Šajā plānošanas periodā, kas ilgst no 2014. gada līdz 2020. gadam, kopumā sagriezti 5 kuģi, DB uzzināja Lauku atbalsta dienestā (LAD).
Par šo kuģu sagriešanu to īpašniekam izmaksāti 1,32 miljoni eiro. Latvijas Zivsaimnieku asociācijā DB izdevās noskaidrot, ka kuģu īpašnieks ir SIA Livonijas lasis. Kompānijas īpašnieks Ivo Bergmanis norādīja, ka, pirmkārt, kuģi bijuši veci, bet otrkārt – nozare iznīkst. «Zivju krājumi samazinās un, ja zivju nav, tad zvejot nav vērts,» sacīja Bergmanis. Viņa firma zvejoja mencas un tieši mencu krājumi pēdējos gados dramatiski sarukuši. Bergmanis uzskata, ka pie šīs situācijas vainojami gan paši zvejnieki, kas nav ievērojuši nozvejas liegumus, gan Eiropas zinātnieki, kas šai problēmai pievērsušies novēloti. Pašlaik viņš pievērsies viesnīcu biznesam un gatavojas iesaistīties arī kažokzvēru biznesā.
Latvijas Zivsaimnieku asociācijas prezidents Inārijs Voits zina teikt, ka pēc iestāšanās ES pašmāju zvejas flote sarukusi četras reizes un tagad tajā ir 56 zvejas kuģi. Ja kuģu skaits nebūtu samazināts, zvejniekiem nāktos sadalīt samazinātās nozvejas kvotas un sekotu daudzu firmu bankroti.
Jāpiebilst, ka 31. martā beidzās pieteikšanās atbalstam pasākumā Kompensācijas zvejniekiem, kā ietvaros tiek izmaksāts atbalsts par zvejas kuģu sagriešanu un pēdējā kārtā netika saņemts neviens iesniegums, Db.lv uzzināja LAD.