Jaunākais izdevums

Latvijas iespēja apavu ražošanā varētu būt unikāls dizains un roku darbs; tieši pēdējā laikā vērojams jaunu apavu zīmolu uzplaukums, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Līdz 90. gadiem Latvijā apavu izgatavošana notika rūpnieciskos apjomos, bet līdz ar tautsaimniecības transformāciju viss mainījās, nozare faktiski izzuda. Pēdējos gados vērojams jauns tās uzplaukums, bet to drīzāk var saukt par amatniecību. Tirgū ir pārstāvēti vairāki vietējie apavu zīmoli – Elīna Dobele, SAZ, June9, Woolfers, Woolings, Žaime Sandals, Inch2, Del Gardi u.c. Sava zīmola apavus piedāvā arī tirgotāji, piemēram, pērn oktobrī dāmu modes salons Madam Bonbon atklāja savu pirmo apavu līniju. «Pēc astoņiem gadiem emocionāli šķita, ka esam gatavi savam apavu modelim, un bija piedāvājums to ražot, izdarīt to ātri un bez šķēršļiem. Piedāvājums sakrita ar tā brīža pieprasījumu un nekavējoties pieņēmām lēmumu,» saka J. Ezeriņa. Vienlaikus viņa atzīst, ka šis bija arī solis sabiedrisko attiecību labā, veidojot uzņēmuma publicitāti un tēlu. «Viena apavu līnija nekādā veidā nevar ietekmēt biznesu,» saka Jana Ezeriņa, SIA Madam Bonbon vadītāja.

Lielo izmēru apavu veikals Apavi 40+ piedāvā gatavos apavus no diviem Latvijas ražotājiem – SIA Vitas laiks un SIA Manels, kā arī informē pircējus, ka ir iespējama vīriešu apavu izgatavošana pēc individuāla pasūtījuma pie apavu izgatavotāja Gars S. «Daudzi ir pārsteigti, ka Latvijā ražo apavus un ka tos tādā klāstā var iegādāties, ka tie ir saprātīgā cenā. Protams, ir cilvēki, kuri Latvijā ražotus apavus uzskata par preci ar pievienoto vērtību, un, tos iegādājoties, tiek atbalstīts Latvijas mazais uzņēmējs, kā arī ir tādi, kuri izvēlas pirkt tikai ārzemju produkciju. Kādam Latvijas ražotāju izmantotā lieste ir viņu pēdām piemērota, citam – tieši otrādi,» saka Ilona Eizengrauda, Apavi 40+ līdz- īpašniece.

«Esam augšanas stadijā. Pieprasījums ir labs, atbilstoši mūsu spējām tos izpildīt, ir plašs pastāvīgo klientu loks,» saka apavu darbnīcas Elegants (SIA Rammus apavi) vadītājs Raimonds Burakēvičs. Elegants pārsvarā strādā pēc pasūtījuma. Pirms vairākiem gadiem Elegants piedāvāja gatavos apavus tirgošanai, bet tagad atkal darbnīca vairāk pievērsusies individuāliem pasūtījumiem.

Visu rakstu Uz priekšu ar dizainu un roku darbu lasiet 19. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Atdzīvina ražošanu

Linda Zalāne,28.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Wims izgatavo apavus vairākiem zīmoliem Latvijā, kā arī ir izveidojis savu apavu kolekciju jeb ražošanas līniju; daļa jau ir pieejama uzņēmuma mājaslapā

Viena no uzņēmuma īpašniecēm un idejas autorēm ir Sanita Avotiņa, kura pirms trīs gadiem pirmos soļus apavu ražošanā spēra kopā ar Ingu Sabovicu, izveidojot apavu zīmolu SAZ. «Šis zīmols tiek attīstīts vēl aizvien, mēs gatavojam divas kolekcijas gadā, kuras atrādām ārvalstu izstādēs. SAZ projekts tiek lolots kā mazs bērns, bet vērienīgāku biznesa potenciālu saredzu ražojošajā uzņēmumā Wims, kuru pirms nepilniem diviem gadiem izveidoju kopā ar savu meistaru Viktoru Veļičko un Agri Avotiņu. Ar Viktoru sākām sastrādāties, veidojot SAZ kolekcijas, jo viņš bija viens no retajiem meistariem, kurš nebaidījās un prata izveidot sarežģītus apavu modeļus,» stāsta Sanita.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Elīna Dobele: Radot apavus, palīdz zināšanas un prasmes arhitektūrā

Kristīne Stepiņa,06.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Desmit gados, kopš Elīna Dobele ir izveidojusi vienu no pirmajām dizaina apavu koncepcijām Baltijā, apavu zīmoli ir savairojušies; viņu priecē amatniecības atdzimšana valstī, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Šobrīd Latvijā ir vismaz astoņi apavu zīmoli, taču Elīna Dobele radītāju konkurence nebiedē. Sadarbībā ar beļģu modes dizaineri Lenu Lumelski (Lena Lumelsky), pamazām tiek iekaroti arī eksporta tirgi, jau šobrīd zīmola Elīna Dobele apavus var iegādāties daudzviet Eiropā, kā arī Japānā un ASV.

Vairākus viņas apavu dizainus saviem fondiem ir iegādājies Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs. Veidojot jauno rudens–ziemas kolekciju, Elīna Dobele iedvesmojas no latviešu sievietēm, koncentrējas uz ģeometriju un materiālu saspēli un gaida, ka arī nākamajā sezonā kāds modelis «izšaus».

Fragments no intervijas

Kad un kā sākās jūsu aizraušanās ar apaviem?

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas luksusa apavu zīmols SAZ ceļā uz Dubaiju

Lelde Petrāne,17.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Neskatoties uz to, ka Latvijas tirgus ir neliels, Latvijas iedzīvotāju pirktspēju noteikti nevajadzētu novērtēt par zemu. Savukārt, luksusa preču kontekstā var teikt, ka kvalitatīvi dizaina izstrādājumi ir prece, ko nekad nevarēs atļauties visi - ne vien Latvijā, bet arī ārvalstīs. Tādēļ jau pašā zīmola sākuma stadijā skaidri apzinājāmies, ka SAZ attīstībā svarīga loma ir eksporta iespēju izzināšanai,» biznesa portālam db.lv saka Latvijas luksusa apavu zīmola SAZ autores un dizaineres Sanita Avotiņa un Inga Šabovica.

«Kvalitātes un cenu līmeņa attiecība ir veidota tā, lai vairumpircējiem būtu interese sadarboties. Kolekcijas izstrādājam saskaņā ar pasaules modes industrijas termiņiem. Tas mums devis iespēju tās prezentēt starptautiskās modes izstādēs modes nedēļu ietvaros Milānā, Londonā, Almati un Parīzē. SAZ jaunākā kolekcija, Pavasaris – vasara 2018, tiks prezentēta modes izstādē Woman’s World 2017 Dubaijā šā gada novembrī,» skaidro zīmola autores.

Viņas atzīst, ka pirmajos darbības gados viens no lielākajiem biznesa izaicinājumiem bijis nokomplektēt komandu. «Mūsu produkta kvalitāte vistiešākajā veidā ir atkarīga no meistaru prasmēm. Lai īstenotu tehniski sarežģītas vizuālas ieceres, bija jāatrod un jāapmāca atbilstošus modelētājus, virs-šuvējas un apavu meistarus. Otrs izaicinājums bija nodrošināt kapacitāti atbilstoši pieprasījuma pieaugumam. Šobrīd šie jautājumi vairāk vai mazāk ir atrisināti un beidzot varam justies droši, ka nākotnē spētu kvalitatīvi izpildīt arī daudz lielākus pasūtījumus salīdzinājumā ar šā brīža ražotajiem apjomiem,» stāsta SAZ autores.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmols SAZ apvieno ekstravaganto ar funkcionālo, īpašu vērību pievērš apavu detaļām, krāsām un materiāliem

SAZ apavi tiek darināti ar rokām. To dizaineres ir Inga Šabovica un Sanita Avotiņa. Pašu izlolotos apavus viņas Latvijas tirgū pieteica pagājušajā gadā, atrādot savu pirmo kolekciju. Zīmols izstrādā divas sezonālās kolekcijas gadā; līdz šim ir radītas divas un top trešā kolekcija. «Starptautiskajā modes pasaulē liela daļa apavu dizaineru rada vismaz četras kolekcijas gadā un vēl kādus īpašus izlaidumus, bet mums pagaidām pietiek ar divām. Parasti katrā no kolekcijām ir jābūt vismaz desmit modeļiem, mums ir 12–15 dažādu dizainu apavi,» stāsta zīmola SAZ (SIA SAZ Shoes) līdzīpašniece, valdes locekle Inga Šabovica.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sieviešu dizaina apavu zīmols SAZ pašmāju publikai prezentējis slāvu iedvesmoto rudens-ziemas 2016/17 kolekciju. Kā norāda ražotājs, kolekcija ir nostalģisks ceļojums folkloras fantāziju pasaulē.

Kolekciju, kas iepriekš jau prezentēta starptautiskā modes izstādē Pure London Londonā, raksturo kontrastu saspēle.

Kolekcija tika prezentēta atbilstoši kolekcijas stilistikai – par godu slāvu galda kultam un tējas dzeršanas senajām tradīcijām viesnīcā Pullman tika radīta mielasta noskaņa, kur galdā blakus patvārim un ēdienam tika «servēti» jaunās kolekcijas modeļi.

SAZ ir Latvijā radīts rokām darinātu dizaina apavu zīmols, kas pieteica sevi 2015. gada sākumā ar pavasara - vasaras 2015 kolekciju. Zīmols izstrādā 2 sezonālās kolekcijas gadā. SAZ zīmola autores un dizaineres ir Sanita Avotiņa un Inga Šabovica.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Pašmāju apavu kolekcija: ar kājām stabili pie zemes, bet ar galvu mākoņos

Lelde Petrāne,31.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salonā Madam Bonbon klātesošie tika iepazīstināti ar SAZ rudens-ziemas 2015./2016. kolekciju.

Savā otrajā kolekcijā SAZ zīmola autores Sanita Avotiņa un Inga Šabovica palikušas uzticīgas ekstravaganta dizaina apvienošanai ar funkcionalitāti un roku darbu, radot ziemas apavus sievietēm. Aktualitāti saglabājuši papēži, kuri veidoti, izmantojot koka atgriezumus. Papēžu forma piemērota atbilstoši ziemas sajūtām - ar kājām stabili pie zemes, bet ar galvu vēl joprojām mākoņos.

Iedvesma rudens-ziemas 2015/2016 kolekcijai smelta krāšņajā neapstrādātu minerālu pasaulē - mineraloģijas rokasgrāmatās un ilustrācijās.

Kolekcija ir veltījums neapstrādātu minerālu krāšņumam. Stilistika centrēta ap minerāliem raksturīgo košo krāsu paleti, kā arī to neapstrādāto virsmu raupjām faktūrām, kas atspoguļotas, kažokādai mijoties dažādās saspēlēs ar ādas un auduma elementiem. Autoru mīļāko minerālu šķērsgriezumi ir apkopoti un iestrādāti auduma rakstā, kas iekļauts kolekcijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Seviešu apavu zīmols SAZ pašmāju publikai prezentējis savu Kubas iedvesmoto pavasara – vasaras 2016 kolekciju.

Par zīmola pavasara - vasaras 2016 kolekcijas iedvesmas avotu kalpojis izteiksmīgās un pretrunīgās Kubas pastkartīšu tēls - kur nebeidzama romantika mijas ar kubiešu bezrūpīgo dzīvesveidu, Karību ritmiem un dejām līdz rītausmai.

Kolekcija, kas iepriekš jau prezentēta starptautiskā modes izstādē MIPAP Milano Milānas modes nedēļas ietvaros, ir veltījums koloniālai arhitektūrai, kubiešu mākslai un viņu kaislei uz gleznošanu, kur Kuba, tās gaišzilās lagūnas un eksotiskā flora atainota īpaši koša – kā slavas dziesma mūžīgai vasarai un dzīvei balto smilšu pludmalē.

Arī savā trešajā kolekcijā SAZ zīmola autores un dizaineres, Sanita Avotiņa un Inga Šabovica, palikušas uzticīgas ekstravaganta dizaina apvienošanai ar funkcionalitāti un roku darbu, radot rotaļīgus, sievišķīgus un ērtus apavus vasaras gaitām. Aktualitāti saglabājuši papēži, kuri veidoti, izmantojot koka atgriezumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas Modes federācija apkopojusi informāciju par vietām Rīgā, kur iespējams iegādāties vietējo dizaineru - šīs sezonas Rigas Fashion Week (RFW) dalībnieku - radītos tērpus.

Rīgā atrodami vairāki daudzzīmolu modes veikali, kuri piedāvā vietējo dizaineru kolekcijas. Konceptveikalā BOLD Concept Store var atrast tādus zīmolus kā Natalija Jansone, Iveta Vecmane un One Wolf. Baltijas dizaina konceptveikalā Awake atrodams One Wolf, Baiba Ladiga un bērnu modes zīmols Rock and Mouse. Soyka Secret Garden piedāvājuma klāstā atrodami tādi latviešu zīmoli kā Soyka, Antistar, Savibijoux, Pasdemarque. Zīmola One Wolf tērpus piedāvā arī konceptveikals Bang Bang.

Kvartālā «Berga bazārs» ir iespēja atrast tādus zīmolus kā Bergs Prive, Narciss, Anna Led un Ameri. Salonā «6. Septembris» tiek piedāvātas Katya Katya London kleitas. M50 atrodami Baibas Ladigas tērpi, bet veikalā Public Image – zīmola Public Makes Image tērpi, NONAME PlaceNONAME Atelier kolekcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Berlīnē atvērts Latvijas modes un dizaina konceptveikala Paviljons pop-up veikals Po Berlin, lai izprastu modes patērētāja paradumus un konkurenci

«Plāns atvērt veikalu Berlīnē jau labu laiku ir mūsu «jāizdara» sarakstā. Pie mums atgriezās kolēģis, kurš bija uzkrājis pieredzi darbā Berlīnē ar iniciatīvu par Po Berlin atvēršanu. Apspriežoties un izskatot iespējas, sapratām, ka ir īstais brīdis projektu realizēt un nonācām līdz oficiālam paziņojumam par atklāšanas pasākumu 1. jūlijā, kas sakrīt ar brīdi, kad Berlīnē ir daudz izstādes un modes skates un tāpēc tur koncentrējas daudz modes industrijas pārstāvju,» stāsta Elīza Ceske-Feldmane, Paviljons līdzīpašniece. Po Berlin projekta autors un veikala vadītājs Rūdolfs A. Packēvičs teic, ka, strādājot Berlīnē un iepazīstot Berlīnes modes tirgu, kurā ir daudz patērētāju ar spilgtām personībām un kreatīvu ārieni, šķita, ka Latvijas dizaineriem ir liels potenciāls būt ievērotiem. «Po Berlin mērķis ir izvirzīt alternatīvu Berlīnē jau pieejamajām dizaina precēm, piedāvāt līdzvērtīgu kvalitāti, tomēr atšķiroties ar savu pozicionējumu – atšķirīgu produktu selekciju kā arī demokrātiskāku cenu segmentu,» viņš teic.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Latvijas zīmols Wims savā pirmajā apavu kolekcijā nebaidās eksperimentēt

Linda Zalāne,16.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Wims līdz šim koncentrēja darbību uz korporatīvo klientu apkalpošanu, bet nule kā laida klajā savu pirmo 2018. gada pavasara/vasaras apavu kolekciju.

«Esam apavu ražotājs un papildus mūsu pamatdarbībai jau kādu laiku piedāvājam dizaina risinājumus arī individuālajiem pasūtītājiem. Vadoties no augošā pieprasījuma pēc Wims modeļiem, kā arī pieejamās kapacitātes, vēlējāmies izmantot savu radošo potenciālu un resursus, lai vairāk pievērstos savu apavu modeļu izstrādei. Mūsu pašu kolekcijas izveide ir iespēja radoši izpausties starp «ražošanas putekļiem», vairāk eksperimentējot savā telpā, lai piedāvātu labākus risinājumus klientiem un nodrošinātu papildu peļņu SIA Wims. Saistībā ar sarežģīto darbaspēka situāciju Latvijā apavu profesijā, materiālu un tehnoloģiju neizdevīgo pieejamību mums nebija iespēju palielināt peļņas daļu darbam ar pašmāju zīmoliem,» stāsta SIA Wims līdzīpašniece Sanita Avotiņa. Šobrīd uzņēmums sadarbojas ar tādiem pašmāju apavu zīmoliem kā Inch2, Aristocrat Kids, SAZ, BG Suits, Coo Culte, Moelbosh, kā arī tas ir uzsācis pirmsmodeļu izstrādi vairākiem jauniem zīmoliem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Papildināta galerija - Sākam biznesu: Iesoļo apavu nišā

Anda Asere,23.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurpes ir viena no sarežģītākajām modes precēm, tieši tāpēc apavu zīmola SAZ radītājas Inga Šabovica un Sanita Avotiņa izvēlējušās izaicinājumu pierādīt savus spēkus šajā nišā, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Mums ar Ingu jau diezgan sen brieda doma veidot uzņēmumu, un pienāca brīdis, kad nolēmām – darām to tagad. Pie lēmuma, ka tās būs kurpītes, nonācām nedaudz vēlāk,» saka Sanita. Darbu pie sava apavu zīmola izveides viņas sāka pagājušā gada augustā, un pirmā kolekcija bija gatava 2015. gada februārī. Līdz šim izstrādātas jau trīs kolekcijas, jūlija beigās apavu veikalā Madam Bonbon tika prezentēta ziemas kolekcija. «Pēc starptautiskajiem standartiem tas ir novēloti, vajadzēja jau martā. Taču tagad ar jauno, nākamā gada vasaras kolekciju, beidzot iekļaujamies,» saka Inga. To uzņēmums prezentēs starptautiskā modes izstādē MIPAP Milānas modes nedēļas ietvaros septembra beigās. «Tas mums ir liels notikums, svarīgs moments mūsu attīstībā. Tā mums būs pirmā šāda veida pieredze,» saka Inga.

Komentāri

Pievienot komentāru