Lai modernizētu un optimizētu valsts pārvaldes darbu saziņas jomā ar privātpersonām, tiek piedāvāts izveidot oficiālu e - adresi.
E- adreses konta lietošanai tiek piedāvāts izmantot portālu latvija.lv, dokumentu integrācijas vides portālu vai ar dokumentu integrācijas vidē integrētu lietvedības sistēmu. E- adrese tiks piešķirta gan privātpersonām, gan valsts pārvaldes iestādēm, neatkarīgi no izvēlētā e- adreses izmantošanas kanāla.
Daudzos elektroniskajos pakalpojumos, kurus iniciē privātpersona, tiek veikta elektronisko dokumentu apmaiņa starp privātpersonu un valsts pārvaldes iestādi, skaidro Iekšlietu ministrija (IEM), kas sagatavojusi Oficiālās elektroniskās adreses koncepciju. Tā pieteikta Valsts sekretāru sanāksmei.
Pašlaik daļai valsts un pašvaldību pakalpojumu latvija.lv dokumentu aprite e- pakalpojumu ietvaros tiek nodrošināta, izmantojot portālā izveidotu lietotāju kontu. Paredzēts, ka no šā gada septembra privātpersonai būs iespējams jebkuru iesniegumu nosūtīt valsts pārvaldes iestādei, izmantojot latvija.lv, līdz ar to tas darbosies kā sava veida universāls e- pakalpojums, kurā privātpersonai būs iespējams pieprasīt praktiski jebkuru pakalpojumu vai nosūtīt valsts pārvaldes iestādei vēstuli. Pēc e- adreses ieviešanas būtu jānodrošina universālā e- pakalpojuma un citu latvija.lv pieejamo e-pakalpojumu ietvaros sūtīto dokumentu nosūtīšana no un uz e- adresi, skaidro IEM.
Tā kā latvija.lv pieejamais konts jau tagad daļēji nodrošina e- adresei izvirzītās prasības, ministrija secina, ka nebūtu lietderīgi veidot jaunu risinājumu. Lietderīgāk būtu izmantot esošās iestrādnes un e- adreses risinājumu veidot uz latvija.lv bāzes, papildinot to ar tādām nepieciešamajām funkcionalitātēm kā privāto tiesību juridiskas personas konts, privāto tiesību juridiskās personas pārstāvju piekļuves kontrole privāto tiesību juridiskās personas kontam, dokumenta nosūtīšanas iespēja privātpersonai pēc valsts pārvaldes iestādes iniciatīvas, adresāta e-adreses esamības pārbaude, e-adreses konta pārvaldība.
E- adreses ieviešanas izmaksas daļēji tiks segtas no Eiropas Savienības fondu līdzekļiem, bet, lai jaunajiem risinājumiem pielāgotu Iedzīvotāju reģistra informācijas sistēmu, nepieciešami 15 tūkstoši latu. Ik gadu sistēmas uzturēšanai būtu nepieciešami 1500 lati.