Starptautiskajā kuģošanas praksē publiskajos ūdeņos ledus laušanas funkcijas ārkārtas situācijās uzņemas valsts, tāpēc Rīgas brīvostas pārvalde lūdz Latvijas valdību, īpaši Satiksmes ministriju, uzņemties atbildību esošās krīzes situācijas risināšanai starpvalstu līmenī.
Ar atbildības uzņemšanos jāsaprot tas, ka Latvijas valdībai vajadzētu pieņemt lēmumu par papildu ledlauža piesaisti no Dānijas, Zviedrijas vai Somijas ledus laušanai Rīgas jūras līcī. «Visu laiku tiek pārmests tikai Rīgas Brīvostai, ka tā nepietiekami efektīvi strādā, lai atbrīvotu ceļu ledū iesalušajiem kuģiem. Tomēr pēc likuma Rīgas Brīvostai ir jānodrošina ledus laušana tikai ostas teritorijā nevis visā līcī. Ostā arī pašlaik dienā tiek apkalpoti 10-14 kuģi, kas atbilst vidējam ikdienas režīmam. Atbildība ir jāuzņemas arī pašiem kuģu īpašniekiem, kas šajā sezonā kuģo bez ledus klases kuģiem un līdz ar to tehniski nav spējīgi pārvietoties,» Db.lv sacīja Rīgas brīvostas pārvaldes Sabiedrisko attiecību departamenta direktore Anita Leiškalne. Viņa stāstīja, ka Rīgas Brīvostā tiek veidotas lielo kuģu karavānas, lai atbrīvotu ceļu mazajiem kuģiem, bet daļai no tiem esot pārāk maza jauda, lai laicīgi iekļautos prāmju izlauztajā ceļā pirms tas atkal aizsalst.
DB jau rakstīja, ka uz 22. februāri ledū Rīgas jūras līcī ir iesaluši 34 kuģi, daži no tiem jau kopš 13. februāra. Kuģiem sāk beigties degviela, pārtika un ūdens. Stividori sūdzas, ka nav nekādas pārskatāmas kārtības, kādā kuģiem tiek sniegta palīdzība. Rīgas Brīvostai pieder tikai viens ledlauzis Varma un Rīgas Brīvostas pārstāvis Vladimirs Makarovs DB stāstīja, ka papildu ledlauža uzturēšana ostai gadā izmaksātu ap miljonu latu tāpēc līdzšinējo samērā silto ziemu dēļ lēmums par papildu ledlauža iegādi nav pieņemts.