Sanjarmirza Abduvalievs ir students no Uzbekistānas, kurš studē Biznesa augstskolas Turība Starptautiskā tūrisma fakultātes 4. kursā. Paralēli studijām augstskolā viņš atvēris ēdināšanas uzņēmumu – Šašliku centrs.
No studiju uzdevuma līdz reālam uzņēmumam
Esmu no Taškentas, pēc drauga rekomendācijas nolēmu studēt Rīgā, un šobrīd rit jau ceturtais gads. Maijā ceru pabeigt bakalaura studijas un iestāties maģistrantūrā, šoreiz gan izvēlēšos uzņēmējdarbības vadību, nevis tūrismu, jo vēlos pilnveidot savas zināšanas uzņēmējdarbībā, lai nākotnē varētu paplašināt biznesu, izveidojot Rīgā vēl citas kafejnīcas.
Studiju ietvaros tika dots uzdevums – izveidot biznesa plānu, pareizāk sakot, iespējamo biznesa projektu. Izlēmām, ka veidosim biznesa projektu – ēdiena piegādi Rīgā, uzsvaru liekot uz tradicionālajiem uzbeku ēdieniem. Veidojot šo projektu teorijā, aizrāvāmies, sapratām, ka tas ir ļoti interesanti, un, izlēmām pamēģināt to realizēt dzīvē.
Piegāde un kafejnīca
Kopā ar brālēnu nodibinājām uzņēmumu SIA Bitrois un atvērām Šašliku centru Avotu ielā, kas piedāvā gan ieturēt maltīti uz vietas, gan pasūtīt ēdienu ar piegādi. Darbojamies jau vairākus mēnešus, šobrīd cilvēki lielākoties izvēlas ieturēties uz vietas, taču arī par pasūtījumu trūkumu piegādei nevaram sūdzēties. Domāju, ka, iestājoties siltam laikam, klientu skaits pieaugs, jo šašliks tomēr ir sezonāls ēdiens.
Uzņēmums nav liels, tāpēc pagaidām neesam meklējuši papildu investīcijas, iztiekam ar pašu iekrāto starta kapitālu, iespējams, paplašinoties būs jāpadomā, kā piesaistīt papildu līdzekļus. Zināmā mērā mums paveicās, jo vietā, kurā atvērām kafejnīcu, iepriekš bija ēdināšanas uzņēmums, tāpēc bija nepieciešami daudz mazāki ieguldījumi.
Uzņēmuma dibināšana Latvijā – ātra un vienkārša
Jāsaka, ka salīdzinājumā ar Uzbekistānu, Latvijas likumdošana ir ļoti pretimnākoša, un nav jāsaskaras ar lielu birokrātiju, lai nodibinātu uzņēmumu. Uzņēmuma dibināšana notiek ļoti ātri, bez liekiem apgrūtinājumiem, turklāt gan Uzņēmumu reģistrā, gan Pārtikas un veterinārajā dienestā strādā ļoti atsaucīgi cilvēki, kuri sniedza padomu un paskaidroja tās lietas, kas mums nebija skaidras. Mums paskaidroja, kādi nosacījumi jāievēro ēdināšanas uzņēmumam u.tml.
Līdzšinējās darbības laikā esam sapratuši, cik liela nozīme ir reklāmai un sociālajiem tīkliem.
Īsts uzbeku plovs
Uzņēmums pagaidām ir neliels, personāls, kas strādā ar klientiem, runā vairākās valodās, tāpēc varam apkalpot gan vietējos, gan ārzemniekus. Tā kā klientiem piedāvājam austrumu virtuvi, īstu uzbeku plovu un dažāda veida šašlikus, pavāri ir no Uzbekistānas.
Apzinājos, ka uzsākt uzņēmējdarbību svešā valstī, ir liels risks, tomēr uzdrošinājos to darīt, kādreiz taču vajag arī riskēt! Nevajag sēdēt bezdarbībā, lai arī kur cilvēks atrodas.
Atšķirties no konkurentiem
Nākotnē ceru attīstīt uzņēmējdarbību, atverot vēl vairākas kafejnīcas ar šādu pašu nosaukumu. Lai gan šobrīd Rīgā ir pietiekami liela konkurence, proti, ir vairākas vietas, kuras piedāvā uzbeku virtuvi, uzskatu, ka, piedāvājot klientiem ko īpašu un atšķirīgu, konkurence netraucē. Visi var strādāt, netraucējot cits citam, jo katram ir mazliet atšķirīgāks virziens.