Mums ir bažas, ka cilvēki, baidoties no iespējamām privāto datu pārbaudēm, varētu sākt atteikties no dalības programmā vai arī izmantot fiktīvus datus, tādējādi liedzot sev daļu no programmas priekšrocībām.
Tā Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ieceri kontrolēt personu datus, izmantojot lielveikalu rīcībā esošos datus, komentē Rimi Latvia Mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Eniņa. «Būtu svarīgi apzināties, ka, lai izsekotu konkrētas personas finansu darījumiem, iespējams, lojalitātes kartes nav piemērotākais instruments dēļ informācijas pārbaudāmības un kartes lietošanas specifikas. Piemēram, tā kā uz kartes nav personu identificējošas informācijas, tad praksē sastopamies ar gadījumiem, kad ģimenes locekļi tās mēdz savā starpā sajaukt, vai arī neprecējies pāris, iepērkoties kopā, lieto vienas personas lojalitātes karti, savukārt otrs samaksā par pirkumu,» viņa norāda.
Rimi Latvia savu klientu un likuma priekšā ir atbildīgi par kompānijai uzticēto personas datu drošību, ko klienti ir snieguši Lojalitātes programmas Mans Rimi ietvaros. Šie dati rūpīgi tiekot glabāti un netiek nodoti trešajām pusēm. Normatīvajos aktos un kartes noteikumos ir noteikts, ka dati var tikt sniegti tikai tiesību sargājošām iestādēm, ja tās tos pieprasa, LR normatīvos aktos paredzētajos gadījumos un kārtībā,» skaidro Z. Eniņa.
Rimi Latvia pagaidām nav saņēmis no Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ziņas par šādu ieceri, tāpat nav zināms kāds datu apjoms un veids potenciāli varētu interesēt VID, kāds būtu datu pieprasīšanas pamatojums. Z. Eniņa arī skaidro, ka lojalitātes programmas Mans Rimi ietvaros Rimi rīcībā ir klientu pirkumu statistika, kas nepieciešama, lai nākotnē varētu piedāvāt pircējiem izdevīgākus nosacījums preču grupām, kuras šie pircēji reāli lieto un izvairītos, piemēram, no autiņbiksīšu piedāvāšanas kartes īpašniekam, kuriem nav mazu bērnu. «Mums ir svarīga precīza un korekta klienta kontaktinformācija, jo tikai tā mēs varam nodrošināt pircēja informēšanu par viņam pieejamajām priekšrocībām. Piemēram, ja klients norādījis nepareizus dzimšanas datus un vārdu, viņam nav iespēja saņemt 15% atlaidi vairākām produktu grupām dzimšanas un vārdadienā (kā arī dienu pirms un pēc tās). Ja klients norādījis neeksistējošu pasta vai e-pasta adresi, mēs nevaram viņam nosūtīt informāciju par viņam spēkā esošām atlaidēm,» skaidro Rimi pārstāve.