Pirmo reizi starptautiskajās stratēģijas vadības sacensībās Global Management Challenge piedalīsies arī Latvijas komanda.
GMC partneris Latvijā, kas nodrošina sacensību organizāciju un vadību, ir SIA O.D.A.
Bez riska vidē
Biznesa vides imitācija kā metode attīsta praktiskās uzņēmuma vadības prasmes, piemēram, stratēģijas plānošanu un vadību, lēmumu pieņemšanu, komandas darba plānošanu un organizēšanu un pārmaiņu vadīšanu. "Tā ir iespēja izmēģināt dažādus veidus, kā virzīt darbības scenāriju," teic Gitāna Dāvidsone. Viņa norāda, ka šī metode ir efektīva, jo tas ir treniņš reālam darbam bez riska vidē, jo reālajā dzīvē lēmumi un kļūdas bieži vien prasot finansiālus izdevumus.
GMC autori ir zinātnieku grupa no Stratklaidas Universitātes (University of Strathclyde) Lielbritānijā, informē projekta vadītāja Ramona Gredzena. Šī metode esot izveidota samērā sen, bet veidotāji joprojām seko līdzi globālajām tirgus izmaiņām, tādēļ šī gada novitāte esot uzmanības pievēršana apkārtējās vides jautājumiem.
Lai sacensības būtu vairāk pietuvinātas reālajai dzīvei, dalībnieki ne vien strādā savā komandā, bet salīdzina sevi ar konkurentiem, jo komandas nesacenšas ar datoru, bet gan virtuāli ar citām komandām, kas rada situāciju, ka turpmākā sacensību norise nav kontrolējama un neatkārtojas, jo nav zināms, kādus lēmumus pieņems citas komandas.
Ārzemēs daudz uzņēmumu šajās sacensībās piedaloties, jo tā ir iespēja attīstīt darbinieku prasmes, atlasīt darbiniekus, veidot darba devēja tēlu, kā arī pievērsties studentu sponsorēšanai.
Pirmās kārtas virtuāli
GMC dalībnieki un partneri visbiežāk esot bankas un auditori. Arī universitātes esot atzinušas šo metodi kā piemērotu studentu praktisko iemaņu pilnveidei papildus akadēmiskajām zināšanām.
Pirmā sacensību kārta ilgst sešas nedēļas, un tajā piedalās visas komandas, kuras pieteikušās sacensībām, norāda projekta koordinators Agris Slišāns. Ja pieteikušās, piemēram, 64 komandas, tās tiek sadalītas sīkākos tirgos – pa astoņām komandām astoņos tirgos. Otrajā kārtā piedalās mazo tirgu veiksmīgākās komandas. Abas pirmās kārtas norisinās virtuāli, bet nacionālais fināls – klātienē, kur piedalās sešas līdz astoņas otrās kārtas labākās komandas. Nacionālā fināla uzvarētāji dosies uz starptautisko finālu, kas norisināsies nākamgad Portugālē.
Vienā komandā piedalās trīs līdz pieci cilvēki, no viena uzņēmuma var piedalīties arī vairākas komandas. Visām komandām ir vienādi sākuma nosacījumi. Sacensību laikā jāpieņem seši lēmumi, kas biznesa simulācijā aizņem sešas nedēļas, kas reālajā laikā būtu pusgads.
Sacensību laikā komandai jāizstrādā plāns, jāprognozē pieprasījums, jāplāno cilvēkresursi utt., kā arī beigās jāpārrauga, lai biznesa vadība nestu peļņu.
"Sacensību mērķis ir būt pirmajam, taču vēl svarīgāk – ilgtermiņā nodrošināt lielāku akciju vērtību," norāda A. Slišāns.
Dalības maksa komandai ir Ls 1 250 + PVN. Sešu nedēļu laikā viena dalībnieka sacensībās ieguldītais laiks esot 12 līdz 17 stundas. R. Gredzena norāda, ka, dalības maksu izdalot uz dalībnieku skaitu un sacensībām veltīto stundu skaitu, dalības maksu var pielīdzināt semināru un mācību kursu izmaksām.
Vairāk informācijas mājas lapā Strategija.lv.