Qfer mobilā lietotne palīdz sameklēt un izvēlēties speciālos piedāvājumus restorānos, kafejnīcās, sporta un izklaides vietās
Tā savu produktu īsumā raksturo viens no Qfer līdzīpašniekiem Artūrs Burņins. Līdz šim lietotni lejuplādējuši aptuveni tūkstoš cilvēku. «Domāju, tas ir labs rezultāts pirmajam mēnesim, jo īpaši, ņemot vērā, ka mārketingam vispār neesam tērējuši. Šobrīd mums ir kādi 50 līdz 60 jauni lietotāji dienā,» viņš apgalvo.
Šobrīd Qfer ir ap 40 sadarbības partneru, kas izvieto savus īpašos piedāvājumus lietotnē. Galvenokārt Qfer izmanto restorāni un kafejnīcas, bet šāds rīks ir piemērots arī citiem biznesa virzieniem, lai piedāvātu atlaides izklaides, sporta, skaistumkopšanas, viesnīcu un SPA pakalpojumiem. «Varētu būt arī īpašie izglītības piedāvājumi, piemēram, īsie šūšanas kursi. Mēģināsim paplašināties,» teic Artūrs.
Šobrīd lietotne ir izstrādāta iPhone telefoniem, bet augusta sākumā plānots piedāvāt šādu produktu arī Android tālruņiem. «Lai augtu, obligāti jābūt Android lietotnei, jo iPhone tirgus Latvijā nav pārāk liels. Domāju, Rīgā aktīvu iPhone lietotāju ir ap 50 tūkstošiem, jo daudzi mobilās lietotnes izmanto neregulāri. Android ierīču ir aptuveni trīs reizes vairāk. Ja sasniedzam šos cilvēkus, būs pietiekami, lai izaugtu Latvijā un domātu par attīstību ārzemēs,» prāto Artūrs. Vai ir domāts par vēl kādu platformu, kuras telefoniem piedāvāt Qfer mobilo lietotni? Viņš atbild, ka ar Android un iOs varot aptvert ap 80% tirgus un citu telefonu esot tik maz, ka nav skaidrs, vai būtu vērts tērēt tam laiku.
Parāda ceļu
Mobilā lietotne piedāvājumus šķiro pēc cilvēka atrašanās vietas, atlasot tuvāk esošos un rādot attālumu līdz konkrētajai vietai, cenu un termiņu, līdz kuram tas ir spēkā. Kad cilvēks ierauga sev iepatikušos piedāvājumu, viņš to rezervē un noteiktā laika posmā var izmantot. Parasti rezervācija ir spēkā tikai dažas dienas. Artūrs skaidro, ka šie īpašie piedāvājumi pieejami tikai Qfer lietotnē un atšķiras no pašu uzņēmumu individuāli izstrādātajiem vai kolektīvās iepirkšanās portālos esošajiem pakalpojumiem, precēm. Atlaižu raksturs ir atkarīgs no partneriem. Visbiežāk tā ir atlaide pamatpakalpojumam, piemēram, nedaudz lētākas biznesa pusdienas vai dāvana – pāris paēd par 30 eiro un dāvanā saņem pudeli vīna. Daži bāri piedāvā dzērienus pēc principa 1+1, t.i., maksā par vienu kokteili, bet saņem divus.
Atlaides, ko Qfer partneri paredz, ir no 10 līdz 20%. «Mēs tiem iedodam rīku, ar ko uzņēmumi paši var strādāt. Neprasām obligāta lieluma atlaides, viņi paši izvēlas, kādu atlaidi dot. Tāpēc viņi ir ieinteresēti nodrošināt kaut ko labu un kvalitatīvu, lai klients atnāktu vēlreiz,» teic Artūrs.
Gatavojas citām valstīm
«Tirgus ir gatavs mobilajām lietotnēm, tas ir augošs. Nekā līdzīga Latvijā nav, arī Eiropā ne. Tirgus ir brīvs, varam mēģināt Qfer piedāvāt arī citās valstīs,» saka Artūrs. ASV kaut ko līdzīgu darot kolektīvās iepirkšanās portālu milzis Groupon, taču pagaidām Eiropā īpašo piedāvājumu lietotnes neesot. «Protams, ir jautājums, kāpēc Eiropā vēl nav lielu spēlētāju šajā jomā un vai varēsim izaugt tik tālu. Redzēsim. Pagaidām tirgus ir brīvs un strādājam, lai uzlabotu lietotni,» viņš teic.
Ja komandai izdosies pierādīt, ka tas strādā Rīgā, tā varēs Qfer ieviest arī citur, saka Artūrs. Vasaras beigās iecerēts ar mobilo lietotni Qfer izmēģināt spēkus arī Viļņā un Tallinā. Lai tas izdotos, ir nepieciešams iztulkot un pielāgot lietotni konkrētai valstij, turklāt ir jāsameklē partneri un jāizvēlas īstie mārketinga kanāli. Nedaudz tālāki nākotnes plāni saistās ar Eiropu un Krieviju. «Principā šis modelis ir diezgan labi globalizējams, jo process no brīža, kamēr sāc sadarbību un klients izveido savu piedāvājumu, ir īss – tās ir pāris minūtes un piedāvājums ir klientu rokās,» saka Artūrs.
Koriģē paši
Qfer darbojas nedaudz ilgāk par mēnesi. Ideja radusies no Artūra paša pieredzes, izmantojot kolektīvās iepirkšanās kuponus. «Man nepatīk stils, kā pircējs iegūst piedāvājumu – jāizdrukā un jāiet uz pakalpojuma saņemšanas vietu ar papīriem. Mūsu priekšrocība – apskaties, izdomā, vai vēlies izmantot šo piedāvājumu, un uzreiz izmanto. Mēs varam uzreiz parādīt, kas ir tuvumā, nav jādomā par adresi. No lietotāja puses tas ir diezgan viegli,» uzskata Artūrs.
Qfer rīks veidots tā, lai sadarbības partneri patstāvīgi varētu veidot savus īpašos piedāvājumus. «Dažreiz palīdzam ar konsultācijām, bet principā uzņēmumi paši var tos izveidot vienkārši un ātri – 5–7 minūšu laikā,» saka Artūrs. Lietotne ļauj restorānu vadītājiem pašiem veidot un koriģēt pieprasījumu – ja rezervāciju ir par daudz, pārtrauc aktivitāti, ja par maz – var mainīt piedāvājumu, padarot to pievilcīgāku.
Šobrīd lietotnes lejupielāde un izmantošana ir bez maksas, arī restorāniem un citiem sadarbības partneriem, kas to izmanto klientu piesaistei, par to nav jāmaksā, bet drīzumā iecerēts Qfer padarīt par maksas pakalpojumu, lai atpelnītu ieguldīto. «Pagaidām viss ir bez maksas, jo mums ir svarīgi labi piedāvājumi, apmierināti klienti un ilgtermiņa attiecības ar partneriem. Mēs atklāti sakām, ka dodam iespēju patestēt, pamēģināt, bet augustā plānojam ieviest maksu. Ir trīs biznesa monetizācijas varianti, pie kā strādājam,» norāda Artūrs.
Piesaista klientus
Pēdējā laikā vairāki IT uzņēmumi piedāvā dažādus risinājumus viesmīlības sektoram, piemēram, DB nesen rakstīja par e-takeaway. Artūrs skaidro – tas tāpēc, ka Rīgā ir ļoti daudz interesantu restorānu un kafejnīcu, un vasaras sezonā tiek atvērts daudz jaunu vietu. «Tirgus ir liels, tāpēc daudzi mēģina šajā tirgū ieiet, turklāt programmatūras biznesā visi cenšas izdarīt kaut ko tādu, lai atvieglotu patērētāju dzīvi, un viesmīlības sektorā to ir iespējams izdarīt,» viņš spriež.
Potenciālie partneri esot diezgan atsaucīgi, un bieži vien jau pirmā tikšanās reize vainagojas ar sadarbību. Artūrs uzskata, ka Qfer sadarbības partneriem ļauj piesaistīt jaunus klientus. Nedēļā tie ir aptuveni 10–20 klienti. «Mēs strauji augam, domāju, nākotnē tādu būs simtiem,» saka Artūrs. Iecerēts strādāt arī ar tūristu auditoriju, mēģinot piesaistīt ārzemniekus, piemēram, sadarboties ar lidostu, tūrisma aģentūrām.