Foto

Sākam biznesu: Piesakās biznesa atbalsta programmā un izveido savu modes salonu

Anda Asere,25.03.2014

Jaunākais izdevums

Doma par savu modes salonu Barbarai Brodelei bija jau sen, beidzot viņa to ir piepildījusi, vienuviet piedāvādama pēc sava dizaina šūtus tērpus un mammas gleznas.

«Es zināju, ka reiz man būs savs salons, man tikai vajadzēja «īsto» laiku,» saka Barbara Brodele, modes un mākslas salona B līdzīpašniece. Viņa modes biznesā ir jau no 17 gadu vecuma – pēc Vieglās rūpniecības tehnikuma modelētāju nodaļas absolvēšanas viņa sāka strādāt pie Latvijā leģendāras modes mākslinieces Asnātes Smelteres. Nesen Barbara uzzināja par Hipotēku bankas (tagad – Altum) programmu Lec biznesā! un biznesa idejas pieteikuma termiņš spiedis ne vien vēlēties, bet arī pieņemt lēmumu patiešām īstenot savu ieceri. Taču jaunā uzņēmēja atzīst, ka izveidot savu uzņēmumu bijis diezgan grūti. Biznesa plāna izstrādei veltīts pusgads un aizņēmuma iegūšana prasījusi daudz nervu. «Bankas atbalsta, bet strikti izvērtē pieteikumus,» viņa saka. Papildu izaicinājums ir tas, ka Barbara ir strādājoša mamma, un viņas vīrs ir sportists, kurš spēlē Vācijas klubā. «Sports ir viņa būtība. Es gribēju, lai viņš realizē savu sapni. Nevēlējos viņam akli braukt līdzi, gribēju piepildīt savu sapni, nolēmu palikt un dibināt uzņēmumu,» stāsta Barbara.

Iepazīstas ar auditoriju

Pirmie mēneši, kamēr uzņēmumam ir mazs apgrozījums, esot grūti, turklāt pašā sākumā nebija zināms, ko īsti pircējas varētu vēlēties. «Mēs atvērām salonu ļoti neērtā mēnesī – janvārī, kad Jaungada balles ir beigušās un arī ziemas mēteļi jau ir nopirkti, un nezinājām, ko īsti piedāvāt,» stāsta Barbara. Situāciju uzņēmēja atrisināja, izvēloties no visa pa drusciņai – kokteiļkleitas, ikdienas kleitas un kostīmus, mēteļus, kā arī sniedzot iespēju izgatavot tērpus pēc individuāla pasūtījuma. Salons strādā vien pāris mēnešus, un pagaidām Barbara to uzskata par iepazīšanās laiku ar auditoriju. Viņa pieņem, ka ir cilvēki, kuri neienāk salonā, jo domā, ka cenas ir ļoti augstas. «Jā, te ir smalka produkcija, bet par demokrātiskām cenām,» viņa uzskata. Salonā B kleitas maksājot no 65 eiro, izejamie tērpi – no 115 eiro, bikses – no 65 eiro. Savukārt, pasūtot tērpu individuāli, cena pieaug aptuveni par 15%. «Tad cilvēks ir pārliecināts, ka apģērbs ideāli derēs. Katrai dāmai ir sava problemātiskā zona, ko vēlamies noslēpt, bet ar gatavo apģērbu to īsti nevar. Daudz kas mainās, vienu centimetru palaižot vaļīgāk vai ieņemot,» saka Barbara.

Meklē kompromisu

Barbara veido tērpu dizainu, bet tas nākot grūti, jo jāsaskaras ar dažādiem ierobežojumiem – finansēm, tehniskajām iespējām, turklāt prātā grozoties domas par reklāmu un dažādām sadzīviskām niansēm. «Grūti ļauties iedvesmai, kad jādomā par visām šīm lietām. Jāatrod kompromiss,» viņa saka. Audumus, ko izmanto tērpu izgatavošanā, uzņēmums iepērk Latvijā no kompānijām, kas piedāvā Spānijas un Vācijas drānas. Iecerēts ir braukt uz ārzemju izstādēm un iepirkt audumus, bet tas varētu būt vēlāk, kad finansiālā situācija to atļaus. «Tas būs tālākā nākotnē,» saka Barbara. Viņa uzsver, ka šobrīd izvēle notiek rūpīgi, pārbaudot, kas notiek ar audumu, ja sieviete nēsā rokassprādzi vai rokaspulksteni – vai neaizķers diegus utt. Tāpat uzņēmēja vēro, kā tērps «uzvedas», kad to izmazgā un izgludina. «Mēs esam atbildīgi par to, kā apģērbs kalpos. Mūsu mērķis – lai kostīmu varētu nēsāt vismaz piecus gadus. Būsim godīgi – tas, ko piedāvā importa preču veikali, ir kostīms vienai sezonai,» viņa spriež.

Dažos eksemplāros

Meklējot kaut vai kokteiļkleitiņu, lai aizietu uz teātri, sievietēm mēdz rasties problēmas, novērojusi Barbara. Viņa uzskata, ka tas ir saistīts ar lielo importēto apģērbu īpatsvaru, kuru kvalitāte, pēc viņas domām, esot zema.

Taču jau pirmo salona darbības mēnešu laikā viņa ir pārliecinājusies, ka ir sievietes, kas augstu novērtē kvalitāti, bet daļa cilvēku skatoties tikai uz cenu. «Nopērkot lētāku apģērbu, pēc kāda laika esi spiests pirkt atkal un rezultātā pārmaksā. Mazāk ir vairāk – labāk kvalitatīvu apģērbu mazākā skaitā nekā nekvalitatīvu un vairāk,» tāda ir viņas pārliecība. Runājot par Latvijas modes māksliniekiem, Barbara teic, ka viņu tērpi galvenokārt atbilstot jauniešu gaumei, bet viņai pašai tuvāks esot elegantais stils. Barbara stāsta, ka pārsvarā visus tērpus piedāvājot, maksimums, divos eksemplāros, bet kokteiļkeitas un izejamos tērpus – vienā eksemplārā. «Sievietes ir priecīgas, ka te nav masveida produkcijas, jo daudzas zina, ko nozīmē, ka, aizejot uz kāzām vai izlaiduma balli, pretī nāk sieviete tādā pašā kleitā.

Tas ir nepatīkami. Mēs katrai sievietei ļaujam justies īpaši. Individuālā šūšana nodrošina, ka tērps tiek pielāgots tieši viņai, neviens cits to nav laikojis un nekad arī neuzvilks šo tērpu,» viņa saka. Tiesa, tas produktu sadārdzina. Uzņēmēja teic, ka pagaidām necer uz peļņas gūšanu un galvenais ir darboties, nodrošināt darbiniekiem algas, samaksāt par nomu un nodokļus.

Lielas ambīcijas

Vaicāta, cik lielas ir viņas ambīcijas, Barbara teic, ka tās ir lielas. «Es nāku no ģimenes, kur cilvēkiem ir lielas ambīcijas. Mana vecāmāte Anna Brodele padomju laikā bija pazīstama rakstniece, vecaistēvs 30 gadus bija izglītības ministrs. Mana mamma ir māksliniece, tētis bija aktieris, ilgus gadus vadīja Latvijas radio raidījumu. Es tādā vidē esmu augusi, interesē māksla.

Man jau deviņos gados bija personālizstāde pamatskolā, biju daudzu konkursu laureāte. Cilvēku figūras ir mana kaislība, varu acīm ciet uzzīmēt cilvēka figūru, – pat no pēdām uz augšu,» viņa norāda.

Ar laiku uzņēmums ir iecerējis piedāvāt savu produkciju arī ārvalstīs, piemēram, Vācijā. Tāpat Barbara sapņo ar saviem tērpiem iekļūt arī kādā Krievijas modes salonā. «Esmu novērojusi, ka krievu publikai šis stils ļoti patīk. Taču pagaidām ir jānostiprinās Latvijā,» teic uzņēmēja. Viņa spriež, ka piedāvāt apģērbus tik mazā tirāžā ārzemēs visdrīzāk būtu neiespējami. Tad uzņēmumam būtu jāmaina koncepcija un, iespējams, jāveido sadarbība ar kādu Latvijas ražotāju, lai varētu piedāvāt apģērbu lielākā apjomā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan pasūtīt individuāli šūtus uzvalkus, gan iegādāties jau gatavus.

Ideja par salona atvēršanu uzņēmuma īpašniekiem bijusi jau kādu laiku. Sākotnēji uzņēmums plānoja nodarboties tikai ar individuāli šūtiem apģērbiem un apaviem, nodrošinot, ka klientu vizītes būs individuālas, slēgta tipa un veltītas konkrētajam cilvēkam.

"Sapratām, ka Latvijā auditorija ir mazliet citādāka, tāpēc nolēmām kļūt pieejamāki," atzīst BG Suits vadītāja Sandra Lipora. Līdz šim uzņēmums piecus gadus darbojās Blaumaņu ielā.

"Šeit esam atvērušies kā salons un veikals ar jau gatavo kolekciju, ar kuru pārkāpām saviem principiem, iedomām, ka visu šūsim tikai pēc cilvēka izmēriem. Sapratām, ka cilvēki mūsdienās ir steidzīgi, apģērbs ir nepieciešams ātri un uzreiz. Sākām ar krekliem, tad sekoja arī gatavās kolekcijas apavi, kuru dizainu arī paši veidojām, sadarbojoties ar apavu zīmolu WIMS. Visus apģērbu dizainus esam veidojuši paši, gājuši tam cauri – kvalitātes kontrolei mūsu darbinieki ir nēsājuši visu, sākot no zeķēm, lai saprastu, vai klientiem būtu ērti valkāt," stāsta S.Lipora.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Bonbon Shoes plāno izveidot arī vīriešu apavu kolekciju

Kristīne Stepiņa,18.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dāmu salons "Bonbon Shoes", kas diktē apavu modes tendences, paplašina pārdošanā esošo apavu zīmolu klāstu un piedāvā šīs sezonas aktualitāti - iešļūcenes ar slēgtu vai atvērtu purngalu jeb babušas un mulles.

Šobrīd salonā var iegādāties 11 dažādu zīmolu apavus, populārākie no tiem ir "Pedro Garcia", "Chie Mihara" un "Pura Lopez". Šie spāņu zīmoli ir iekļauti veikala sortimentā jau 13 gadus, kopš pašiem tā pirmsākumiem. Drīzumā "Bonbon Shoes" kolekciju papildinās jauns apavu zīmols "Pretty Ballerinas," sola veikala saimniece Jana Lindberga.

Tām dāmām, kuras vēlas šavasar būt īpaši stilīgas, J. Lindberga iesaka izvēlēties mulles un babušas. "Šos apavus, kas iemieso sevī bezrūpību un atbrīvotāku dzīves stilu, var valkāt arī kopā ar biznesa apģērbu. Ja sieviete grib trāpīt modes naglai uz galvas, tā būs īstā izvēle," vērtē apavu modes eksperte.

Viņa stāsta, ka maija otrajā nedēļā, kad veikals vēris durvis pēc dīkstāves, bijis necerēti liels pircēju pieplūdums. "Šurp plūda sieviešu bari, bija arī tādas dāmas, kuras iegādājās vairākus kurpju pārus. Krīzes laikā, sēžot mājās, nervi bija pazaudēti un nauda ietaupīta, tāpēc dāmas vēlējās sevi apbalvot par izturību un iepriecināt, iepērkoties," secina "Bonbon Shoes" zīmola radītāja, atzīstot, ka gadu gaitā iegūto pastāvīgo klientūru īpaši novērtējusi COVID-19 pandēmijas laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Biznesa vieta: Avotu iela kļuvusi par kāzinieku magnētu

Linda Zalāne,17.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Avotu ielu Rīgā pavisam noteikti varētu pārdēvēt par kāzu ielu, jo nelielajā ielas posmā no Čaka līdz Lāčplēša ielai cits citam blakus atrodas seši kāzu saloni.

Faktam, ka vienā ielā līdzās pastāv tik daudz vienas specializācijas salonu ir gan plusi, gan mīnusi. Lielākās ieguvējas ir klientes, proti, sievietes, kuras nolēmušas nolūkot kāzu kleitu, jo, iegriežoties Avotu ielā, iespējams koncentrētā veidā apskatīt plašu sortimentu dažādās cenu kategorijās un izvēlēties sev tīkamāko. «Klientēm ir ļoti ērti, it īpaši tām, kuras atbraukušas no citas pilsētas ar mērķi vienā dienā atrast kāzu kleitu. Viņām nav «jāskraida» pa pilsētu meklējot salonus, jo, atnākot šeit, viss ir vienuviet. Šādu praksi, ka vienā ielā atrodas vairāki kāzu saloni, redzēju arī ASV,» stāsta kāzu salona Pērle īpašniece Diāna Svetlova. Pirms astoņiem gadiem viņas salons šeit bijis viens no pirmajiem. Pie ilgdzīvotājiem pieskaitāms arī salons Jūlija, kas esot bijis celmlauzis. Lielākā daļa Avotu ielas kāzu salonu strādājot jau ilgus gadus, bet netrūkstot arī tādu, kas izmēģina savu varēšanu, paļaujoties uz «specializētās» ielas slavu, taču pēc laika durvis ver ciet. Iemesls ir lēmums salonu atvērt kādā citā Rīgas rajonā vai arī nespēja izturēt milzīgās konkurences slogu, atzīst DB aptaujātie kāzu salonu īpašnieki. «Vienu brīdi šeit bija vēl vairāk šādu veikalu. Šķiet, – desmit. Patlaban ar esošajiem ir gana. Negribētos, lai šeit uzrastos vēl kāds, jo konkurence ir sīva. Katrs klientus piesaista ar savu sortimentu un cenām, bet kopumā dzīvojam draudzīgi,» atzīst D. Svetlova. Piemēram, ja kliente Pērlē esot noskatījusi kleitu, bet blakus esošajā salonā plīvuru, tad abu uzņēmumu īpašnieces sadarbojoties un abas preces ļaujot uzmērīt vienā salonā. Runājot par pieprasījumu, aptaujātās kāzu salonu saimnieces atzīst, ka pēdējā gadā vērojama lielāka pircēju aktivitāte. Iespējams, tāpēc, ka pagājušā gada skaitlī bijis 13, kas daudziem asociējas ar ķibelēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Materiālzinātnes un lietišķās ķīmijas fakultātes Dizaina tehnoloģiju institūta (DTI) topošo apģērba dizaineru tērpu skatē Ķīpsalas pavasaris 2017, kas 26. aprīlī notika RTU Dizaina centrā Ķīpsalā, triumfēja studentu radošums un darba kvalitāte, informē RTU.

Šogad tradicionālās bakalaura profesionālo studiju programmas «Materiālu tehnoloģija un dizains» apģērbu dizaina specializācijas studentu darbu skatē, kuras temats bija «Baltija», piedalījās divdesmit viena 3. un 4. kursa studente. Viņas tērpu kolekcijas izstrādājušas pieredzējušu RTU DTI mācībspēku vadībā.

Skates noslēgumā balvas studentēm pasniedza gan uzņēmumu pārstāvji, gan RTU mācībspēki. Valsts eksaminācijas komisijas priekšsēdētāja SIA «Solution» valdes locekle Ginta Ozoliņa balvu par kvalitatīvu izpildījumu un radošu pieeju pasniedza divām topošajām modes māksliniecēm – 3. kursa studentei Ilzei Grickus (kolekcija «Rezonanse») un 4. kursa studentei Lienei Siliņai («Kolekcija Nr. 2»).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada augusta vidū Babītes pagasta Piņķos durvis vērs modes zīmolu outlet jeb, latviskojot saskaņā ar Valsts valodas centra norādēm, zīmolpreču izpārdošanas ciemats "Via Jurmala Outlet Village". Baltijā šis būs pirmais outlet ciemats zem klajas debess, saskaņā ar attīstītāja vīziju - pilsēta pilsētā.

"Via Jurmala Outlet Village", kura raksturīgā iezīme, raugoties no dizaina viedokļa, ir Vidusjūras stila ēkas un ieliņas, visa gada garumā apmeklētājiem tiks piedāvāts iegādāties pasaulē populāru zīmolu iepriekšējo sezonu un outlet konceptam īpaši veidotu kolekciju preces.

"Via Jurmala Outlet Village" mārketinga vadītāja Anna Žigalova biznesa portālam db.lv stāsta: "Skatāmies uz tirgu, kurā jau darbojas esošie spēlētāji. Mēs varam tikai to pārdalīt, paņemt kādu tirgus daļu ar izdevīgāku piedāvājumu." Šobrīd uzstādīts 15% relatīvās (starp definētiem konkurentiem) tirgus daļas mērķis pirmajos divos gados.

"Via Jurmala Outlet Village" tiks attīstīts divās kārtās. Pirmajā kārtā ir ieguldīti 27 miljoni eiro. Otrās kārtas koncepts vēl tiek izstrādāts, saskaņojot ar potenciālo nomnieku vēlmēm, tādēļ plānotais investīciju apjoms vēl tiek rēķināts. Vaicāta, kad varētu sākties otrās kārtas attīstība, A. Žigalova teic, ka saskaņā ar šā brīža plāniem vismaz pusotru gadu plānots veltīt uzmanību pirmajai kārtai un pēc tam pievērsties tālākai attīstībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības parkā Alfa 27.novembrī atvērts Baltijas valstīs pirmais apavu un somu salons KAZAR, teikts paziņojumā medijiem.

Rīgas veikala sortimentā ir pieejama aktuālās sezonas sieviešu un vīriešu apavu kolekcija, somas, maki, jostas un šalles.

Par godu KAZAR salona atklāšanai tirdzniecības parkā Alfa ir skatāma izstāde 100 gadi rokassomu modē, kura ir veltīta rokassomu modes vēsturei pēdējo simts gadu laikā un kurā eksponēti modeļi no Eiropā lielākās vintāžas rokassomu kolekcijas, kā piemēram, viena no pirmajām izcila modes dizainera Karla Lagerfelda izstrādātajām rokassomiņām, slavenā Austrijas uzņēmuma Petit Point gobelēna rokassomiņa, XIX un XX gadsimta mijā adītas rokassomiņas un daudzi citi vēsturiski nozīmīgi modeļi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FOTO: Latvijas bērnu apģērbu zīmols Leny Tomy Factory šūs arī pieaugušajiem

Monta Glumane,19.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas bērnu apģērbu zīmols Leny Tomy Factory nākamā gada vasarā plāno piedāvāt svētku apģērbus arī bērnu māmiņām un jaunietēm. Pēc zīmola radītājas Lienes Andersones domām, tā būs liela uzdrošināšanās, jo prasības pieaugušo apģērbam ir citādākas. Tomēr pieaugušie par savu apģērbu ir gatavi maksāt vairāk, jo, piemēram, iegādāto kleitu varēs uzvilkt vairākas reizes atšķirībā no bērna apģērba, kas ātri kļūst par mazu.

Ideja radusies pirms vairākām sezonām, ņemot vērā pieprasījumu pēc izlaiduma kleitām 9. un 12. klašu jaunietēm. «Pie mums salonā vēršas arī bērnu māmiņas, kuras norāda, ka vēlētos sev līdzīgus svētku tērpus kā viņu bērniem. Tērpu kolekcijas audumi, kurus regulāri pasūtām Parīzes izstādē, ir piemēroti gan bērnu, gan pieaugušo apģērbam. Esam nolēmuši 2019.gada pavasara - vasaras kolekcijā piedāvāt apģērbu modeļus arī pieaugušajiem, un, domājot par māmiņām un meitiņām, centīsimies izstrādāt arī saskaņotus tērpus,» stāsta zīmola īpašniece un radītāja L. Andersone.

Zīmols Leny Tomy Factory tika izveidots 2008.gada augustā un šogad svin savu desmito pastāvēšanas gadu. «Man piedzima trešais bērns, dēls Tomass un ar trīs dienu starpību manai brāļa sievai - meitiņa Lenija. Ar Lenijas mammu runājām par to, ko var vai nevar Latvijā nopirkt bērniem, kā mēs viņus ģērbjam, kas mums patīk. Es ievēroju, ka 2008. gadā, salīdzinot ar 90.gadiem, piedāvājumā nekas daudz nav mainījies – mazuļu drēbītes un sedziņas ir vienveidīgas, salīdzinoši mazā izvēlē. Tā mums radās ideja, ka mēs pašas varētu kaut ko ražot bērniem. Vārds pa vārdam līdz nolēmām izveidot Leny Tomy Factory. Tas bija diezgan spontāns lēmums, bet ļoti aizraujošs un interesants. Lenija un Tomass bija pirmie modeļi, kuriem visi tērpi tika šūti un pielaikoti,» uzņēmuma pirmsākumus atceras L.Andersone.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svētku tērpus šobrīd pērk biežāk nekā nomā, pasākumi kļūst arvien vienkāršāki, greznas vakarkleitas tiek vilktas daudz retāk; biznesu sekmē valsts simtgades svinības.

Tērpu nomā sevi pieteikuši uzņēmumi, kas piedāvā klasiskos apģērbus – uzvalkus, frakas un vakarkleitas, kā arī drēbes un aksesuārus dažādiem tematiskajiem pasākumiem. Klientu netrūkst ne vieniem, ne otriem – uzvalkus un smokingus pārsvarā iznomā kungi, kuri dodas darījuma braucienos, sava tirgus niša ir arī tematisko ballīšu un vintage apģērbu nomas pakalpojumiem.

Viens no pirmajiem uzņēmumiem, kas sāka biznesu tērpu nomas jomā, ir salons 7. Avēnija, kas šajā segmentā darbojas jau 22 gadus. «Tirgus nav pārāk piesātināts, daudzi nomas pakalpojumu sniedzēji atver savus uzņēmumus un diezgan ātri tos aizver, jo Latvijā pieprasījums pēc tērpu nomas nav pārāk liels,» atzīst 7. Avēnijas īpašniece Velga Bremze. Pēc viņas domām, biznesa veiksme ir atkarīga no nomas piedāvātā tērpu sortimenta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar optikas salonu tīkla Metropole īpašnieku Jāni Kossoviču

Lelde Petrāne,12.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild optikas salonu tīkla Metropole īpašnieks Jānis Kossovičs. «Uzņēmums, kas balstās uz ģimenes vērtībām. Īsts ģimenes uzņēmums. Uzņēmumus, kas balstās uz cilvēcīgajām vērtībām. Biznesu rada un veido cilvēki, ar kuriem strādāju,» tā savu uzņēmumu raksturo J. Kossovičs. 23 optikas saloni Metropole izvietojušies 18 Latvijas pilsētās.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Interjera salona Krassky līdzīpašnieks: Vienmēr visu nopelnīto esam ieguldījuši atpakaļ uzņēmumā

Linda Zalāne,05.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interjera salons Krassky desmit gados strauji audzis, tagad fokusējas uz jaunākajām, īpaši izmeklētām un ilglaicīgām lietām, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Ik gadus esam likuši klāt kādu preču grupu. Pašlaik mums ir pilns klāsts, kas nepieciešams mājas vai biroja interjeram,» stāsta interjera salona Krassky līdzīpašnieks Aigars Zelmenis. Tas, viņaprāt, salonu padara par samērā unikālu spēlētāju pašmāju tirgū, jo «portfelis, ar ko strādājam, ir plašs un arī Eiropā nav daudz salonu, kas var ar tādu lepoties.» Uzņēmuma apgrozījums no 2009. gada līdz 2013. gadam ir četrkāršojies, bet 2014. gadā to ir izdevies palielināt līdz 4,7 miljoniem eiro. SIA Krassky iekļauts Dienas Biznesa un Lursoft veidotajā Gazeļu sarakstā.

Pilns spektrs

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dāmu modes salons Madam Bonbon atklājis savu pirmo apavu līniju - kurpes ar nosaukumu Madam Bonbon. Pēc SIA Madam Bonbon pasūtījuma tās izgatavo ražotne, kas nodrošina pasūtījumus arī Eiropā atzinību guvušajam zīmolam Del Gardi, pastāstīja Madam Bonbon vadītāja Jana Ezeriņa.

Kā pirmās pircējām tiek piedāvātas klasiskas augstpapēžu lakādas laiviņas miesas krāsā ar fuksijas krāsas zolītēm, dodot modelim nosaukumu Stiletto No 1. Katra pāra iekšzoli un pamatni rotā Madam Bonbon iniciāļi.

Apavu līnijas izveidē ieguldīti 10 000 eiro uzņēmuma līdzekļu, ko plānots atpelnīt gada laikā, ziņo LETA.

Vispirms Latvijas tirgum izgatavoti pirmie 25 pāri. Potenciālajām pircējām pasākuma laikā bija iespēja kurpes uzlaikot un pasūtīt. Kurpju piegāde paredzēta 2 nedēļu laikā. Viena apavu pāra cena ir 249 eiro.

Apavi iegādājami tikai Madam Bonbon salonveikalā Alberta ielā 1 Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korejiešu SsangYong ar jaunu sparu meties laist tautās jaunus krosoverus, no kuriem pilsētas kompaktais censonis Tivoli ir ne tikai svaigākais, bet arī iekārojamākais izstrādājums

Jāatgādina, ka pirms pašmāju dižķibeles SsangYong zīmols bija gana labi pazīstams arī Latvijā, par spīti vienkāršajam un, var pat teikt, neglītajam dizainam. Piemēram, 2007./2008. gadā uz tā brīža vispārējās līksmības un šķietamas pārticības fona arī SsangYoung markas apvidniekiem bija savi pircēji. Prieka mirklis gan bija gaužām īss, jo globālās krīzes ietekmē 2009. gadā SsangYong pats stāvēja uz sabrukuma sliekšņa, un diez kā būtu izvērtusies kompānijas tālākā nākotne, ja korejiešu ražotāju nebūtu nopircis indiešu gigants Mahindra & Mahindra Limited.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Ja pircēja uzdevums ir tikt pie salīdzinoši lēta pilsētas auto un akūto vajadzību sarakstā ir priekšpiedziņa, benzīnmotors komplektā ar automātisko pārnesumkārbu, Tivoli ir pareizais pirkums. Vienīgā obligātā prasība, – pircējam jābūt apveltītam ar drosmi pamēģināt kaut ko jaunu. Kas atiecas uz Tivoli dizainu, tas ir kļuvis krietni labāks, nekā bija iepriekšējo gadu SsangYong, piemēram, uz apvidnieka Actyon vai lielā minivena Urodius fona Tivoli ir īsts skaistulis, tomēr Tivoli pilsētiņa Itālijā, no kā aizgūts modeļa nosaukums, gan ir ievērojami skaistāka. No otras puses, Nissan Juke daudzi vēl aizvien uzskata par neglīteni, taču tas nav traucējis tirdzniecības rezultātiem. Pats galvenais, ka tehniski un visādi citādi Tivoli ir tipisks krosoveru saimes produkts, kas apveltīts ar visām vajadzīgām prasmēm un dotumiem, lai sacenstos ar Nissan Juke & Co. Saviem izmēriem tam ir ērts salons četriem pasažieriem. Otrajā rindā varēs bez bailēm ielocīties arī garāka auguma pasažieri, un viņu galvas nedursies griestos. Negaidīti ērti ir priekšējie sēdekļi ar solīdu sānu noturību. Arī 423 litru lielais bagāžas nodalījums ir pieskaitāms pie pozitīvajām īpašībām. Vienīgi cietā plastmasa salona apdarē nav augstākā kaluma. Uz stūres rata uzvilktā ekoāda būs tik slidena, lai pēc vecās šoferu modes pirms brauciena nāktos saspļaut saujās, citādi jau pie pirmā pagrieziena Tivoli stūres rats var izšļukt no rokām. Toties var izvēlēties dažādu krāsu salikumus iekštelpas noformējumam, tostarp par papildu samaksu Tivoli virsbūvi var nokrāsot divos toņos. Šajā gadījumā jumts un sānu spoguļu korpusi tiek nokrāsoti citādi, nekā pārejā virsbūve. Ielūkojoties Tivoli cenas lapā, ir skaidrs, ka nekas uz šīs pasaules nav par velti. Bāzes modeļa cena ir 14 290 eiro, kas ir samērīga, bet ne pati zemākā cena starp savas klases brāļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iespēja apavu ražošanā varētu būt unikāls dizains un roku darbs; tieši pēdējā laikā vērojams jaunu apavu zīmolu uzplaukums, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Līdz 90. gadiem Latvijā apavu izgatavošana notika rūpnieciskos apjomos, bet līdz ar tautsaimniecības transformāciju viss mainījās, nozare faktiski izzuda. Pēdējos gados vērojams jauns tās uzplaukums, bet to drīzāk var saukt par amatniecību. Tirgū ir pārstāvēti vairāki vietējie apavu zīmoli – Elīna Dobele, SAZ, June9, Woolfers, Woolings, Žaime Sandals, Inch2, Del Gardi u.c. Sava zīmola apavus piedāvā arī tirgotāji, piemēram, pērn oktobrī dāmu modes salons Madam Bonbon atklāja savu pirmo apavu līniju. «Pēc astoņiem gadiem emocionāli šķita, ka esam gatavi savam apavu modelim, un bija piedāvājums to ražot, izdarīt to ātri un bez šķēršļiem. Piedāvājums sakrita ar tā brīža pieprasījumu un nekavējoties pieņēmām lēmumu,» saka J. Ezeriņa. Vienlaikus viņa atzīst, ka šis bija arī solis sabiedrisko attiecību labā, veidojot uzņēmuma publicitāti un tēlu. «Viena apavu līnija nekādā veidā nevar ietekmēt biznesu,» saka Jana Ezeriņa, SIA Madam Bonbon vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Jūrmalā atklās iepirkšanās un izklaides galeriju Korso

Ingrīda Drazdovska,13.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šo ceturtdien, 15. jūnijā, Jūrmalā, Jomas ielā, tiks atklāta iepirkšanās un izklaides galerija Korso; attīstītāji cer, ka tā būtiski papildinās pakalpojumu klāstu pilsētas iedzīvotājiem un viesiem

Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

«Man gribētos, lai Korso kļūtu par ģimenes atpūtas centru, kurš dzīvo ne tikai tūristiem, bet lai arī Jūrmalas pastāvīgie iedzīvotāji tajā varētu atrast kaut ko sev,» saka šī projekta attīstīšanas uzņēmuma SIA Ērgļi VT valdes locekle Svetlana Šemjakina. Tieši tāpēc lielākais izaicinājums un pat virsuzdevums ir panākt to, lai Jomas ielu ļaudis apmeklētu ne tikai saulainā laikā, aktīvajā pludmales sezonā, lai Korso būtu atraktīvs jebkurā gadalaikā. Turklāt vēl ir jārēķinās ar Jūrmalas publiku, kura ir prasīga un dažāda.

Tāpēc līdztekus pārtikas veikalam Sena bode, vairākiem pašmāju un starptautiskajiem modes zīmolu saloniem tajā atradīsies izklaides un izglītības centrs Zili brīnumi, neliels kino, kura operators būs Krievijas kompānija Star Cinema, kafejnīca Madam Brioš pirmajā stāvā un restorāns trešajā, kā arī dienas SPA salons. Pašlaik ir noslēgti 23 nomas līgumi un tirdzniecības centra telpu aizpildījums ir 100%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apkārt Latvijas Universitātes (LU) centrālajai ēkai Raiņa bulvārī kuplā pulkā sanākuši galvenokārt uz studentiem orientētu pakalpojumu sniedzēji, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

LU tuvumā kopēšanas un drukāšanas, kā arī diplomdarbu iesiešanas darbus iespējams veikt pat četrās vietās – Merķeļa drukas darbnīcā un Copy Expert, kas atrodas netālu no augstskolas Merķeļa ielā, kā arī Copy Pro un Merķeļa drukā, kas iemitinājušies vienā ēkā Raiņa bulvārī. Lētākas un ātrākas maltītes studentiem piedāvā LU blakus esošās kebabnīcas – Pakistānas kebabs Merķeļa un Tuk Tuk Express, bet tie, kuriem ir lielāka rocība, var ieturēties restorānā Forest. LU tuvumā ir vieta arī skaistuma kopšanai un vairošanai – salons Ekselence R, bet studentēm un viņu meitiņām krāsainus akcentus piedāvā modes mākslinieču Terēzes Gruntmanes un Ilzes Patmalnieces zīmola Zaza Couture veikaliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO: Imagehouse jaunā koncepta izveidē investēti vairāk nekā 300 tūkstoši eiro

Žanete Hāka,17.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas centrā no jauna atklāts interjera salons Imagehouse, informē uzņēmuma pārstāvji.

Tā izveidē ieguldīti vairāk nekā 300 tūkstoši eiro. Konceptveikala saimnieki ir Jānis Peide un Grēta Gorjučko.

«Mums šķita interesanti apvienot mūsu lielākās kaislības – interjeru un modi, un izveidot radošu telpu, kāda Latvijā līdz šim vēl nav radīta. Bieži ceļojot, redzam interesantus risinājumus – konceptus, kuri vienā vietā apvieno dažādas radošas nozares. Esam radījuši vietu, kas piedāvā radošu iepirkšanās pieredzi katram apmeklētājam – viens to atradīs interjerā, otrs modē, cits baudot mūsu dizaina vidi kafejnīcā,» stāsta konceptveikala saimnieks Jānis Peide.

«Jaunā koncepta radīšanas procesā visvairāk laika nācās veltīt tieši modei, jo līdzšinējā Imagehouse salonā tā netika pārstāvēta vispār. Mēs smēlāmies iedvesmu dažādās izstādēs, braucām uz modes showroomiem un būvējām attiecības ar pasaulē zināmiem zīmoliem, kas līdz šim Latvijā netika pārstāvēti vai nebija pazīstami vispār,» papildina Imagehouse saimniece Grēta Gorjučko.

Komentāri

Pievienot komentāru