Atšķirībā no citiem sociālajiem tīkliem, Writer.is izveido platformu tieši tekstiem, akcentējot vizuālo rakstīšanas funkciju , ceturtdien vēsta Dienas Bizness.
Writer.is ir virtuālā piezīmju grāmatiņa ikdienas pierakstiem. Lasītāji var redzēt, kā teksts parādās burtu pa burtam. Šī rīka princips ir līdzīgs citos sociālajos tīklos – Facebook, Twitter, Instagram – ietvertajiem – cilvēks izveido savu profilu, publicē informāciju un seko līdzi tam, ko rakstījuši citi.
«Katrā sociālajā tīklā mainās saturs – Twitter tie ir īsi citāti, ask.fm uzdod muļķīgus jautājumus un saņem tādas pat atbildes, Instagr.am ir fotogrāfijas, Tumblr – kustīgās bildītes, Writer.is – savas pārdomas. Writer.is vajadzīgs cilvēkiem, kuri vēlas izpausties, turklāt nevajag nekādas tehniskās zināšanas, kā, piemēram, lai izveidotu blogu Wordpress,» raksturo Ivars Indriks, Writer.is līdzdibinātājs. Vaicāts, vai tas ir vēl viens sociālais tīkls, viņš atbild apstiprinoši, tomēr norāda, ka īpaši šo aspektu neizceļ, jo viņa skatījumā šodien visam internetā jādarbojas kā sociālajam tīklam. «Mūsu mērķis ir radīt platformu, kurā atrodoties, cilvēks iedziļinās stāstā, nevis ātri pārskrien pāri virsrakstiem un bildītēm. Tie, kuri lasa ātrāk, var nomainīt ātrumu, kādā veidojas teksti,» teic Ivars. Runājot par to, cik daudz sociālo tīklu viens cilvēks spēj lietot, otrs Writer.is dibinātājs Artis Trekters norāda, ka agrāk cilvēki bija uzticīgi vienam, bet tagad izmanto vairākas platformas, piemēram, pat vairākus līdzīga veida komunikācijas rīkus – Skype, Facebook, Messenger, WhatsApp u.c.
20 tūkstoši lietotāju
Projekts uzņēmis apgriezienus pēc tam, kad puiši apmeklēja IT konferenci Lattitude59 Igaunijā. «Aizbraucām paskatīties, guvām iedvesmu un sapratām, ka visas citas lietas jāmet pie malas un jādarbojas tikai pie šī projekta,» atklāj Ivars. Ideja par Writer.is radās pirms gada. Līdz vasarai tajā bija piereģistrējušies aptuveni 200 cilvēku, bet šobrīd, kopš pie šī projekta nopietni piestrādāts, ir reģistrējušies vairāk nekā 20 tūkstoši lietotāju, un aptuveni puse turpina to izmantot. «Šobrīd ir liels kāpums, dienā reģistrējas 500 līdz 600 cilvēki,» saka Artis. Sākumā galvenā auditorija ir jaunieši, jo pusaudži ir īpaši aktīvi sociālo tīklu lietotāji un jaunumu izmēģinātāji. Šobrīd liela daļa Writer.is lietotāju to izmanto dzejoļu rakstīšanai un emocionāliem tekstiem, saviem stāstiem. Piemēram, meitenes raksta dienasgrāmatu, ikdienas pārdomas. «Te nerakstīs tehnisko dokumentāciju vai kā salabot veļasmašīnu. Šeit vairāk būs emocionāli stāsti. Līdzīgi kā seriāli, kas jāskatās no pirmās līdz pēdējai sērijai, lai saprastu kopējo bildi, arī Writer.is ir vairāk piemērots saturam, kas jālasa no sākuma līdz beigām,» saka Ivars. Rīka radītāji domā, ka ar laiku to izmantos arī uzņēmumi.
Plašāk lasiet rakstā Mudina rakstīt un lasīt ceturtdienas, 27. augusta, laikrakstā Dienas Bizness (16. lpp.)!