Pirmā velorikša Romāna Ruzina uzņēmumā e-Ritenis tapusi mēnesi, tagad pasūtījuma izgatavošanai aiziet aptuveni nedēļa, vēsta laikraksts Diena.
R. Ruzins atzinis, ka pašam skrūvēt un metināt sanāk reti: «Šobrīd tuvojas sesija un jākārto mācību lietas. Es šogad beidzu otro kursu, kopā jāmācās četri gadi. Attiecībā uz velorikšām es vairāk strādāju kā ideju ģenerators un pārdevējs. Meklēju pircējus. Sadarbojos ar Rīgas velorikšu kompānijām, dažas rikšas ir pārdotas arī Maskavā un Viļņā.»
«Patiesībā mēs šo tirgu nemeklējām. Eritenis.lv mājaslapā eksperimentālos nolūkos bijām salikuši dažādu elektrisko braucamrīku fotogrāfijas, arī velorikšas un elektriskā automobiļa attēlus. Kāds bija ieraudzījis rikšu un izrādīja interesi par pirkšanu. Savukārt mēs, aptaujājot piegādātājus, secinājām, ka daudz lētāk un izdevīgāk būtu tādu uzražot pašiem. Rikša ir liela un smaga, tai ir dārgas transportēšanas izmaksas, turklāt mums ir labi ražošanas resursi un pieredzējusi «metālistu» komanda,» skaidrojis R. Ruzins.
Tā vairāku nedēļu laikā tapusi pirmā velorikša. Sākumā uzzīmēta skice, tad, improvizējot ar izmēriem un formu, locīts un metināts rāmis, bet kā pats pēdējais tapis arī rasējums.
No visām rikšas komponentēm Latvijā tiek ražots rāmis, kuru šeit sametina, bet ar pulverkrāsu krāso cits uzņēmums. Ķēdes tiek pirktas Daugavpils Pievadķēžu rūpnīcā, jumtu izgatavo kāda firma, kas pamatā nodarbojas ar reklāmkarogu ražošanu. Riteņi, bremzes, zobrati, pedāļi un citi sīkumi tiek pirkti no velotirgotāja ZZK.
Lētākā rikša maksā 800 latu, klāt vēl jārēķina pievienotās vērtības nodoklis. Jau labāks modelis ar disku bremzēm un vēl dažiem uzlabojumiem būs mazliet dārgāks, bet ekskluzīvie retro stila braucamrīki ar elektromotoru piedziņu maksā ap 1400 latiem.