Raugoties no drošības pakalpojumu nozares skatupunkta, apsardzes autotransportam vajadzētu ļaut izmantot sabiedriskā transporta joslas, uzskata AS G4S Latvia valdes priekšsēdētājs Edgars Zālītis.
«Šāda iniciatīva nenoliedzami vērtējama pozitīvi, jo drošības pakalpojumu jomā reaģēšanas ātrums ir viens no izšķirošiem kritērijiem. Likumsakarīgi - jebkurš transportlīdzeklis, pārvietojoties pa sabiedriskā transporta joslu, galamērķi var sasniegt ātrāk, kas ir izdevīgi gan apsardzes pakalpojumu sniedzējam, gan klientam. Gadījumi, kad operatīvās reaģēšanas laiks būtu kritiski svarīgs, ir tās reizes, kad noticis uzbrukums kādam publiskam vai privātam objektam ar potenciālu apdraudējumu viena vai vairāku cilvēku dzīvībai,» savu nostāju skaidro E. Zālītis.
Tajā pašā laikā, lai plānotās iniciatīvas mērķis par ātrāku reaģēšanu trauksmes gadījumos tiktu attaisnots, vajadzētu nodrošināt stingri reglamentētu apsardzes autotransporta izmantošanu, statusu, atpazīšanas zīmes un aprīkojumu. «Respektīvi, ir jārada sistēma, kas ļautu noteikt sabiedriskās joslas izmantošanas pamatotību, lai pilnībā izslēgtu gadījumus, kad pārmaiņas tiek izmantotas vairāk ērtībai. Pretējā gadījumā var iestāties nosacīti nekontrolējama situācija, kad visu vairāk nekā 400 Latvijā reģistrēto apsardzes komersantu operatīvās reaģēšanas vienības sāks nekontrolēti pārvietoties pa šīm joslām. Tāpat, pieņemot šādu lēmumu, noteikti būtu jāņem vērā arī sabiedrības viedoklis – proti, vai tā ir gatava pieņemt ierosinātās izmaiņas, piešķirot īpašas privilēģijas arī apsardzes autotransportam,» tā E. Zālītis.
Šobrīd apsardzes kompānijām nav nekādu privilēģiju attiecībā pret citiem satiksmes dalībniekiem, tamdēļ nav nekāda pamata apgalvot, ka reaģēšanu būtu iespējams nodrošināt konkrētā laikā, piemēram, 5 minūtēs.
Jānorāda, ka G4S Latvia šobrīd ir lielākais operatīvo reaģēšanas vienību skaits Rīgas teritorijā.