Skandināvijas lidsabiedrība Scandinavian Airlines (SAS) gada otro ceturksni noslēgusi ar peļņu 371 miljonu Zviedrijas kronu (55,32 miljonu ASV dolāru) apmērā, tādējādi pārtraucot deviņus mēnešus ilgo zaudējumu periodu.
Lidsabiedrības pamatdarbības peļņa, izslēdzot ienākumus no nekustamo īpašumu pārdošanas, gada otrajā ceturksnī bija 137 miljona Zviedrijas kronu (aptuveni 25 miljoni ASV dolāri) apmērā.
Lidsabiedrība, kuras daļas pieder Zviedrijas, Norvēģijas un Dānijas valdībām, pēdējo gadu laikā ieviesusi dažādas izdevumu samazināšanas programmas, tomēr kopš 2007. gada nav strādājusi ar gada peļņu.
Aviokompānija norāda, ka vājas pasaules ekonomiskās tendences un augstās degvielas cena ietekmējušas tās rezultātus, taču piecus miljardus Zviedrijas kronu (aptuveni 723,1 miljonu ASV dolāru) lielā taupības programma sākusi dot pozitīvus rezultātus, kas turpināsies arī gada otrajā pusē.
«Neskatoties uz neapmierinošo ienākumu līmeni, mēs redzam, ka mūsu stratēģija sāk ģenerēt rezultātus. Relatīvi augstā degvielas cenas ir liels izaicinājums visai aviācijas nozarei,» sacīja SAS izpilddirektors Rickards Grustafsons (Rickard Grustafson).
Šogad Skandināvijas aviokompānija iecerējusi atvērt 38 jaunus maršrutus, bet nākamo gadu laikā papildināt savu lidmašīnu skaitu ar 60 jauniem gaisa kuģiem. Tāpat lidsabiedrība ieplānojusi aizstāt vecākās lidmašīnas McDonnell Douglas MD-80 un Boeing 737 Classic ar modernākām Airbus A320 un Boeing 737 NG, kā arī sākt izmantot Airbus A320neo.
Izdevumu samazināšanas programmas uzsākušas arī lidsabiedrības Lufthansa, IAG un Air France-KLM. Grūtības ir arī zemo cenu aviokompānijām, vēsta Reuters. Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair ziemas sezonā plāno pārtraukt lidojumus ar 80 gaisa kuģiem, bet easyJet samazinās lidojumu skaitu no un uz Spānijas galvaspilsētu Madridi.
Db.lv jau rakstīja, ka pērn airBaltic zaudējumi sasnieguši jaunus rekordus – 83,6 miljonus latu. To pamatā, saskaņā ar Satiksmes ministrijas skaidroto, bija tirgus situācijai neatbilstošs biznesa modelis un virkne tiesvedību.
Laika posmā no 2012. gadā līdz 2016. gadam iecerēts īstenot airBaltic ReShape plānu, kura izpildes rezultātā aviokompānijai vajadzētu ietaupīt 330 miljonus latu, bet spēju pelnīt atjaunot jau 2014. gadā. Tāpat Satiksmes ministrija norādījusi, ka 2012. gadā airBaltic zaudējumiem vajadzētu samazināties līdz 38 miljoniem latu.