TOP 15 tūrisma aģentūru apgrozījums pērn palielinājies par 16%, neskaitot Relaks tūres rezultātus, kas mainīja grāmatvedības uzskaites kārtību. Sešas no saraksta aģentūrām spējušas augt vairāk: Your Run (+48%), Averoja (+38%), Tūrisma aģentūra Kolumbs (+27%), Astra tūre (+26%), Transport business service (+26%) un Latvia Tours (+21%).
No topa kompānijām tikai Averoja krīzes gados strādājusi ar apgrozījuma pieaugumu, pārējās atpaliek no treknajos laikos sasniegtajiem rekordiem. Piem., Latvia Tours apgrozījums 2007. gadā sasniedza 18,4 miljonus latu, Tūrisma aģentūra Kolumbs 2008. gadā − 6,9 milj. latu, CWT Latvia 2006. gadā − 7,7 milj. latu.
2010. gadā tūrisma nozarei būtiskus zaudējumus radīja Īslandes vulkāna izvirdums, bet 2011. gads iezīmējās ar politiskās situācijas ietekmi, piem., nemieriem Ēģiptē. Tirgus līderis − Latvia Tours, lai arī tā pārsvars pār konkurentiem apgrozījuma ziņā pēdējos gados uzrāda sarukuma tendenci, pērn bijis pelnošākais no topa uzņēmumiem − 75,4 tūkst. latu. 2010. gadu uzņēmums noslēdza ar 33,9 tūkst. latu lieliem zaudējumiem, kas saistīti ar 2010. gada beigās uzsākto meitas uzņēmuma UAB Con−ex reorganizāciju un pievienošanu Latvijas uzņēmumam. «Viens no labo finanšu rādītāju iemesliem 2011. gadā ir uzņēmuma funkciju optimizēšana, pieaugusi darbinieku produktivitāte, esam investējuši līdzekļus tehnoloģiju attīstībā, iegādājoties tiešsaistes rezervēšanas sistēmu AeTm, kas ļauj apkalpot vairāk klientu, iesaistot mazākus darbinieku resursus. Veiksmīgi darbojas online rezervēšanas portāls Lidot.lv,» ar panākumu atslēgu dalās SIA Latvia Tours direktore Ieva Keiša.
Arī Tūrisma aģentūras Kolumbs apgrozījuma pieaugumu nodrošināja investīcijas personāla un IT jomā. Straujāko pieaugumu nesa uzņēmuma interneta veikals Letasaviobiletes.lv, palielinot apgrozījumu par 43% un apkalpoto pasažieru skaitu par 39%.
Pērn turpinājies Averojas apgrozījuma pieaugums, kaut arī tempi sarukuši, un tas ļāvis uzņēmumam iekļūt nozares trijniekā. «Apgrozījums palielinājies, pateicoties aktīvai dalībai valsts iestāžu izsludinātajos iepirkumos un piesaistot jaunus klientus, tādējādi nostiprinot savas pozīcijas šajā tūrisma nozares segmentā. Savukārt peļņa saglabājusies iepriekšējo gadu līmenī saistībā ar uzņēmuma investīcijām ienākošā tūrisma nodaļas atjaunošanā,» rezultātus skaidro SIA Averoja valdes locekle Dace Mičule.
Savukārt CWT Latvia ar pieticīgo 7% apgrozījuma pieaugumu ir izstumts no nozares olimpiskā trijnieka. SIA CWT Latvia direktore Irēna Riekstiņa spriež, ka apgrozījuma pieauguma tempu samazinājums ir loģisks − 2009. gadā krīzes ietekmē pārdošanas apjomi ievērojami samazinājās, 2010. gadā tie «atjaunojās» un 2011. gadā jau bija pieaugums - apgrozījums sasniedza 4,9 milj. latu.
Relaks tūres apgrozījuma pieaugums, kas mērāms tūkstošos procentu, pamatojams ar grāmatvedības uzskaites maiņu, kopš grāmatvedība tiek nodrošināta kā ārpakalpojums. «Reālais apgrozījuma pieaugums ir 5,3%. Mūsu pamatdarbība − autobusu ceļojumi − ir atdzīvojusies,» skaidro SIA Relaks tūre valdes priekšsēdētājs Hardijs Madzulis, izceļot ATG (Autobusu tūroperatoru grupa) darbību, kas ir izveidota, lai nokomplektētu autobusu braucienam, ja vienai tūrisma firmai to neizdodas izdarīt.