšanu, kuru saturs veidots Krievijā, Baltkrievijā un citās pie Eiropas Savienības (ES) nepiederošās valstīs, vēsta portāls Lrytas.lt.

«Tika pieņemts lēmums uz trim mēnešiem PBK apturēt programmu retranslāciju, kas veidotas trešajās valstīs, kuras ir ārpus ES. Tas ir aptuveni 70% PBK raidījumu. Par lēmumu vienbalsīgi nobalsoja visi desmit komisijas locekļi,» sacīja komisijas priekšsēdētājs Edmunds Vaitekūns. Pats kanāls netiks atslēgts, bet, ja šo programmu pārraide netiks pārtraukta, tam draud licences anulēšana.

Lietuvas Žurnālistu savienības vadītājs un LRTK loceklis Daiņus Radzevičs aģentūrai LETA sacīja, ka LRTK sagaida, ka NEPLP izvērtēs PBK rīcības atbilstību Latvijas likumdošanai, kas īpaši neatšķiroties no Lietuvas likumdošanas, un izvērtēs, kā tālāk var darboties licence tādam televīzijas kanālam, kura darbība ne līdz galam atbilst likumdošanai.

NEPLP izvērtēs visas juridiskās iespējas, kā reaģēt uz PBK translēto aizskarošo raidījumu, aģentūrai LETA sacīja NEPLP vadītājs Ainārs Dimants.

Viņš uzsvēra, ka NEPLP nevarēs pieņemt tieši tādu pašu lēmumu, kādu pieņēma kolēģi Lietuvā. Viņa vadītajai organizācijai ir jābalstās uz likumiem, kādi ir spēkā Latvijā, tādēļ rīt tiks izvērtētas pilnīgi visas iespējas, kā šajā situācijā reaģēt, uzsvēra Dimants. Viņš piebilda, ka 9.oktobra vakarā NEPLP vēl nebija saņēmusi konkrētā PBK raidījuma ierakstu, līdz ar to, iespējams, pašu raidījumu rīt vēl nevarēs izvērtēt.

Savukārt PBK norāda, ka par autorraidījumā Cilvēks un likums paustajiem viedokļiem vispirms atbild minētās programmas autori un personas, kas šos viedokļus izteikušas. PBK atzīst, ka, neraugoties uz vārda brīvības fundamentālo nozīmi jebkuras demokrātiskas valsts pastāvēšanā un uz to, ka plašu rezonansi izraisījusī Lietuvas vēsturisko notikumu interpretācija izskanēja konkrētā žurnālista autorprogrammā, arī vārda brīvības tiesības nav absolūtas un var tikt ierobežotas. Taču demokrātiskā valstī tikai tiesa, vispusīgi izvērtējot konkrētās lietas apstākļus, var pieņemt lēmumu, kā vērtējami vienas vai otras puses izteiktie viedokļi. PBK nevar uzņemties veikt tiesas funkcijas.

Kanāls uzskata, ka tikai no tiesas lēmuma var «izrietēt tālākas konsekvences» saistībā ar izteikto viedokļu autoriem vai mediju, kas tās publiskojis. Balstoties uz tiesas lēmumu, PBK ir gatavs atvainoties par minētā raidījumā izteikto pozīciju un izpildīt jebkurus citus tiesu instanču lēmumus saistībā ar šo programmu.

PBK izsaka nožēlu, ka minētais raidījums ir aizskāris Lietuvas iedzīvotāju pilsoniskās jūtas. PBK ir gatavs piedāvāt savu Lietuvas lokālo ziņu Lietuvas laiks informatīvo platformu Lietuvas sabiedrības pārstāvjiem viedokļa paušanai par šo problēmjautājumu.

Kā liecina aģentūras LETA arhīvā pieejamā informācija, savulaik NEPLP priekšgājēja Nacionālā radio un televīzijas padome (NRTP) nolēma piemērot 2000 latu naudas sodu SIA PBK «par raidījuma Gadsimta noslēpumi izplatīšanu, nenodrošinot tajā iekļauto faktu godīgu, objektīvu un vispusīgu atspoguļošanu»

Sods telekompānijai tika piemērots, jo Latvijas Vēsturnieku komisija atzina, ka PBK raidījumā Gadsimta noslēpumi Baltijas okupācijas fakti atspoguļoti vienpusēji un neobjektīvi, izmantojot padomju vēstures traktējumu.

2004.gada 31.augustā PBK pārraidīja raidījumu, kurā interpretēti vēstures fakti par Molotova un Ribentropa paktu. Ažiotāža šī raidījuma dēļ radās Lietuvā, kuras Radio un televīzijas komisija vērsās NRTP ar vēstuli un pārmetumiem par PBK raidījumu. Lietuva rosināja kanālu pat slēgt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kanālam PBK atjauno apraides licenci Latvijā uz 10 gadiem

Dienas Bizness,23.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) atjaunojusi apraides licenci mediju koncernā Baltijas Mediju alianse (BMA) ietilpstošajam televīzijas kanālam Pirmais Baltijas kanāls Latvija (PBK) uz desmit gadiem, informē BMA preses sekretārs Edžus Vējiņš.

BMA Biznesa attīstības vadītāja Baltijā Ginta Krivma norāda, ka licences pagarināšana PBK dod iespēju strādāt gan pie ilgtermiņa investīciju politikas kanāla satura pilnveidošanā, gan pie jaunu servisu un biznesa modeļu izstrādes.

PBK apraidi Baltijas valstu plašsaziņas līdzekļu vidē sāka 2002.gada 4.septembrī.

BMA ir Latvijā reģistrēts uzņēmums, kura galvenie darbības virzieni ir televīzija, prese un reklāma. BMA uzņēmumos strādā vairāk nekā 200 speciālistu visā Baltijā. Galvenais birojs atrodas Rīgā.

BMA mediju auditorijai piedāvā televīzijas kanālus PBK, 1.Baltijas Muzikālais kanāls, NTV Mir, REN TV, iknedēļas avīzes MK Latvija un MK Igaunija, kā arī mobilo TV MASSmedia.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju holdinga Baltic Media Alliance (BMA) valdes priekšsēdētājs un līdzīpašnieks Oļegs Solodovs intervijā laikrakstam Diena.

Ieskatoties BMA publiskotajos datos, redzams, ka jūsu tirgus daļa jeb auditorija pēdējos ceturkšņos samazinās. Piemēram, krievvalodīgie skatītāji 2014. gada 3. ceturksnī BMA kanāliem bija 55%, šī gada 1. ceturksnī - 50%, samazinājušies arī kopējās auditorijas rādītāji.

Šādas nelielas procentu svārstības ir iespējamas. Sezonalitāte un ar to saistītie TV skatīšanās paradumi. Es no šiem skaitļiem neizdarītu secinājumus par kādu tendenci. Tie tikai parāda, cik laika nogrieznī mūsu kanālus skatījusies tā vai cita auditorijas daļa. Jāskatās, salīdzinot vienu gadu ar otru.

Sabiedrisko mediju iziešana no reklāmas tirgus. Jūsu vērtējums?

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

NEPLP nolemj ierobežot TV kanāla Rossija RTR retranslāciju Latvijā

Nozare.lv,03.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) pieņēmusi lēmumu uz trim mēnešiem ierobežot TV kanāla Rossija RTR retranslāciju Latvijā, informē NEPLP sekretariāta vadītājs Andris Ķēniņš.

Padome pagaidām neatklāj argumentāciju šādam lēmumam, solot par to informēt tuvākajā laikā. Ķēniņš vien pieminēja, ka lēmums stāsies spēkā nākamajā dienā pēc tā publicēšanas oficiālajā izdevumā Latvijas Vēstnesis.

Kā ziņots, NEPLP jau kādu laiku vērtē Latvijā retranslēto krievu telekanālu ziņu sižetu iespējamos pārkāpumus. Vairākas nedēļas padomes locekļi sēdēs skatījās Monitoringa centra vērtētos sižetus un apspriedās ar juristiem, lai pārkāpumus varētu likumiski pierādīt.

NEPLP lūgusi televīzijas un radio regulatoriem Zviedrijā un Lielbritānijā sniegt informāciju par abu minēto valstu jurisdikcijā esošo TV kanālu Rossija RTR un NTV-Mir ziņu raidījumiem, kas tiek retranslēti Latvijā, kā arī pieprasījusi Latvijā reģistrētajai SIA Pirmais Baltijas kanāls (PBK) šā gada janvāra un februāra ziņu ierakstus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Iedzīvotāji decembrī visvairāk skatījušies TV3

Žanete Hāka,06.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērnā gada decembrī skatītākais bija kanāls TV3, kura vērošanai veltīti 14,6% no kopējā TV skatīšanās laika, liecina TNS Latvia dati.

Otrajā vietā ierindojies kanāls LNT, kura skatīšanās laika daļa bija 10%, savukārt trešajā vietā ierindojies kanāls PBK ar 9,6% lielu skatīšanās laika daļu.

Kanāla LTV1 skatīšanās laika daļa bija 9,4%, kanāla NTV Mir Latvija – 6,3%, kanāla RTR Planeta Baltija – 5,9% un kanāla TV5 – 4,6%. Kanālam REN Baltija veltīti 4,4%, kanālam 3+ - 4,2%, kanālam TV6 – 3%, kanālam LTV7 – 2,8% un Kanālam 2 – 0,9% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanāliem 1BM, CTC Baltija, Fox un National Geographic Channel katram veltīti pa 0,5% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanālam Fox Life veltīti 0,2%, TVOE – 0,05%, bet visu pārējo kanālu skatīšanai – 17,3%. Savukārt video satura vērošanai veltīti 4,8% no visa kopējā TV skatīšanai veltītā laika decembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paužot nosodījumu Krievijas militārajai agresijai pret Ukrainu, "TV3 Group" nolēmusi visās mediju grupas video platformās apturēt Krievijā ražotā satura retranslāciju un izplatīšanu, informē "TV3 Group".

"Visās "TV3 Group" video platformās tiek apturēta Krievijā ražoto kanālu izplatīšana, kā arī no mediju grupas piederošo kanālu ētera tiks izņemts Krievijā ražotais saturs. Apturēta arī "CTC Baltics" veidošana un izplatīšana," klāsta "TV3 Group" pārstāvji.

Jau vēstīts, ka "TV3 Group" televīzijā "Go3", satelīttelevīzijā "Home3" un platformā "TV3 Play" piedāvās Ukrainas ziņu kanālu "Ukraina 24". Šobrīd noris darbs pie kanāla satura tulkojuma nodrošināšanas vairākās valodās.

"TV3 Group" iepriekš ziņoja, ka apturēti ir ne vien kanāli "PBK Lietuva" un "PBK Igaunija", kuriem Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) anulēja retranslācijas atļaujas, bet arī visi citi Krievijā ražotie kanāli - "Mir", "CTC", "Ohota&Rybalka", "RTVi" un "TVCi".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maksas TV operatori neapstiprina klientu migrāciju saistībā ar lielākā TV operatora – Lattelecom – konfliktu ar MTG par TV3 retranslāciju interaktīvajā televīzijā; arī Baltcom nemierā ar MTG cenas piedāvājumu.

Aptaujāju Latvijas Elektronisko komunikāciju asociācijas (LEKA) biedrus un secināju, ka Rīgā astoņu dienu laikā kopš Lattelecom interaktīvajā televīzijā pārtraukta Modern Times Group (MTG) ietilpstošā kanāla TV3 retranslācija, klāt nākuši četri abonenti, DB pastāstīja LEKA valdes priekšsēdētājs Ilmārs Muuls, apliecinot, ka klienti nāk no Lattelecom, taču vienlaikus tas nenozīmē, ka visi pārgājuši TV3 kanāla dēļ. Lietas būtība ir tāda, ka ir liels troksnis par neko.

Iemesls – interaktīvā televīzija ir komplektā ar internetu, un, ja ir internets, tad viss oriģinālais TV3 saturs ir pieejams internetā. Protams, neliela neērtība – saturs nav pults attālumā, bet pieejams datorā, pamatoja I. Muuls. LEKA biedri bija gatavojušies, ka būs TV klientu pieplūdums pēc 1. aprīļa, neslēpa I. Muuls, tomēr aktivitāte izpalika. Attiecībā uz TV3 reitingiem, viņaprāt, situācija ir nelāga, jo redzams, ka kanāla retranslācijas pārtraukšana Lattelecom interaktīvajā televīzijā neatstāja ietekmi uz klientu migrāciju. Arī līgums ar Baltcom, kurš ir arī IZZI īpašnieks, pagarināts vien par diviem mēnešiem, atgādina I. Muuls, tāpēc aktuāls ir jautājums, kā MTG rīkosies turpmāk. Pieejamā informācija liecina, ka Baltcom nav apmierināts ar cenas piedāvājumu no MTG puses, tādējādi, ja līdzīgas prasības tiks izvirzītas arī citiem TV maksas operatoriem, pastāv atteikšanās iespējas no TV3 kanāla, brīdināja I. Muuls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Visvairāk septembrī iedzīvotāji skatījušies TV3

Žanete Hāka,02.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skatītākais kanāls šī gada septembrī bijis TV3, kuram veltīti 12,8% no kopējā TV skatīšanās laika, liecina TNS dati.

Otrs skatītākais kanāls bijis PBK, kura skatīšanās laika daļa bija 10,7%. Savukārt trešajā vietā ierindojies kanāls LNT ar 9,7% lielu skatīšanās laika daļu.

Kanālam LTV1 veltīti 8,9% un kanālam NTV Mir Latvija - 6,8% no kopējā TV skatīšanai veltītā laika. Savukārt kanālam RTR Planeta Baltija veltīti 5,7%, bet REN Baltija – 4,6% skatītāju laika.

Kanāla TV5 skatīšanās laika daļa bija 3,5%, kanāla 3+ - 3,4%, kanāla TV6 – 3,2%, kanāla LTV7 – 2,9% un Kanāla 2 – 1,6%.

Savukārt kanāliem 1BM, CTC Baltija un Fox katram veltīti pa 0,5% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanāla National Geographic Channel skatīšanās laika daļa bija 0,4%, bet Fox Life – 0,1%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Situācija ar aprīļa datiem jāskatās plašākā kontekstā – līdz ar izmaiņām Lattelecom interaktīvās televīzijas piedāvājumā no 2.aprīļa, strauji ir augusi krievu valodā raidošo kanālu auditorija. Krieviski raidošo kanālu spēks ir pieaudzis, jo tos sākuši skatīties vairāk latviešu, un šobrīd viņus turpina sasniegt tendenciozā informācija no Krievijas mediju telpas,» tā, lūgta komentēt pētījumu kompānijas TNS aprīļa TV kanālu auditorijas mērījumus, biznesa portālam db.lv norādīja mediju grupas Modern Times Group pārstāve Marta Zandersone.

Jāatgādina - pētījums apliecina: kanāls TV3 zaudējis auditoriju un pirmo vietu TV topā. Skatītākais kanāls šā gada aprīlī bijis PBK, kura vērošanai veltīti 11,6% no visa kopējā TV skatīšanās laika. Otrs skatītākais kanāls bija TV3, kura vērošanai veltīti 10,8% no kopējā TV skatīšanās laika. Vēl šā gada martā skatītākais kanāls bija TV3 ar 12,1% lielu skatīšanās laika daļu.

«Prognozēt notikumu attīstību šobrīd ir grūti, jo to ietekmē fakts, ka ar Lattelecom nav noslēgts līgums, un grūti pateikt, cik ilgi viņi nebūs ar mieru nākt pretī un noslēgt jaunu līgumu,» sacīja M. Zandersone.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmā Baltijas kanāla

Cilvēks un likums

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aprīļa skatītāko TV programmu topa augšgalā - TV3 raidījumi

Lelde Petrāne,09.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi 2014. gada aprīļa skatītāko TV programmu TOP 20. Skatītākais raidījums šā gada aprīlī – Izklausies redzēts kanālā TV3, kuru vērojuši vidēji 10,1% jeb 201,8 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, kas vecāki par četriem gadiem.

Programmu topa otrajā vietā ierindojušās TV3 Laika ziņas (Svētdienā), kuras vērojuši vidēji 8,5% jeb 169,8 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju. Trešajā vietā ierindojies seriāls UgunsGrēks 11 kanālā TV3, kuru vērojuši vidēji 7,4% jeb 148,5 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, kas vecāki par četriem gadiem. Topa ceturtajā vietā TV3 Laika ziņas darba dienās, kuras vērojuši vidēji 7,1% jeb 141,1 tūkstotis skatītāju. Savukārt programmu topa piektajā vietā – Panorāma (Sestdienā) kanālā LTV1, kuru vērojuši vidēji 6,8% jeb 135,2 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, kas vecāki par četriem gadiem.

Kā vēstīts, pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi 2014. gada aprīļa TV kanālu auditorijas - kanāls TV3 zaudējis auditoriju un pirmo vietu TV topā. Skatītākais kanāls šā gada aprīlī bijis PBK, kura vērošanai veltīti 11,6% no visa kopējā TV skatīšanās laika. Otrs skatītākais kanāls bija TV3, kura vērošanai veltīti 10,8% no kopējā TV skatīšanās laika.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Papildināta - Stockmann par 5 miljoniem dolāru pārdod visus tirdzniecības centrus Krievijā

Zane Atlāce - Bistere,27.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas tirdzniecības tīkls Stockmann paziņojis par visu tirdzniecības centru pārdošanu Krievijā par pieciem miljoniem dolāru, vēsta PBK, atsaucoties uz kompānijas izplatīto paziņojumu.

Universālveikalus pirks Reviva Holdings Ltd., kas Krievijā pārstāv veikalu tīkla Debenhams franšīzi.

«Šis darījums Rīgas un Baltijas pozīcijas tirgū tikai nostiprinās, jo ļaus Stockmann grupai vēl vairāk fokusēties uz rentablajiem un ienesīgajiem tirgiem Eiropā. Rīgas Stockmann ir viens no veiksmīgākajiem grupas universālveikaliem, tādēļ Stockmann grupas ilgtermiņa plānos ietilpst Rīgas universālveikala attīstība nākotnē. Jau šī gada sākumā ieviesām jaunu biznesa stratēģiju, fokusējot savu uzņēmējdarbību uz modi, kosmētiku, mājas precēm un pārtiku. Kā liecina šī gada provizoriskie rezultāti, tad esam uz pareizā ceļa,» norāda Stockmann Rīgas universālveikala direktore Dace Goldmane.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien Melngalvju namā pie Valsts prezidenta Andra Bērziņa viesojās naftas izpētes urbuma veicēji Baltijas jūrā. Viņi atklāja, ka ir optimistiski un cerīgi noskaņoti.

Uzņēmuma Kuwait Energy Company pārstāvis Muhameds Al Houkals pēc tikšanās sarunā ar žurnālistiem bija izvairīgs. Viņš vien norādīja, ka, raugoties nākotnē, ir optimistiski un cerīgi noskaņots. «Mēs tiešām esam cerīgi un optimistiski,» teica Al Houkals.

Viņš atturējās prognozēt, vai un kādos apjomos Baltijas jūrā varētu būt atrodama nafta. «Mēs nevaram droši teikt, līdz neesam sasnieguši mērķi, un tad mēs redzēsim, kas mums ir.»

Patlaban darbi noritot saskaņā ar plānu. Pēc Kuwait Energy Company pārstāvja teiktā, darbu veikšana esot ļoti dārga, jo jārēķinās arī ar vides jautājumiem. Precīzu summu, cik uzņēmumi ieguldījuši projektā, viņš neatklāja. «Mēs esam ieguldījuši daudz naudas, es nevaru pašlaik teikt [cik]. Ja mēs kaut ko atradīsim, tas būs tā vērts.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā tirdzniecības darba specifiku, Maxima veikalos darbs tiek organizēts pēc noteiktas sistēmas - tā paredz, ka nepieciešamības kasieris darba vietu var pamest saskaņā ar konkrētu procedūru: vispirms ir jāaptur konkrētās kases darbs, paskaidrojot klientiem, ka pirkumi jāveic citās kasēs, kā arī jāslēdz pati kase, Db.lv stāstīja Maxima Latvija pārstāvis Jānis Beseris, norādot, ka publikajā telpā izskanējušie apgalvojumi, ka Maxima kasieres strādā «pameros», ir absurdi.

Darba pārtraukumi Maximā tiek organizēti saskaņā ar Darba likumā noteiktajām prasībām, uzsvēra J. Beseris. Likums nosaka, ka katram darbiniekam, kas dienā strādā vairāk par sešām stundām, pienākas vienas stundas ilgs pārtraukums, kas var tikt sadalīts arī vairākos pārtraukumos, kas nav mazāki par 15 minūtēm. Balstoties uz šiem apsvērumiem tiek organizēts kasieru darbs, Db.lv pauda J. Beseris.

Jau ziņots, ka anonīmi Maxima esošie vai bijušie pārdevēji medijiem pauduši – bez atļaujas kasi nedrīkst pamest, arī lai apmeklētu tualeti. Raidījumā PBK Vilniaus prekyba akcionārs un speciāli izveidotās krīzes grupas vadītājs Igns Staškevičs pauda, ka tāda prakse būtu nepieņemama, tomēr diezgan stingri noteikumi un disciplīna veikala Maxima personālam esot, lai novērstu situāciju, ka darbinieki dodas nebeidzamos tualetes, pīpaužu un kafijas starpbrīžos. Lielā mērā darba organizācija veikalā ir atkaŗiga no veikala vadītāja, viņš pauda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 20.maijā notikušas atkārtotas SIA TV3 Latvia un SIA Lattelecom pārstāvju sarunas. Arī šoreiz vienošanās netika panākta, kā rezultātā TV3 joprojām nebūs pieejams SIA Lattelecom interaktīvajā televīzijā, informēja mediju koncerna Modern Times Group (MTG) sabiedrisko attiecību vadītāja Marta Zandersone.

Saskaņā ar viņas sniegto informāciju šā gada 7.maijā TV3 iesniedza Lattelecom atjaunotu piedāvājumu, «ar kuru tika pazemināta TV3 translēšanas maksa Lattelecom interaktīvajā televīzijā, taču diemžēl puses nevienojās arī par konkrētā piedāvājuma ietvaros noteikto samaksu».

«Esam spiesti atzīt, ka sarunas starp pusēm ir nonākušas zināmā strupceļā, jo TV3 diemžēl nevar piekrist vēl mazākai maksai par kanāla veidošanu – jāņem vērā, ka izmaksas tikai pieaug un piekrītot neadekvātai atlīdzībai, mēs pakļaujam nopietnam riskam tālāko kanāla attīstību,» norāda Baiba Zūzena, MTG TV un radio vadītāja Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Analizē TV skatīšanās paradumus

Jānis Vēvers - sadarbībā ar Lattelecom,23.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom TV reklāmas un auditorijas analītikas platforma ļauj monitorēt savas un konkurentu TV reklāmas aktivitātes populārākajos kanālos, sekot nozares un to reklāmdevēju kopējām aktivitātēm TV kanālos

Ko cilvēki patiesībā skatās TV? Šie jautājumi nodarbinājuši satura veidotājus un reklāmdevējus kopš televīzijas pirmsākumiem, mudinot meklēt aizvien precīzākus auditorijas un reklāmu skatīšanās mērījumus. Tagad komplicētā mērķa sasniegšanai talkā tiek ņemts arī mākslīgais intelekts, un jauno risinājumu tirgū ieviesis Lattelecom. Tas ir Baltijā pirmais tiešsaistes TV reklāmas un auditorijas analītikas rīks Claara, ko Lattelecom izstrādājis sadarbībā ar inteliģento tehnoloģiju uzņēmumu SIA Apply. No angļu vārda «clarity» (skaidrība) atvasinātā nosaukuma monitoringa instruments reālā laikā apkopo vairāk nekā 200 tūkstošu Latvijas mājsaimniecību statistiku. Tādējādi tas spēj sarūpēt līdz šim precīzākos reklāmu datus par iecienītāko TV kanālu skatījumiem uzreiz pēc to parādīšanās ēterā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Maijā iedzīvotāji visvairāk skatījušies TV3 un LNT

Gunta Kursiša,04.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada maijā skatītākais kanāls Latvijā bija TV3, kura skatīšanās laika daļa bija 14,1%. Otrs skatītākais kanāls bija LNT ar 10,2% skatīšanās laika daļu, bet trešais – kanāls PBK ar 9,8% lielu skatīšanās laika daļu, liecina TNS veidotā aptauja.

Kanāla LTV1 skatīšanās daļa maijā veidoja 9,6%, NTV Mir Latvija – 6,3%, RTR Planeta Baltija – 5,5% un REN Baltija veltīti 4,6% no visa kopējā TV skatīšanās laika.

Kanāla 3+ skatīšanās laika daļa bija 3,8%, kanāla TV5 – 3,1%, kanāla TV6 – 2,6% un kanāla LTV7 – 2,4%. Savukārt kanālam FOX un Kanālam 2 veltīti katram pa 0,7%, bet 1BM kanālam veltīti 0,5%. Kanāliem CTC Baltija un National Geographic Channel veltīti katram pa 0,4%, bet kanālam Fox Life – 0,2% no visa kopējā TV skatīšanai veltītā laika. Visu pārējo kanālu skatīšanās laika daļa bija 19,8%, bet video un DVD – 5,2%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo Baltijas kanālu

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmā Baltijas kanāla

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

TV3 arī martā visvairāk skatītais televīzijas kanāls

Dienas Bizness,02.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada martā skatītākais kanāls bija TV3 ar 12,1% lielu skatīšanās laika daļu. Otrajā vietā ierindojies kanāls PBK (10,6%), bet trešajā vietā - kanāls LNT ar 8,9% lielu skatīšanās laika daļu, liecina TNS apkopotie dati pat TV kanālu auditoriju 2014. gada martā.

Kanālam LTV1 veltīti 8,5%, kanālam NTV Mir Latvija – 8,1%, kanālam RTR Planeta Baltija – 6,3% un kanālam REN Baltija veltīti 4,4% no visa kopējā TV skatīšanās laika. Kanāla 3+ skatīšanās laika daļa martā bija 3,6%, kanāla TV5 – 3,5%, kanāla TV6 – 2,9% un kanāla LTV7 – 2,8%.

Savukārt Kanāla 2 skatīšanās laika daļa bija 1%, kanāla CTC Baltija – 0,8%, National Geographic Channel – 0,7%, 1BM – 0,5%, FOX – 0,4, Fox Life – 0,3 un TVOE – 0,04 %.

Visu pārējo kanālu skatīšanai veltīti 19,9%, bet video satura vērošanai – 4,5% no kopējā TV skatīšanās laika martā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

TV3 atgriežas skatītāko kanālu topa virsotnē

Lelde Petrāne,03.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi 2014. gada maija (01/05/2014 – 31/05/2014) TV kanālu auditorijas. Šā gada maijā skatītākais kanāls atkal bijis TV3, kura vērošanai veltīti 12,2% no kopējā TV skatīšanās laika.

Otrajā vietā – PBK ar 11,2%, bet trešajā - LTV1 ar 9,2% lielu skatīšanās laika daļu.

Kā vēstīts, mediju grupai Modern Times Group (MTG) un Lattelecom neizdevās panākt vienošanos par jaunu līgumu, tādēļ jau kopš 2.aprīļa Lattelecom interaktīvās televīzijas lietotājiem vairs nav pieejams kanāls TV3.

Aprīlī kanāls TV3 bija zaudējis auditoriju un pirmo vietu TV topā.

Kanālam LNT maijā veltīti 9%, kanālam NTV Mir Latvija – 8,3% un kanālam TV5 – 5,5% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanāla REN Baltija skatīšanās laika daļa bija 4,1%, kanāla 3+ - 3,9%, kanāla TV6 – 3,4%, kanāla LTV7 – 2,6% un Kanāla 2 – 1%. Savukārt kanālam FOX veltīti 0,9% un kanālam CTC Baltija – 0,6% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanāliem 1BM, National Geographic Channel un Re:TV katram veltīti pa 0,5%, kanālam Fox Life – 0,4%, RTR Planeta Baltija – 0,3% un kanālam TVOE – 0,04% no visa kopējā TV skatīšanās laika. Visu pārējo kanālu skatīšanās laika daļa bija 22,7%. Savukārt video satura vērošanai veltīti 3,1% no visa kopējā TV skatīšanās laika maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jūlijā iedzīvotāji visvairāk skatījušies TV3 un LNT

Žanete Hāka,06.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada jūlijā skatītākais televīzijas kanāls bijis TV3, kura skatīšanās laika daļa bija 11,8%, savukārt otrs skatītākais kanāls bijis LNT ar 10,8%, liecina pētījumu aģentūras TNS veiktā aptauja.

Savukārt trešais skatītākais televīzijas kanāls bija LTV1 ar 10% lielu skatīšanās laika daļu. Kanālam PBK veltīti 9,1%, kanālam NTV Mir Latvija – 7% un kanālam RTR Planeta Baltija – 5% no kopējā TV skatīšanai veltītā laika.

Kanālam REN Baltija veltīti 4,5%, kanālam TV5 – 3,7%, kanālam TV6 – 3,6%, kanālam 3+ - 3,2% un kanālam LTV7 – 3% skatītāju laika.

Kanāla 2 skatīšanās laika daļa bija 1,2% un kanāla 1BM – 0,7%. Kanālu CTC Baltija, FOX un National Geographic Channel katra skatīšanās laika daļa bija 0,4%. Fox Life veltīts 0,2%, savukārt visu pārējo kanālu skatīšanai - 20,1%, bet video skatīšanai veltīti 4,9% no kopējā TV skatīšanai veltītā laika.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas Radio un televīzijas komisija (LRTK) šonedēļ turpinās apspriest iespējamos soļus pret Lietuvā retranslētajiem Krievijas telekanāliem RTR Planeta un NTV Mir Lithuania, kā arī Ren TV Baltic (Lietuva), pret kuriem tiek veikta izmeklēšana par iespējamiem Lietuvas likumdošanas pārkāpumiem.

Kā pieļāvis komisijas priekšsēdētājs Edmunds Vaitekūns, abu pirmo telekanālu retranslācija, konstatējot atkārtotus likumu pārkāpumus, varētu tikt apturēta uz gadu. Viņš arī atgādinājis, ka atsevišķu šo kanālu veidoto programmu retranslācija pērn jau tika apturēta uz trim mēnešiem.

Jau ziņots, ka novembrī komisija izvērtēja RTR Planeta un NTV Mir Lithuania un izteica aizdomas par nepieņemamu informācijas pasniegšanas veidu, likuma un žurnālistu ētikas principu pārkāpumiem, norādīdama, ka informācija sniegta neobjektīvi un nav balstīta uz pierādījumiem, cenšoties noskaņot skatītāju noteiktā virzienā un, iespējams, kūdot uz karu un neiecietību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Augustā skatītākais – TV3

Žanete Hāka,03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada augustā skatītākais kanāls bijis TV3, kura skatīšanās laika daļa bija 12,3%, liecina jaunākie TNS dati. Otrs skatītākais kanāls bijis LNT ar 10,1%, bet trešais – kanāls PBK ar 9,9% lielu skatīšanās laika daļu.

Šī gada augustā viens televīzijas skatītājs pie televizora ekrāna pavadījis vidēji 4 stundas un 25 minūtes dienā, kas bija par minūti mazāk nekā šī gada jūlijā, liecina TNS dati.

Pagājušajā mēnesī kanālam LTV1 veltīti 8%, bet kanālam NTV Mir Latvija - 6,8% un kanālam RTR Planeta Baltija - 5,7% no visa kopējā TV skatīšanai veltītā laika.

Savukārt kanāla REN Baltija skatīšanās laika daļa bija 4,4%, kanāla LTV7 – 3,6%, kanāla TV6 – 3,5% un kanāla 3+ - 3,3%.

Savukārt kanālam TV5 veltīti 3,2%, Kanālam 2 – 1,9%, 1BM kanālam – 0,6% un CTC Baltija – 0,5% no kopējā TV skatīšanai veltītā laika.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Papildināta - Izzi zaudējumi pērn – 1,3 miljoni latu

Gunta Kursiša,10.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telekomunikāciju operators Izzi pagājušo gadu noslēdza ar 1,29 miljonu latu zaudējumiem, liecina Lursoft dati.

Papildināta ar 2., 3. un 4. rindkopu.

Kā vienu no galvenajiem iemesliem ievērojamajiem zaudējumiem uzņēmuma vadība norāda pārdoto pakalpojumu izmaksu pieaugumu.

«Pēdējo pāris gadu laikā strauji pieaugušas izmaksas televīzijas saturam – pat par 30%, ieskaitot tādus populārus TV kanālus kā Discovery, Fox, RTR, PBK un daudzus citus. No vienas puses, skatītāji kļūst arvien prasīgāki pret satura kvalitāti, un kanāli spiesti ieguldīt lielākus līdzekļus, lai uzlabotu savu programmu satura kvalitāti. No otras puses, samazinās to ienākumi no reklāmas un oriģinālsatura tālākpārdošanas. Tādējādi ir palielinājušies izdevumi par televīzijas saturu,» skaidro Sandra Kraujiņa, Izzi valdes locekle. «Arī turpmāk paredzam izmaksu pieaugums TV kanālu iepirkšanai, piemēram, šogad būtiski pieaug kabeļoperatoru izmaksas par nacionālā satura iepirkšanu, proti, TV3 un LNT ierindojušies vienā no augstākajām pozīcijām TV satura iepirkšanā kabeļoperatoriem,» viņa norāda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi 2014. gada aprīļa TV kanālu auditorijas. Skatītākais kanāls šā gada aprīlī bijis PBK, kura vērošanai veltīti 11,6% no visa kopējā TV skatīšanās laika. Otrs skatītākais kanāls bija TV3, kura vērošanai veltīti 10,8% no kopējā TV skatīšanās laika.

Vēl šā gada martā skatītākais kanāls bija TV3 ar 12,1% lielu skatīšanās laika daļu.

Savukārt trešajā vietā aprīlī, ar 9,3 % lielu skatīšanās laika daļu katrs, ierindojušies kanāli LNT un NTV Mir Latvija.

Kanāla LTV1 skatīšanās laika daļa bija 8,1%, kanāla TV5 – 5%, kanāla REN Baltija – 4,9%, kanāla 3+ - 4,5% un kanāla TV6 – 3,1%. Kanālam LTV7 veltīti 2,7%, kanālam RTR Planeta Baltija – 1,7%, Kanālam 2 – 1,0% un kanālam FOX – 0,7%. Savukārt kanāliem CTC Baltija un National Geographic Channel katram veltīti pa 0,6% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanālam 1BM veltīti 0,5%, kanālam Fox Life – 0,3% un kanālam TVOE – 0,04%. Visu pārējo kanālu skatīšanai veltīti 21,7%, bet video satura vērošanai – 3,5% no kopējā TV skatīšanās laika aprīlī.

Komentāri

Pievienot komentāru