#Latvijā tam nav tirgus un, visticamāk, tuvākajā laikā arī nebūs.
«Dari pats» kustība joprojām ir aktuāla, tāpēc SIA Inmost īpašnieces Lindas Skujas tamborēšanas aprakstiem ārzemēs ir pieprasījums
Linda veido tamborēšanas aprakstus, lai cilvēki, kuri paši vēlas šādā tehnikā kaut ko radīt, varētu to izdarīt. Šādiem produktiem galvenais noieta tirgus ir ASV un citas angliski runājošās valstis.
Aprakstu bizness ir sarežģīts, tur ir milzīga konkurence.
«Latvijā tam nav tirgus un, visticamāk, tuvākajā laikā arī nebūs, jo mēs esam rokdarbnieki – paskatāmies un uztaisām, mums nav vajadzīgs apraksts. Taču ir cilvēki, kam to vajag un kuri ir gatavi sekot šiem «hieroglifiem». Aprakstu bizness ir sarežģīts, tur ir milzīga konkurence. Katru dienu datubāzē ienāk simtiem jaunu aprakstu. Lai izceltos, jābūt ļoti spēcīgam dizainam vai sekotāju kopienai,» viņa teic.
Viens Lindas radītā dizaina digitālā apraksta fails maksā no pieciem līdz astoņiem eiro. Citiem ir arī lētāki apraksti, bet viņa uzsver, ka tā ir ne vien cena par konkrēto shēmu, bet gan dizainu, kā arī pieredzi, zināšanām un inovāciju. Ierobežojošais faktors ir noteikta dizaina piemērošana dažādiem izmēriem. «Vienmēr ir liels izaicinājums uztaisīt skaistu dizainu, ko var pielāgot dažādiem izmēriem. Tas pilnībā maina manu kā dizaineres domāšanu. Tiklīdz modelī ir asimetrija, ir izaicinoši to piemērot atšķirīgiem izmēriem,» saka Linda. Viņa gan uzsver, ka aprakstu bizness nav mode – lai gan šīs jomas dažos aspektos pārklājas, viņa to sauc par tekstildzainu. Apraksti pārsvarā aizceļo uz ASV, Lielbritāniju, Kanādu, Austrāliju, kā arī nedaudz uz Eiropas valstīm, piemēram, Nīderlandi, Vāciju, Zviedriju.
Šobrīd Inmost ir teju simt dažādu aprakstu. Populārākā ir šalle, ko Linda radīja 2012. gadā.
Visu rakstu Tamborēšana – modernā cilvēka meditācija lasiet 6. februāra laikrakstā Dienas Bizness.