Programmatūra

Rīgā ir pasaulē otrais lielākais Waze lietotāju skaits

LETA,07.11.2014

Jaunākais izdevums

Rīgā autovadītāju iecienītās aplikācijas Waze lietotāju skaits ir pasaulē otrais lielākais pēc Parīzes, aģentūra LETA apliecināja Waze līdzdibinātājs Uri Levina.

Pēc viņa teiktā, aplikācija Latvijā lejuplādēta pusmiljonu reižu.

Sākotnēji Waze esot labi veicies tikai Izraēlā, un kompānija 2010.gadā teju gadu esot stagnējusi ar ļoti nelielu lietotāju skaita pieaugumu, bet pēcāk, sasniedzot kritisko masu, lietotāju skaits esot sācis augt atsevišķās Eiropas pilsētās, arī Rīgā. Lietotāju skaita pieaugumu globāli Levins skaidro ar uzlabotu algoritmu, kas ļāva ātrāk izveidot lietojamas ceļu kartes.

Uz jautājumu, kāpēc Rīgā Waze ir veicies tik labi, Levinam uzreiz skaidras atbildes nebija, jo viņa kompānija parasti nekādu tirgus izpēti un mārketinga aktivitātes jaunajos tirgos neveic. Viņš pieļāva, ka par labu Waze izplatībai varēja nospēlēt tas, ka Rīga ir salīdzinoši neliela pilsēta un daudzi par aplikāciju uzzinājuši mutvārdu ceļā. Līdzīgu efektu viņš esot pieredzējis arī citās ziemeļu valstīs.

Ļoti ticams, ka Waze palīdzējis arī tas, ka šeit tai neesot bijuši nopietni konkurenti, kas pildītu līdzīgas funkcijas. Levins savā prezentācijā TechHub Riga pastāstīja, ka veiksmīga jaunuzņēmuma viena no pazīmēm esot tas, cik uzņēmumiem tas liks pamest biznesu. Pēc viņa teiktā, Waze izaugsmē esot apsteidzis pilnīgi visus auto navigācijas produktus. Īpaši viņš pieminēja navigācijas programmatūru Navteq, ko 2004. gada februārī par 5,8 miljardiem eiro iegādājās Nokia. Patlaban šī uzņēmuma cena nepārsniegšot kādu pusotru miljonu, par somu darījumu izteicās Levins.

Par aplikācijas nākotni Levins daudz nestāstīja, vienīgi norādot, ka ik pa laikam tajā tiekot izmēģinātas jaunas funkcijas. Tā, piemēram, izstrādātāji no Waze nesen bijuši spiesti izņemt luksoforu uzrādīšanu, kas, viņuprāt, esot bijusi lieka.

Waze tika izveidota kā divvirzienu datu apkopošanas lietotne - tā saņem partneru sniegto informāciju, piemēram, datu plūsmu no ceļu sensoriem, no "Waze" satiksmes platformas pievieno publiski pieejamos ziņojumus par negadījumiem un sniedz vienu pilnīgākajiem pārskatiem par ceļu pašreizējo stāvokli.

Bezmaksas lietotne reāllaikā analizē lietotāju GPS mikroshēmu sniegto informāciju un lietotāju preventīvos ziņojumus, kā arī saglabātos agrākos datus, lai ieteiktu ātrākos maršrutus, zemākās degvielas cenas un sniegtu citu informāciju.

Ar vairāk nekā 40 miljoniem aktīvu lietotāju pasaulē Waze tiek uzskatīta par veiksmīgāko ar lietotāju kopienas balstīto satiksmes plānošanas aplikāciju pasaulē. Aplikācija izveidota 2008.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) paplašina savu sadarbību ar reāllaika pūļpakalpojuma navigācijas lietotni Waze. Turpmāk aplikācijas lietotāji Latvijā saņems savos tālruņos informāciju par braukšanas apstākļu pasliktināšanos un par citām aktualitātēm, informē LVC.

Waze lietotājus LVC brīdinās gadījumos, ja ziemas laikā stipri pasliktinās braukšanas apstākļi, piemēram, ir bīstami apledojuši ceļi vai to atsevišķi posmi. Tāpat LVC atgādinās autobraucējiem, kas lieto Waze, par sezonālajām aktualitātēm, piemēram, nepieciešamību aprīkot automašīnas ar ziemas riepām un citām.

«Waze sniedz iespēju uzrunāt un informēt tieši mūsu galveno mērķauditoriju - autoceļu lietotājus, autobraucējus. Ar šo paziņojumu palīdzību Latvijas Valsts ceļi informēs autobraucējus tajos gadījumos, kad uz ceļiem notiek kas ārkārtējs, piemēram, krasi pasliktinājušies braukšanas apstakļi, vai arī tad, ja nepieciešams atgādināt par periodiskajām aktualitātēm - ziemas riepu maiņu, maksimāli pieļaujamā ātruma izmaiņām uz galvenajiem autoceļiem un citām. Mēs nekādā gadījumā nevēlamies piesārņot aplikāciju ar lieku informāciju un apgrūtināt tās lietotājus, tāpēc ziņojumu skaits būs ierobežots,» stāsta LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

LVC sadarbosies ar Waze

Dienas Bizness,03.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) un reāllaika pūļpakalpojuma navigācijas lietotne Waze, kuras darbību nodrošina viena no lielākajām transportlīdzekļu vadītāju saimēm pasaulē, ir uzsākušas sadarbību jaunajā Waze Connected Citizens programmā, informē LVC Komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova.

LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange atzīmē, ka sadarbība ar Waze ir lieliska iespēja sniegt informāciju autovadītājiem reālā laika režīmā.

Ar pievienotajiem jaunajiem datiem Waze lietotāji baudīs vēl lielāku drošību uz ceļa un saņems vairāk informācijas par būvdarbiem, maratonskrējieniem, plūdiem un jebkādiem citiem gadījumiem, kas var izraisīt kavēšanos.

Waze programmas Connected Citizens uzdevums ir palīdzēt lietotājiem, iestādēm un iedzīvotājiem kopā uzlabot savu vidi un atbildēt uz jautājumu «Kas pašlaik notiek uz mūsu ceļiem un kur?» Programma veicina efektīvāku satiksmes pārraudzību, kopīgojot Waze lietotāju sniegtos pūļpakalpojuma ziņojumus par negadījumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai pēc iespējas efektīvāk reaģētu uz notiekošo valsts autoceļu tīklā, līdzās sociālajiem tīkliem un informatīvajam tālrunim VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) pievienojis jaunu komunikācijas kanālu – aplikāciju "Waze", ar kuras palīdzību turpmāk varēs informēt par notiekošo uz valsts autoceļiem, kā arī redzēt aktuālāko informāciju.

Tā kā LAU apstrādā ziņojumus, kas atbilst autoceļu uzturēšanas darbu specifikai, iesniedzot ziņojumu aplikācijā "Waze", svarīgi norādīt konkrētu bīstamības tēmu jeb apakšsadaļu. Pašlaik "Waze" piedāvā trīs bīstamības sadaļas, no kurām katrai ir savas apakšsadaļas. Ziņojumu apakšsadaļas, kuras izvērtē LAU, ir sekojošas: uz ceļa: šķērslis, bedre, sabraukts dzīvnieks; ceļa malā: pazudusi ceļazīme; laika apstākļi: ledus, plūdi.

Informācijai, kas tiks iesniegta "Waze", sekos līdzi LAU Klientu atbalsta dienests un VAS "Latvijas Valsts ceļi" Satiksmes informācijas centrs, bet tālāk šī informācija tiks nodota atbildīgajām struktūrvienībām iesniegtās informācijas pārbaudei. Ja nepieciešams, pēc autoceļu apsekošanas tiks uzsākts darbs pie neatbilstību novēršanas normatīvo aktu noteiktajā kārtībā un termiņos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Autovadītāju apmierinātības indeksā Latvija ieņem septīto vietu

Zane Atlāce - Bistere,17.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir autovadītājiem septītā labākā valsts pasaulē, liecina Waze apkopotais Autobraucēju apmierinātības indekss, informē VAS Latvijas Valsts ceļi.

raukšanas pieredze Latvijā 10 baļļu skalā novērtēta ar 6,5 ballēm. Pirmajā vietā ar vērtējumu 7,5 ierindojusies Nīderlande, otrajā vietā - Francija ar vērtējumu 7,4, bet trešajā - ASV ar 7,2 ballēm.

Starp desmit labākajām braukšanai piemērotajām valstīm ir arī Čehija, Zviedrija, Apvienotie Arābu Emirāti, Ungārija, Slovākija, Itālija, Spānija un Beļģija.

Kā vissliktāko valsti, kur pārvietoties ar auto, Waze indekss uzrāda Filipīnas (Cebu pilsēta) ar vērtējumu 1,1. Priekšpēdējā vietā ir Indonēzija (Bogora) ar 2,1 balli, bet trešā no beigām ir Salvadora (Sansalvadora) ar vērtējumu 2,8. Starp desmit auto braukšanai nepiemērotākajām valstīm ir arī Kolumbija, Gvatemala, Brazīlija, Panama, Čīle un Dienvidāfrika.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

WAZE lietotājiem ir iespēja likt aplikācijā brīdinājumu, gadījumos, kad viņi sastopas ar apledojumu uz ceļiem, informē Latvijas autoceļu pārvaldītāja VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) Komunikāciju daļā.

Sadaļā Hazard ir iespējams izvēlēties attiecīgo brīdinājuma veidu un brīdināt arī citus autobraucējus par sarežģītiem braukšanas apstākļiem. Jo vairāk autovadītāju izmantos šo iespēju, jo precīzāk un savlaicīgāk informēti par ceļu stāvokli konkrētajā laikā būs pārējie aplikācijas lietotāji.

LVC skaidro, ka tieši autovadītāji ir tie, kas pirmie saskaras ar visām aktualitātēm uz ceļa, arī autoceļu apledojumu visbiežāk viņi konstatē pirmie.

Ņemot vērā to, ka Latvijā ir otrais lielākais WAZE lietotāju skaits, šīs aplikācijas dati ir visai precīzi, jo līdzdarbojas pietiekoši liels cilvēku skaits, kas sniedz informāciju. Vairāk nekā 100 tūkstoši autovadītāju ikdienā izmanto šo aplikāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākoties pavasara sezonai, valsts autoceļu uzturētāji aicina autovadītājus izmantot aplikāciju Waze, lai atzīmētu bedres, kas izveidojušās uz valsts autoceļiem, informē VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC).

Pateicoties LVC sadarbībai ar Waze, aplikācijas datus būs iespējams izmantot kā papildus informācijas avotu, plānojot bedrīšu remontus, kas masveidā uzsāksies aprīļa otrajā pusē.

LVC aicina autovadītājus, ievietojot informāciju aplikācijā, rūpēties par savu un citu satiksmes dalībnieku drošību un apstādināt mašīnu datu ievadīšanas laikā, vai arī lūgt to izdarīt blakussēdētājam.

LVC uzsāka sadarbību ar reāllaika pūļpakalpojuma navigācijas lietotni Waze 2014. gada oktobrī. Aplikācijas lietotājiem ir pieejama informācija par remontdarbiem valsts autoceļu tīklā, kā arī par autoceļu stāvokli ziemas periodā. Waze aplikāciju Latvijā lieto vairāk nekā 100 tūkstoši autovadītāju, kas ir otrais lielākais lietotāju skaits starp visām pasaules valstīm, lielāks lietotāju skaits ir vien Francijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) aicina autovadītājus izmantot navigācijas sistēmu «Waze», lai informētu par luksoforu bojājumiem valsts autoceļu tīklā.

LVC Komunikācijas daļā skaidro, ka turpmāk atzīme «Waze» par bojātu luksoforu ne vien norādīs pārējiem autovadītājiem par radušos sarežģījumu uz autoceļa, bet arī nekavējoties nonāks LVC atbildīgā dienesta rīcībā.

Arī turpmāk informāciju par luksoforu bojājumiem varēs nodot, izmantojot diennakts bezmaksas info līniju 80005555, kā arī ar sociālo tīklu «Facebook» un «Twitter» palīdzību.

Valsts autoceļu tīklā ir pavisam 56 luksofori. Visbiežāk to darbības traucējumi rodas Daugavpils šosejas (A6) krustojumā ar Rīgas ielu Salaspilī, bet visvairāk tos demolē uz Vidzemes šosejas (A2) Garkalnes novadā.

LVC sadarbība ar navigācijas sistēmu «Waze» turpinās jau četrus gadus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Labākās un sliktākās valstis autobraukšanai Waze skatījumā

LETA,13.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir otrā labākā valsts, kur būt automašīnas vadītājam, izpētot savu lietotāju atsauksmes, secinājusi lietotnes Waze komanda.

Braukšanas pieredze Latvijā novērtēta ar 7,3 ballēm.

Starp desmit sliktākajām vietām, kur braukt ar automašīnu ir arī Kolumbija, Ekvadora, Rumānija, Indonēzija, Panama, Filipīnas un Kostarika.

Savukārt starp desmit labākajām braukšanai piemērotajām valstīm atrodama arī Zviedrija, Čehija, Beļģija, Francija, Itālija, Ungārija un Slovākija.

Izvērtējot savu 50 miljonu lietotāju pieredzi 32 valstīs, Waze radījis pirmo Autovadītāja apmierinātības indeksu, kurā apmierinātība ar satiksmi tiek vērtēta 10 ballu skalā.

Autovadītāja apmierinātības indekss ticis rēķināts, ņemot vērā satiksmes sastrēgumu biežumu un smaguma pakāpi, kā arī ceļu un infrastruktūras kvalitāti. Faktors indeksa noteikšanai bijis arī braucēja drošība, balstoties informācijā par satiksmes negadījumiem, riskiem uz ceļa un laikapstākļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neraugoties uz tehnoloģiju uzvaras gājienu, papīra kartes, tāpat kā grāmatas, nepazudīs, uzskata Karšu izdevniecība Jāņa sēta galvenais redaktors un līdzīpašnieks Jānis Turlajs.

Līdz ar tehnoloģiju attīstību arī Jāņa sēta no klasiskas karšu izdevniecības pārtapusi informācijas tehnoloģiju uzņēmumā, kurš, spītējot globālo kompāniju (Google, Waze u.c.) dominancei, spējis atrast savu nišu tādos IT pakalpojumos, kas saistīti ar ģeotelpisko komponentu.

«Ar karšu zīmēšanu aizrāvos jau skolas laikos. Padomijā vienkāršajam pilsonim precīzas kartes iegādāties nebija iespējams, tāpēc centos veikalā pirktās «uzlabot», papildinot to saturu ar dažādām detaļām, vai zīmēt pats. Likumsakarīga bija arī izvēle studēt ģeogrāfiju,» atminas J. Turlajs.

90.gadu sākumā J. Turlajs saņēma piedāvājumu veidot pirmo atjaunotās Latvijas autoceļu atlantu. Tā sākās viņa profesionālā karjera kartogrāfijā. Jāņa sētā viņš izveidoja aizrautīgu profesionāļu komandu, kam darbs bija kas vairāk par iztikas avotu. «Šīs pamatvērtības Jāņa sētā saglabājušās joprojām, par ko esmu ļoti pateicīgs kolēģiem un lepojos ar viņiem,» atzīst J. Turlajs. Lai arī 90.gadus mēdz dēvēt par «mežonīgā kapitālisma periodu», atskatoties pagātnē, J. Turlajs to drīzāk varētu saukt par «romantiskā kapitālisma periodu,» jo, lai arī bija jāstrādā garas stundas pieticīgos apstākļos, tika radītas jaunas lietas, kas līdz tam nebija iespējamas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Dienas tēma: Izraēlas startup šarms

Sanita Igaune,12.06.2015

Viena vizītes diena Izraēlā tika veltīta konferences Biomed apmeklējumam. Šajā pasākumā ar savu stendu pietiekami respektabli bija pārstāvēti Lietuvas uzņēmēji, bet no Igaunijas un Latvijas dalībnieku izstādē nebija.

Foto: Sanita Igaune

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija var daudz ko mācīties no Izraēlas startup jomā, sākot no darba vietu izvietošanas bibliotēkās, kas varētu būt īpaši aktuāli reģionos, līdz izmaiņām izglītībā un atbalstam R&D jomā , piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Izraēlā ir daudz IT jomas iesācējuzņēmumu jeb startup un ietekmes ziņā šī nelielā valsts tiek minēta blakus ASV Silīcija ielejai, piemēram, Telavivā vien ir vairāk nekā 40 startup inkubatoru, turklāt šajā jomā ir bijis daudz vērtīgu darījumu. Varbūt ikdienā daudzi nemaz nav lietas kursā, ka pasaules lielākās sabiedrības veidotās satiksmes un navigācijas aplikācijas Waze dibinātājs Uri Levins ir no Izraēlas. Latvijā pērn viņš ar prezentāciju par startup jomu uzstājās Lattelecom rīkotajā konferencē «Bizness un radošums». Kā zināms, Waze 2013. gadā par 1,1 miljardu ASV dolāru tika pārdota ASV gigantam Google. Ko par šādiem līdzīgiem exit pārdošanas darījumiem domā Izraēlas uzņēmēji? Viedokļi atšķiras, no vienas puses ir vēlme populāros servisus un startup uzņēmumus, kas nozīmē arī darba vietas, saglabāt Izraēlā, tomēr no otras puses piesaistītie līdzekļi palīdz attīstīt un uzturēt startup ekosistēmu. Tādējādi tiek pievērsta un noturēta starptautisko investoru uzmanība, kas nav mazsvarīgi, apliecinot, ka Izraēla ir valsts, ar kuru inovāciju jomā rēķināties arī turpmāk. Spilgtā atmiņā palicis tas, ka vairums cilvēku neatkarīgi no sava gadu desmita ir ar stāju un mugurkaulu, kas nav mazsvarīgi. Par spīti visam viņi nebaidās sapņot lielus sapņus. Turklāt neslēpj to, ka, sasniedzot kaut kādu līmeni vai gūstot panākums biznesā, ir svarīgi neiekrist zvaigžņu slimības gūstā, lai nesadomātos, «cik esmu foršs un varens», jo reizēm, saņemot tieši kritiku var ieraudzīt realitāti. Ieteikums pat ir tāds: ja visu laiku dzirdi slavas dziesmas, cik viss ir lieliski, ir jābūt piesardzīgam, lai pārliecinātos par to, vai procesi nav aizgājuši galīgā tūtē, jo bieži zem «viss ir lieliski» slēpjas tikai lišķība un pielīšana. Daudz augstāk tiek vērtēti cilvēki, kas ir pietiekami drosmīgi, lai runātu atklāti un paustu objektīvu kritiku un varbūt nedaudz pastrīdētos. Tāpat investori, kuri operē ar miljoniem, Izraēlā pārsvarā nav sastopami dārgos uzvalkos, bet ģērbjas vienkārši un nav iedomīgi, tomēr, protams, kā visur – ir pa kādam izņēmumam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar VAS Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētāju Jāni Langi

Lelde Petrāne,18.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild VAS Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētājs Jānis Lange. VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) pārvalda visu Latvijas valsts autoceļu tīklu, kas ir 20 000 kilometrus garš. LVC nodrošina valsts autoceļu ikdienas uzraudzību, administrē tam piešķirto finansējumu, plāno un vada valsts autoceļu tīkla uzturēšanu un attīstību.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Autoceļi ir valsts vizītkarte, no tiem bieži rodas pirmais un galvenais iespaids par valsti kā tādu. Turklāt ceļinieka darbs ir ļoti pateicīgs tādā ziņā, ka šī darba rezultātus var ieraudzīt un aptaustīt tūlīt, tiklīdz tie ir beigušies. Protams, es vairāk esmu ceļinieks – finansists, administrators. Mans uzdevums ir ierobežota finansējuma apstākļos «izspiest» maksimālu rezultātu – katra gada ietvaros saremontēto ceļu kilometru skaitu. Pirms kļuvu par LVC vadītāju, strādāju par LVC Jelgavas nodaļas vadītāju, pārzinu šo darbu un uzņēmuma specifiku. Uzņēmuma vadītāja amats ir loģiska izaugsme, jaunas iespējas un jauni izaicinājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad, iespējams, izdosies apkopot datus par Latvijas reklāmas tirgus apmēriem līdz šim nemērītajos globālajos interneta portālos

Tas izriet no DB nozares ekspertu aptaujas.

Šogad kopējā reklāmas nozares izaugsme varētu būt 5 procentu apmērā, un lielākas izmaiņas būs starp mediju veidiem, proti, digitālā un mobilā vide turpinās izaugsmes gājienu, nedaudz samazinot TV, preses un radio īpatsvaru, tomēr dramatisku izmaiņu vēl nebūs, spriež IDEA Havas Media valdes loceklis Ivo Rundāns.

Liela daļa no interneta reklāmas investīciju apjoma nebūt neparādās tirgus atskaitēs, jo ārvalstu medijos izvietotā reklāma līdz šim netiek publiski uzskaitīta. Lielākās platformas ir Google un Youtube, Facebook un Instagram, Twitter, Waze un turpmāk arī LinkedIn, lēš I. Rundāns. Viņaprāt, nozīmīgākais notikums varētu būt Latvijas Reklāmas Asociācijas (LRA) centieni apkopot pilnīgāku informāciju par Latvijas reklāmas tirgu, iekļaujot tajā informāciju arī par līdz šim nemērītajiem globālajiem interneta portāliem, kuri pieminēti iepriekš. «Projekta izdošanās gan ir atkarīga no tirgus dalībnieku gatavības dalīties ar informāciju, lai kopīgi jau precīzāk noteiktu kopējo reklāmas tirgus apmēru,» viņš teic.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Iespējams, vairākās vietās Rīgā šoferus uzmanīs luksofora signāla kontroles iekārtas

LETA,01.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, vairākās vietās Rīgā tiks uzstādītas luksofora sarkanā aizliedzošā signāla kontroles iekārtas, taču patlaban zem jautājuma zīmes ir citi projekti par satiksmes noteikumu kontroles ierīču ieviešanu.

Valsts policijas (VP) Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis skaidroja, ka iepriekš pastāvēja iecere par luksofora kontrolieriem, kas tiks saslēgti ar jau patlaban izvietotajiem stacionārajiem fotoradariem. Toreiz bija paredzēts, ka viena iekārta atradīsies pie fotoradara Rīgā, Berģos uz Brīvības gatves, bet divas iekārtas būs Piņķos, apvedceļa Salaspils-Babīte 37.kilometrā abos virzienos.

Lai šādu tehnoloģiju minētajās vietās ieviestu sasaistē ar fotoradariem, nepieciešams aptuveni 31 000 eiro. Par to būs jālemj Ceļu satiksmes drošības padomē 25.novembrī apliecināja Krapsis un piebilda, ka minētais finansējums ir ieplānots no apdrošinātāju iemaksām satiksmes drošības uzlabošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Metrum valdes priekšsēdētāju Mārtiņu Trukšānu

Lelde Petrāne,02.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Metrum valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Trukšāns. «Mērniecības un teritoriālās attīstības plānošanas uzņēmums Metrum darbojas arī ārpus Latvijas – esam snieguši pakalpojumus no Kazahstānas līdz Kanāriju salām. Otrs svarīgs fakts ir mūsu ieguldījums zinātnes attīstībā – pat pēc pieticīgām aplēsēm esam ieguldījuši apmēram 2,5 miljonus eiro, investīcijas veicot meža inventarizācijas tehnoloģiju izpētē un attīstībā ar tālizpētes metodēm,» norāda M. Trukšāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daļu no Covid-19 dēļ ieviestajiem ierobežojumiem varētu mīkstināt, cilvēkiem uzliekot pienākumu publiskās vietās obligāti lietot sejas maskas, kas pasargātu no saslimšanas citus, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta panorāma" sacīja Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV).

Pēc viņa domām, vērtējot citu valstu pieredzi, sejas masku lietošana būtu atbilstošākā Latvijas situācijai, jo tā ļautu ikvienam aktīvāk kustēties un pārvietoties, vienlaikus samazinot riskus aplipināt citus ar vīrusiem.

Varētu uzlikt par pienākumu sejas maskas valkāt noteiktās publiskās vietās, kur praktiski nav iespējams ievērot divu metru distanci, piemēram, sabiedriskajā transportā, minēja valdības vadītājs, piebilstot, ka neredz vajadzību sejas maskas valkāt, piemēram, atrodoties brīvā dabā.

Kariņš uzsvēra, ka sejas masku valkāšanas mērķis būtu nevis pasargāt no saslimšanas sevi, bet apkārtējos. "Ja, piemēram, autobusā būs viens saslimis cilvēks un viņš izšķaudīsies vai klepos, tad tie pilieni paliks viņa sejas maskā un neaplipinās citus. Es domāju, ka šī ir daļa no atslēgas," iespējamos risinājumus Covid-19 dēļ noteikto ierobežojumu mīkstināšanai komentēja politiķis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Mobilais Telefons (LMT) sadarbībā ar mašīnredzes tehnoloģiju uzņēmumu 4SmartStreets prezentējis mākslīgā intelekta stāvvietu meklēšanas risinājuma prototipu. Tas ļauj autovadītājam tiešsaistē atrast brīvu stāvvietu pilsētvidē un nodrošina navigāciju uz to.

Piedāvātais risinājums ir mērogojams – ieviešams gan atsevišķā stāvvietā, piemēram, pie teātra, koncertzāles vai iepirkšanās centra, gan pilsētas centrā vai pat visā pilsētā, atkarībā no sadarbības partneru interesēm un vajadzībām.

LMT uzsācis sarunas par risinājuma integrāciju Waze platformā.

Šobrīd kameras izvietotas vairākās Rīgas vietās, piemēram, stāvvietā pie Kaņepes kultūras centra Skolas ielā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Aicina ieplānot papildu laiku ceļā, nedēļas nogalē ar auto dodoties ārpus pilsētas

LETA,28.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nedēļas nogalē dodoties ārpus Rīgas un citām pilsētām, autobraucējiem vajadzētu rēķināties ar papildu laiku, ko aizņems remontējamo ceļa posmu izbraukšana, brīdina VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC).

Patlaban būvdarbi visā valstī notiek jau 120 ceļu posmos. Lielākie remontdarbu dēļ ieviestie satiksmes ierobežojumi uz galvenajiem autoceļiem ir uz Tallinas šosejas (A1), Daugavpils šosejas (A6), Jelgavas šosejas (A8) un autoceļa Jēkabpils-Ludza (A12).

Uz Tallinas šosejas Saulkrastu apvedceļa remonta posmā saglabājas ātruma ierobežojums 70 kilometri stundā (km/h), tur ir viens luksoforu posms un ceļā var paiet pusstunda.

Uz Daugavpils šosejas posmā no Salaspils līdz Ikšķilei noteikts ātruma ierobežojums 70 km/h un pārmaiņus tiek slēgta viena no brauktuves divām joslām Rīgas virzienā. Posmā pie Pļaviņām starp abiem rotācijas apļiem ir noteikts ātruma ierobežojums 70 un 50 km/h, un trīs kilometru posms prasa 15 minūtes ceļā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Topā – finanšu tehnoloģijas, drošība un virtuālā realitāte

Anda Asere,13.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd aktuālākās jomas jaunuzņēmumu vidū ir finanšu tehnoloģijas, drošība, virtuālā un papildinātā realitāte, mākslīgais intelekts – arī vietējie uzņēmumi strādā šajā virzienā

«Šobrīd aktuāls virziens ir finanšu tehnoloģijas, tajā ieplūst liels investīciju apjoms un pieejamas plašas finansēšanas iespējas. Tāpat aktuāli virtuālās un papildinātās realitātes, 3D drukas un mākslīgā intelekta jaunuzņēmumi. Joprojām aktuāli ir arī lielie dati, nēsājamās ierīces un bezpilotu lidaparāti,» uzskata Anna Andersone, Froont līdzīpašniece un Riga TechGirls kustības iniciatore. Viņa arī novērojusi, ka pasaulē un arī pie mums attīstās viss, kas saistīts ar dalīšanās ekonomiku. Tas arī ir viens no iemesliem, kādēļ drošība un krāpšanas novēršana būs aktuāla – mēs nupat esam atvērušies un sākuši visā dalīties, tāpēc loģisks nākamais solis ir ieviest mehānismus, lai šī atvērtība ir droša visiem iesaistītajiem. «Šobrīd lielus panākumus gūst platformas, kas ļauj pūlim izdarīt to, ko tajā esošie indivīdi vieni paši paveikt nespētu. Bez klasiskiem piemēriem kā Airbnb un Uber šādas iespējas ir arī daudzās citās nozarēs. Kā piemērus varu minēt pūļa aizdevumu platformas kā Twino, pūļa finansēšanas platformas kā Kickstarter vai Crowdestate, kā arī tādas aplikācijas kā Waze, kas piedāvā datus, kuru avots ir paši lietotāji,» saka Emīls Pakārklis, iPhone Photography School dibinātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) izsludinājusi iepirkumu par ikdienas uzturēšanas darbiem valsts autoceļu tīklā saistībā ar gaidāmo tirgus atvēršanu, kura prognozētā līgumcena ir 252,066 miljoni eiro.

Iepirkums sadalīts 19 daļās pēc teritoriālā principa.

Tostarp Rīgas nodaļas teritorija ietver autoceļu ikdienas uzturēšanas darbus 1023 kilometru garumā, Daugavpils nodaļas - 844 kilometru garumā, Liepājas nodaļas - 920 kilometru, Ogres nodaļas - 741 kilometra, Cēsu nodaļas - 1060 kilometru, Madonas, Gulbenes nodaļas - 1582 kilometru, Smiltenes, Alūksnes nodaļas - 1390 kilometru, Limbažu nodaļas - 808 kilometru, Valmieras nodaļas - 790 kilometru, Aizkraukles nodaļas - 772 kilometru, Jēkabpils nodaļas - 835 kilometru, Balvu, Ludzas nodaļas - 1452 kilometru, Preiļu, Dagdas nodaļas - 1462 kilometru, Rēzeknes nodaļas - 852 kilometru, Talsu, Ventspils nodaļas - 1615 kilometru, Kuldīgas, Saldus nodaļas - 1322 kilometru, Tukuma, Dobeles nodaļas - 1427 kilometru, Bauskas nodaļas - 697 kilometru un Jelgavas nodaļas - 571 kilometra garumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Desire 816 ir HTC mēģinājums iedot daļiņu sava flagmaņa tiem, kuriem One nav pa kabatai

Skatoties reklāmas masu medijos, var rasties iespaids, ka katram ražotājam ir pa vienam spīdošam mobilā telefona modelim, kas ar katru nākamo paaudzi kļūst aizvien labāks un attiecīgi ir dārgs. Taču realitātē tā dēvētie flagmaņi ir tikai ražotāja sasniegumu izkārtne, un tos izvēlas vislojālākie uzņēmuma fani, tehnoloģiju entuziasti vai agrīnie adoptētāji. Proti, cilvēki, kuriem patīk pirmajiem iegūt dažādas preces, pat ja par tām jāpārmaksā.

Lielākā daļa pircēju meklē saprātīgu vidusceļu starp kvalitāti un cenu, tādēļ katrs ražotājs uztur vismaz vienu vidējās klases sēriju, kuras modeļos cenšas iestrādāt kaut ko no flagmaņa, taču ievērojami samazina cenu. HTC šādām vajadzībām ir Desire sērija un jo īpaši 816.modelis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Bite Latvija vadītāju Kasparu Bulu

Lelde Petrāne,21.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild mobilo sakaru operatora Bite Latvija vadītājs Kaspars Buls.

- Trīs svarīgākie fakti par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.

Pirmkārt, cilvēcīga komunikācija ir mūsu biznesa stūrakmens, mūsu filozofija. Tādēļ laiku pa laikam mēdzam klientiem sūtīt ar roku rakstītas kartītes, nu un tad, ka ārā 21.gadsimts. Tā ir personīgāk.

Otrkārt, esam ļoti mērķtiecīgi – ja ko nolemjam un apsolām, tad to arī darām. Piemēram, mēs esam solījuši klientiem, ka mērķtiecīgi attīstīsim 5G tīklu. Zinu, daudzi teiks – ko jūs runājat par 5G, ja 4G nav vēl visur. Un taisnība ir, tāpēc neatkarīgi no 5G, lielākā daļa mūsu resursu šobrīd tiek virzīta jaudīga, ātra 4G un 4G++ tīkla attīstībai. Nevis, lai kartē atzīmētu, ka mums šādi tīkli ir, bet, lai šie tīkli tiešām ir tādi, kādus mēs tos paši gribētu ikdienā – stabili, jaudīgi, droši! Tas ir tas, ar ko mēs mostamies un ar ko ejam gulēt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilais telefons jau sen ir zaudējis savu sākotnējo funkciju - saziņas līdzeklis. Attīstoties tehnoloģijām, tas ir kļuvis par nenovērtējamu ikdienas palīgu un tam ir plaša spektra noderīgas funkcijas un iespējas. Šeit dažas no tām!

Informācijas pieejamība 24/7

Lai arī nav veselīgi nepārtraukti būt uz informācijas aprites viļņa, mobilais telefons dod iespēju piekļūt plašam informācijas avotu klāstam. Tas nodrošina pieejamību intereneta ziņu portāliem, to var izmantot izziņas procesos, apmeklējot dažādas informācijas krātuves, var lasīt grāmatas u.c.

Līdzeklis jaunu prasmju un zināšanu apguvei

Ir daudzas popularitāti ieguvušas aplikācijas, kas piedāvā iespēju apgūt dažādas prasmes. Piemēram, valodu apguves aplikācija Duolingo. Dažāda klāsta kursi zinātnes, mākslas, tehnoloģiju u.c. jomās atrodamas tādās aplikācijās kā Coursera, Udemy. Savukārt Skillshare ir vairāk vērsts uz radošo prasmju attīstīšanu - dizainu, mākslu, rakstīšanu u.c. iPhone lietotāji var lejupielādēt dažādas lietojumprogrammas tikai no Apple App Store - no izglītības sfēras līdz radošuma attīstīšanai un izklaidei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atgriežoties no svētku brīvdienām, autovadītājiem jārēķinās, ka pēcpusdienā Pierīgā var būt palēnināta satiksme, informē VAS Latvijas Valsts ceļi.

Īpaši tā ir iespējama Rīgas apkārtnē uz autoceļa Ulbroka–Ogre (P5), kur būvdarbi notiek Ulbrokā un starp Tīnūžiem un Ogri, kā arī dodoties ārpus Rīgas pa Ventspils šoseju (A10), kur līdz Kandavas pagriezienam ir kopumā četri remontposmi.

Remontdarbu dēļ palēnināta satiksme var būt arī uz autoceļa Sloka–Talsi (P128) posmā no Apšuciema līdz rotācijas aplim.

Autobraucēji aicināti laicīgi plānot braucienus un iepazīties ar plānotajiem satiksmes ierobežojumiem LVC mājaslapā. Aktuālā informācija par satiksmes apgrūtinājumiem valsts autoceļu tīklā ir pieejama arī aplikācijā Waze.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sony Pictures Television Networks meitasuzņēmums un viens no lielākajiem digitālās reklāmas pārdošanas un mediju resursu pārstāvniecības uzņēmumiem Latīņamerikā IMS Internet Media Services (IMS) ir vienojies par starptautiska daudzkanālu reklāmas tīkla Httpool akciju kontrolpaketes iegūšanu. Šis uzņēmums strādā arī Latvijā, ekskluzīvi pārstāvot Twitter un LinkedIn sociālos tīklus.

«Partnerība ar IMS ļaus nodrošināt labāku piedāvājumu, iespēju dalīties ar starptautisko labo praksi un risinājumiem, stiprinās atbalstu un veicinās inovācijas, nodrošinot priekšrocības visiem mūsu starptautiskajiem un vietējiem partneriem. Turklāt IMS Latīņamerikā ir cieša sadarbība ar EA, Foursquare, Snapchat, Twitch, Vevo un Waze, tāpēc mēs sagaidām šo partneru ienākšanu Baltijas valstīs,» skaidro uzņēmuma Httpool Baltijas filiāles vadītājs Arnis Ozols.

IMS ir izstrādājis arī vērienīgu izglītības platformu mediju aģentūrām un reklāmas devējiem, ko Httpool realizēs arī savos darbības reģionos, tādējādi mazinot Latvijas klientiem piedāvāto pakalpojumu atšķirību ar ASV un citiem tirgiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA «Cemety» vadītājs Miks Blate jau piekto gadu īsteno vienu no lielākajiem digitalizācijas projektiem Latvijā – kapsētu plānu un datu pārnešanu elektroniskā formātā, vēsta reģionālais medijs Bauskas Dzīve.

Ikvienu kapu kopiņu plānots fotografēt un publicēt internetā.

Ideju par kapu digitalizāciju Mikam Blatem ieteica paziņa, sirms kungs. «Viņš bija mantojis Rīgā kapa vietu. Aizgāja uz kapsētu un tur gaidīja divas stundas, kamēr kapsētas grāmatās atrada minēto un nokārtoja visas formalitātes. Viņš atnāca pie manis un paprasīja: «Vai tiešām to nevar elektroniski sakārtot?» Un mēs sākām domāt,» atceras M. Blate.

Bija vajadzīgi ieguldījumi – aptuveni 200 tūkstoši eiro. Tā ir liela nauda, tāpēc vispirms braukuši uz Jelgavas pašvaldību ar piemēru un kapsētas plānu. «Kad viņi pateica, ka to grib, mums vēl digitālās platformas nebija. Arī turpmākos gadus firma strādāja ar zaudējumiem. Mērķis ir uzņēmumu uzturēt par sistēmas apkalpošanas maksu. Peļņa mums nav liela, digitalizējot mazas kapsētas, ir pat zaudējumi,» stāsta SIA «Cemety» vadītājs. Pieaugot apkalpojamo kapsētu skaitam, palielinās ieņēmumi un darbība kļūst rentabla.

Komentāri

Pievienot komentāru