Katra jaunā sankciju pakete liek Krievijai meklēt jaunas to apiešanas iespējas pat uz neizdevīgiem nosacījumiem, intervijā TV3 raidījumā "900 sekundes" Finanšu izlūkošanas dienesta (FID) priekšnieka vietnieks Paulis Iļjenkovs.
Katru reizi, kad tiek pieņemtas kādas sankcijas, Krievija meklē veidus, kā tās apiet. Tā meklē iespējas diversificēt savus noieta tirgus, kā arī jaunus sadarbības partnerus ārpus Eiropas Savienības.
Saskaņā ar pētījumu datiem, Krievija ir spiesta meklēt sadarbības nereti arī uz sliktākiem nosacījumiem.
Kopš kara sākuma saņemti vairāk nekā 1000 ziņojumi par iespējamiem sankciju pārkāpumiem, un FID katru no tiem pārpārbauda.
Kā ziņots, Eiropas Savienības (ES) dalībvalstis trešdien vienojās par jaunām sankcijām Krievijai par iebrukumu Ukrainā, vēršoties pret tankkuģu "ēnu floti", kas tiek izmantota Krievijas naftas un naftas produktu transportēšanai.
ES vērsās pret teju 50 šādiem kuģiem, aizliedzot tiem vest Krievijas naftu un naftas produktus no ES ostām un izmantot Eiropas kompāniju pakalpojumus.
ES jūnijā jau iekļāva savā sankciju sarakstā vairāk nekā 20 kuģus.
Krievija jau ilgi tiek apsūdzēta par to, ka izmanto kuģus, kas nepieder Rietumu kuģniecības uzņēmumiem un nav apdrošināti Rietumu apdrošināšanas kompānijās, lai apietu Rietumu noteiktos cenas griestus Krievijas naftas eksportam uz trešajām valstīm.
Eksperti uzskata, ka šie kuģi rada nozīmīgus riskus kuģošanai un videi, jo daudzi no šiem tankkuģiem ir novecojuši, tiem ir tehniski trūkumi un reizēm tie neizmanto automātiskas identifikācijas sistēmu.
Krievijas kaimiņvalstis jau mēnešiem ilgi ir pieprasījušas stingrāku rīcību pret iesaistītajiem kuģu īpašniekiem, operatoriem un apdrošināšanas kompānijām.