Visu ceļu tīklu Latvijā nevar uzturēt perfektā stāvoklī un jāsāk ar prioritātēm – galvenie ceļi, tad reģionālie ceļi, kas savieno novadu centrus, pēc tam pakāpeniski visu pārējo, atzina satiksmes ministrs Anrijs Matīss.
Sarunā ar Latvijas radio viņš norādīja, ka ceļu uzlabošana ir jāprioratizē – nevar visus ceļus labot vienādi, jo tam valstij nepietiks naudas. Ministrs arī norādīja, ka jāveic strukturālas izmaiņas ceļu uzturēšanas uzņēmumos un pieļāva, ka kāda no struktūrām varētu tikt privatizēta.
Tāpat liela prioritāte ir dzelzceļš – divi būtiski uzdevumi šajā nozarē ir Rail Baltica un dzelzceļa elektrifikācija. Ministrs kā veiksmīgas novērtēja notikušās uzņēmuma Pasažieru vilciens sarunas ar spāņu uzņēmumu CAF par iespējamo mierizlīgumu. DB jau vēstīja, ka līdz 8. martam norisināsies pārrunas par vilcienu iepirkumu, un, ja tās būs veiksmīgas, pirkums notiks.
Runājot par nacionālo aviokompāniju airBaltic, ministrs apliecināja, ka sarunas ar potenciālajiem investoriem notiek, bet, lai šīs sarunas veiksmīgi noslēgtos, jāizdara daudz darba pašas kompānijas sakārtošanā. Sarunā ar DB A. Matīss norādīja, ka airBaltic rstrukturizācijas plāns veiksmīgi tiek pildīts, bet uz EK iebildumiem ir sagatavotas atbildes.
Izskanējušo piedāvājumu iestāties partijā Vienotība, ministrs vērtēšot ļoti nopietni. A. Matīss uzsvēra, ka līdz šim nav bijis nevienā partijā un vēlas piedāvājumu izvērtēt, jo lēmumu šādā nopietnā jautājumā dažās dienās pieņemt nav iespējamas.
Db.lv jau vēstīja, ka aizvadītās nedēļas beigās A. Matīss tika iecelts amatā. Par A. Matīsu nobalsoja 73, tostarp ZZS un Saskaņas centra deputāti, bet pret nobalsoja 12 nacionālās apvienības pārstāvji.
Nacionālā apvienība VL-TB/LNNK kategoriski atteicās atbalstīt A. Matīsu, atsaucoties uz būtiski citādu redzējumu par satiksmes nozares prioritātēm un neapmierinātību ar viņa līdzšinējo darbību valsts sekretāra amatā. Tostarp NA minēja nebeidzamo pasažieru vilcienu iepirkumu un neveiksmīgos lēmumus saistībā ar airBaltic.